Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2007 16:12
Auto: C5 1.8i 16v
Opties: 1 kinderstoeltje oudste mag nu los
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09453
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brielle
Hij reed weer als vanouds. Die ADAL's hebben zeer zeker een groot aandeel in de vering/ weggedrag van je auto.
Ik weet niet of je in de buurt woont van Nieuw-Vennep om bij Oldenhage langs te gaan maar anders kunnen ze je in een goede citroëngarage wel vertellen hoe dit exact zit.
Het testen zou zo gebeurt moeten zijn.
Ik weet niet of je in de buurt woont van Nieuw-Vennep om bij Oldenhage langs te gaan maar anders kunnen ze je in een goede citroëngarage wel vertellen hoe dit exact zit.
Het testen zou zo gebeurt moeten zijn.
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen, maar dat kan een automonteur ook

veel testen hoeft er niet te gebeuren. regelmatig hoor je dat gekraak. dat hoort er niet te zijn!
zal dat dan maar laten uitvoeren.
vraagje, had deze ingreep ook een impact op de rechtuit stabiliteit van de wagen tijdens hoge(re) snelheden?
vindt dat de wagen niet echt strak meer rijdt. moet wel zeggen dat er nog altijd andere (winter) banden op zitten: Pirelli sotozero's ipv de Michelin's.
Dus: Kan er speling op die draag arm komen tgv kapotte adal's waardoor de auto minder strak rijdt.
zal dat dan maar laten uitvoeren.
vraagje, had deze ingreep ook een impact op de rechtuit stabiliteit van de wagen tijdens hoge(re) snelheden?
vindt dat de wagen niet echt strak meer rijdt. moet wel zeggen dat er nog altijd andere (winter) banden op zitten: Pirelli sotozero's ipv de Michelin's.
Dus: Kan er speling op die draag arm komen tgv kapotte adal's waardoor de auto minder strak rijdt.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
pierke,
even een vraagje heb jij nu een PH2 of een PH3

even een vraagje heb jij nu een PH2 of een PH3



ph2
waarom? aub
waarom? aub
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Omdat er 2008 staat...en een C5-3 geen ADALs heeft
Overigens kan een probleem achter (ADALs, etc.) zich manifesteren voor en andersom (bijv. stabilisatorverbindingsstangetjes, waarbij men denkt dat het lawaai van achteren komt)

Overigens kan een probleem achter (ADALs, etc.) zich manifesteren voor en andersom (bijv. stabilisatorverbindingsstangetjes, waarbij men denkt dat het lawaai van achteren komt)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

ok. inderdaad. het gaat om een wagen januari 2007.
foutieve info....
foutieve info....

Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
had het organummer nou maar in de database gestaan 

Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Pierke schreef:als ik de wagen tijdens stilstand naar beneden duw, (door eventjes wat gewicht, <100kg, op de trekhaak te zetten), dan kraakt er echter niks.
Dat komt omdat er gewone lagers met rollen inzitten die NIET ronddraaien.
Dat lager draait de hele tijd op dezelfde plek met één en hetzelfde rolletje.
Als het spul iets hoger of lager staat ben je daar net voorbij.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

dag iedereen,
ik denk dat het antwoord en de oplossing al aardig in de buurt komt dankzij de talrijke reacties.
ik zal binnenkort de lagertjes laten vervangen en hoogst waarschijnlijk zal mijn probleem dan opgelost zijn.
ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt.
ik denk dat het antwoord en de oplossing al aardig in de buurt komt dankzij de talrijke reacties.
ik zal binnenkort de lagertjes laten vervangen en hoogst waarschijnlijk zal mijn probleem dan opgelost zijn.
ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt.


Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
99% zeker de draagarmlagers.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

hallo iedereen,
hier zijn we weer. het probleem is een beetje verholpen. niet helemaal dus !!
achterste draagarmlagers werden vervangen. wagen veert nu wel wat beter maar is nog altijd te stug.
de enigste optie is de hoofdmodule vervangen maar dat kost op zijn minst €800 en GEEN garantie dat deze ingreep het probleem oplost.
hou het voorlopig voor bekeken. hobbel nu gewoon verder met mijn C5. Het was leuk rijden.......
groeten
pierke
hier zijn we weer. het probleem is een beetje verholpen. niet helemaal dus !!
achterste draagarmlagers werden vervangen. wagen veert nu wel wat beter maar is nog altijd te stug.
de enigste optie is de hoofdmodule vervangen maar dat kost op zijn minst €800 en GEEN garantie dat deze ingreep het probleem oplost.
hou het voorlopig voor bekeken. hobbel nu gewoon verder met mijn C5. Het was leuk rijden.......

groeten
pierke
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )


er is geen "storing" of fout vast te stellen.
nadeel van die modules is dat ze gelinkt worden aan het chassis: eenmalig! Dus eventjes een andere is ook geen oplossing.
nadeel van die modules is dat ze gelinkt worden aan het chassis: eenmalig! Dus eventjes een andere is ook geen oplossing.