V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Auteur |
Bericht |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Collegeae, Bij mijn PH2 is Vialle LPI ingebouwd. nu merk ik dat echt doortrekken tot boven de 4500 toeren er de laatste tijd niet meer inzit. Niet dat dit in NL vaak voorkomt, maar toch. Dit gebeurt bij benzine en lpg en zou volgens mijn dealer liggen aan het feit dat de injectoren van Vialle rechtstreeks op het inlaatkanaal van de cilinders geborrt worden? De injectoren zouden daarom de doorstroming van de brandstof hinderen? Kent een v6 rijder met of zonder lpg dit voorval?
|
14 sep 2010 10:19 |
|
 |
Wilfred
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 19 dec 2009 19:28 Berichten: 142 Woonplaats: Boxtel
Auto: Berline 2.0 HDI Ligne Prestige aut.
Opties: alles op xenon,zonnedak en leer na
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9564CJ
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125560
Kleur: EYLC
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
De dealer kletst maar wat...lijkt me meer iets van filter.Heb jaren gas gereden en bij inhouden was het 90% een van de filters.Bij lpg en benzine lijkt me het luchtfilter de boosdoener.Tenminste als bij de andere toeren geen probleem zich voordoet.
|
14 sep 2010 11:57 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Hoi, bedankt voor de info. Rij zelf ook al jaren gas maar dan met AG en teleflex. Lastig is het wel want zelf kom je bijna nooit op de toerentallen met de V6. Komt pas bij een bobine probleem aan het licht. Inmiddels alle 6 vervangen 2 keer (garantie) en toen bleken de toerentallen het probleem. Ga wel even bij de gas specialist langs om ook ff lpg te servicen. Zal de luchtfilters wel even laten checken en anders heb ik mijn bosch car service nog achter de hand die zelf ook jarenlang frans PSA gereden heeft. Ik hou het op de hoogte via dit topic.
|
14 sep 2010 13:20 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
De ph2 V6 moet met gemak boven de 4500 toeren kunnen komen. Sowieso krijg je op de snelweg bij volgas geven bij ca 120 een terug schakelen van 6 naar 4 en trekt ie door tot 5500-6000 toeren. Bij 140-150 gaat ie dan naar 5 en bij 180-190 naar de 6 (probeer dat laatste alleen in duitsland).
Als ie dat niet doet, dan is er iets mis. Het is maar een klein luchtfiltertje, dus als dat verstopt zit. Kan ook aan de uitlaatzijde verstopt zijn natuurlijk (defecte kat?)
Als ie te weinig lucht krijgt moet je eea ook op de computer kunen zien aan fuel trims die erg laag staan. Sowieso kun je de parameters bij volgas uit laten lezen, misschien geeft je gaspedaal sesnor wel een te lage waarde door en kom je nooit op volgas.... Of de variabele kleptiming gooit roet in het eten.
De injectoren in het spruitstuk heeft Ronald ook en daar ken ik deze klachten in elk geval niet van.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
14 sep 2010 13:33 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
@ exroosje: Ja dat meende ik al gezien te hebben bij Ronald. Ik zal de diverse zaken wel even laten nalopen. Garantie zit er nog op bij citroen nog maar 1500km, maar bij de LPG installatie nog zeker 1,5 jaar. Het gekke is dat ik ook geen meldingen krijg in de auto. alleen bij het uitlezen heeft men het over het overslaan van de cilinders. Verder merk je echt niets aan de motor? Je woont ook in den haag zag ik? Naar welke garage ga je voor het onderhoud. Ik naar van Schie in 's gravenzande, maar daar heb ik de auto niet gekocht. Ik zal het filter en de kat/uitlaat eens laten checken. gr mark
|
14 sep 2010 14:06 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Hoi,
mijn auto komt van Martin de Haan, Albasserdam en is daar gedurende de garantieperiode (1 jaar) in onderhoud geweest. Laatste beurt onlangs heb ik door Oldenhage laten uitvoeren.
Martin de Haan is op zich een goede garage, met kundig personeel.
Oldenhage waardeer ik echter nog iets beter qua onderhoud vanwege het directe contact. Martin de Haan is toch een groter bedrijf, waarbij de communicatie met diegene die aan je auto sleutelt altijd over diverse schakels bij jou terecht komt.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
14 sep 2010 16:13 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Ergens op dit forum had iemand ook zo'n probleem met een V6, bleek een verstopte katalysator te zijn.......
|
14 sep 2010 21:23 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
14 sep 2010 21:33 |
|
 |
wsnoek
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15 Berichten: 123 Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
|
14 sep 2010 21:45 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Zie je wel, we komen er wel uit 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
14 sep 2010 21:58 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
he gatver jongens, dat wil ik niet horen. Geen kapotte zaken bij een auto met zo weinig km's eerst al die bobines en toen het hydraulisch brein van de bak. Ze zien me aankomen daar. Maar ga het wel even laten checken. thanks for the info
|
15 sep 2010 21:17 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
breakexclusive schreef: Beste Ronald, jij hebt net als ik een V6 op vialli LPG. In een ander topic had ik al aangekaart over het inhouden. Weliswaar bij jou een PH 1 en bij mij als PH 2 en het enige verschil de variabele kleptiming. Vandaag met de Bosch Car Service een blokkie gereden i.v.m. het onhouden en zijn onafhankelijkheid in deze. Vrijwel meteen heeft hij aangegeven dat de auto niet vooruit komt. Naar zijn zeggen moet de auto onder je kont vandaan schieten bij een flinke dot gas. Dat is zoals je wellicht al had verwacht bij mij niet het geval. 2 opties lijken mogelijk: 1 De injectoren van de lpg zitten te ver in het inlaat kanaal gemonteerd en hinderen daarom een juist mengsel. (mogelijke optie volgens de citroen dealer). 2 er zit ergens een verstopping (luchtfilter, uitlaat en/of katalysator), deze heb ik vernomen via het forum en wordt door de onafhankelijk bosch car service als zeer goed mogelijk gehouden. Maandag naar de lpg specialist. Heb jij ervaringen? Mark Beste Mark, bovenstaande vragen heb ik via PB ontvangen. Jouw vragen en mijn antwoorden zijn mogelijk van belang voor een ander, dus met je welnemen antwoord ik publiek. 1. Ja, het precies plaatsen van de LPG injectoren in het inlaatraject is uitermate belangrijk. Bij mij is door de gasinbouwer het inlaatspruitsuk gedemonteerd, opgestuurd naar de fabriek van Vialle om daar de injectoren te laten plaatsen. Daarna krijgen ze het spruitstuk met injectoren weer terug en kunnen ze de inbouw afmaken. Dit is de standaard werkwijze en ik neem dus aan dat dat bij jouw auto ook is gebeurd. 2. Juist door 1. vind ik het verhaal van de dealer dat de gas-injectoren de benzineinstroom zouden vehinderen dan ook een onwaarschijnlijk verhaal. 3. Waar te gaan? Tis simpel: bij problemen die alleen op gas voorkomen ga je naar een goed LPG adres en niet naar de dealer. Bij problemen die zich gelijk voordoen op LPG en benzine ga je eerst naar de dealer. Niet de dealer waar je nu geweest bent, blijkbaar. Een ander adres noem ik even niet, daarvoor al teveel kritiek gekregen, zoek en gij zult vinden. Overigens maakt de V6 heel graag en makkelijk 6.000 toeren. Ik zoek het dus ook als de anderen in een soort blokkade in of het inlaat- danwel in het uitlaattraject. Geen lucht is geen toeren. Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
17 sep 2010 18:35 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Ronald, prachtig verhaal. Ik kan deze goed gebruiken. de dealer toont zeker geen onwil, maar kon het probleem niet beoordelen. men had een vermoeden maar wil nu best onderzoeken of het bij het in en of uitlaatraject zit. De LPG boer kijkt maandag even nog alles na om uit te sluiten dat het aan de lpg ligt. ik zal dit verhaal ook daar even verifiëren. De lpg specialist is overigens wijd bekend met een goede naam. daarna neem ik contact op met de dealer want die heeft tot dusver netjes alle klachten onder garantie verholpen. De enige kosten die heb gehad zijn de benzine van de vervangende auto's. Wat is jouw opinie over de verschillende motorcodes? PH1 hebben XFX en PH2 XFU waarbij het verschil in de variabele kleptiming zit. Wat mij betreft zou dat niet voor de lpg hoeven uitmaken aangezien vaille het inspuitsysteem van de citroen volgt en dus geen invloed heeft op de timing (openen en sluiten) van de kleppen. Sterker nog de dealer heeft al contact gehad met de lpg specialist om r samen uit te komen. Ik probeer nu meer als een soort Dr. House een diagnose te vinden.Nogmaals bedankt voor je verhaal want daar kunnen we zeker op voortborduren.
|
17 sep 2010 20:28 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
Mag ik even inhaken Ik rijd welliswaar geen c5 v6 meer maar............ Ik had het in het begin ook toen in de v6 gas is ingebouwd inhouden enz toen hebben ze er bij de gasboer andere software in gezet in de compu van het gas Daarna heb ik nooit meer problemen gehad.misschien dat ze daar bij jou ook is naar kunnen kijken! Succes 
_________________ Greetz Martijn
|
17 sep 2010 23:10 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: V6 houdt in bij >4500 toeren (benzine en LPG)
C5V6EXCLUSIVEBREAK schreef: Mag ik even inhaken Ja, graag zelfs. Maar aangezien het probleem van de OP zich ook voordoet op benzine, lijkt je oplossing in dit geval niet relevant. De verschillen tussen de Ph1 en Ph2, de variabele kleptiming...... Een speculatieve thesis: De inbouw van LPG injectoren moet anders zijn bij een Ph1 zonder-, als bij een Ph2 met variabele kleptiming en bij Vialle hebben ze de verkeerde mal gebruikt. Niet mijn eerste gedachte, maar....niet onmogelijk. Eviltwin, heb jij een mening ? Overigens hoeveel goede km´s zijn er gemaakt met deze auto op LPG ? Wat betreft je afspraak bij de gasboer maandag. Niet geschoten is altijd mis. De Vialle computer kan uitgelezen worden. Ik heb daar niet zoveel vertrouwen in. Mijn gasboer heeft twee vervangingen moeten doen voor 250 en 500 euro per stuk terwijl de computer diagnose vertelde dat ik geen enkel probleem had. Gr .Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
18 sep 2010 01:13 |
|
 |
|