Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Er moet nu een beslissing gaan vallen, HELP!! 
Auteur Bericht
C5club Executive
C5club Executive

Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque

Naar boven
Bericht Er moet nu een beslissing gaan vallen, HELP!!
Hallo allemaal! Las in het verleden vaak dit topic en ben in verband met naderende aanschaf van een nieuwe C5 hier weer terecht gekomen.
28 Jaar geleden ben ik begonnen met een hele mooie GS pallas om via 2 Peugeot's, een Xantia 1.6 Tentation Bleu Mauritius met ZX Aura 1.6 (Rood), een C5 Ph1 1.8 Ligne Prestige (lichtblauw) (met nog steeds de rode ZX) nu in het (gelukkige) bezit te zijn van C5 Ph2 2.0 VTR (Gris Aluminium, inmiddels 101.000km op de teller) en een ook hele fijne C3 X-tr (1.4, met 25.000km op de teller). (allen sedans/hatchbacks, geen stations)
De huidige C5 is nu bijna 5 jaar oud en moet ingeruild worden voor een nieuwe. Ik moet voor het einde van de maand beslissen, anders wil mijn werkgever de levering uitstellen naar 2011.
Ik heb een 1/2 jaar lopen dubben en er bleven van mijn rijtje 2 opties open: een nieuwe C5 Limited Business Edition of een Peugeot 3008 (of 5008) Bleu Lease Executive (allen met 1.6THP). Omdat ik eens iets anders wilde lag afgelopen week uiteindelijk mijn voorkeur bij 1 van de 2 Peugeots, maar daar ons bedrijf auto's koopt i.p.v. leased kreeg ik te horen dat ze mij de versies "Bleu Lease Executive" niet mogen leveren . Blijkbaar hebben ze bij Peugeot liever klanten die op de pof leven!
Ik kom dus toch weer bij de C5 terug daar die m.i. het meeste waar voor zijn geld biedt, maar ik kan geen keus maken tussen de berline (meer persoonlijk en 'stoer') en tourer (meer praktisch) en ook de keuze van de kleur vind ik zeer lastig, elk 1/2 uur denk ik er anders over. Er staat bij 'mijn' dealer een echt hele mooie Berline in Blanc Nacre (LBE) (geannuleerde bestelling voor iemand die een zwarte had besteld, typefoutje op het orderformulier!). Kleur is erg mooi maar ook zeer opvallend. Twijfel nu over de 'Gris Aluminium' of de 'Bleu Abysse parelmoer'. Kortom: 'slapeloze nachten', wat is jullie mening??? Groetjes, Theo

C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

08 sep 2010 22:47
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze

Naar boven
Bericht Re: Er moet nu een beslissing gaan vallen, HELP!!
Ik vind de 3008 en 5008 maar rare lelijke autotjes. Hetzelfde caliber als een pikrasso of een scenic oid. Vlees noch vis.
Ik zou zeggen: ga voor een Tourer blanc nacre.
Afbeelding
Is toch een stoere wagen?
1 maatje grotere velgen eronder :smt023

08 sep 2010 22:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise

Naar boven
Theo, ik lees de paniek. De begrippen sedan, Berline, hatchback, Break, station, Tourer hussel je nogal door elkaar.
Bij Citroen is nu nieuw verkrijgbaar een sedan genaamd Sedan of een station genaamd Tourer.
Je rijdt nu een Berline begrijp ik, wat een hatchback is en het meest aansluit bij de Sedan van nu.
Let op met bagage: ik heb nog niet gemeten maar door de achterlijke scharnieren van de Sedan kunnen daar volgens mij minder koffers in dan in je huidige Berline. Indien van belang ga dan eerst passen met koffers, of tenten, of wat je ook meeneemt op vakantie.
Voor de rest wat je mooier vind, en wat een beter deal is.

Strekte, Ronald

08 sep 2010 23:02
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Naar boven
Ook de witte Tourer is erg mooi, maar voor de witte ben ik wel erg huiverig. Ik ben bang dat de kleur weer snel 'uit' is. Ik moet er toch weer 4 tot 5 jaar mee rijden. Vanwege de vakantie-bagage (slechts 2 keer per jaar) en spullen die ik (soms) voor mijn werk mee moet nemen neig ik naar de tourer, maar mijn gevoel bij de berline is beter. In mijn huidige berline kan ik altijd alles kwijt (gooi er ook zonder problemen mijn fiets achter in als ik ergens anders in de bossen wil gaan 'biken'). Voor wat betreft de kleur gaat mijn voorkeur in ieder geval uit naar een kleur die je niet zo vaak ziet, is volgens mij de Bleu Abysse (Rouge Erythree vind ik echt geen optie).
Als ik genoeg voor mijn huidige C5 terugrkijg ga ik in ieder geval wel voor de 18" wielen, tranen in mijn ogen, zo mooi vind ik die!
(NB: De Peugeot's 3008/5008 zijn van binnen wel erg mooi, en daar kijk je tocht het meeste naar)

Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

08 sep 2010 23:24
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze

Naar boven
De 5008 gaat van binnen wel, maar de 3008?
Het navi scherm lijkt echt een soort van opgeschroefde module bovenin het dashboard (dat is zóóó 2003 :mrgreen: ), en vooral dat rare handvat voor de bijrijder? Leuk voor een rallyversie, maar ik denk niet dat die komt van het 3008 model :lol:

En bij de 5008 staat de pook verhoogd op een console. Dat doet mij gelijk denken aan een busje.
De 5008 heeft ook dat rare navigatiescherm. Echt zoiets dat de ontwerpers dachten: oh ja dat scherm.... waar proppen we dat?
En ten slotte natuurlijk het stuurwiel: bij de 5008 en 3008 is dat een.... stuurwiel
Citroen weet er echt iets bijzonders en moois van te maken. (er zit ook een mooie tellerunit achter)

C5 phIII:
Afbeelding

5008:
Afbeelding

3008:
Afbeelding

Ik vind het interieur van de c5 phIII dus sowieso algeheel heel geslaagd, en verreweg de mooiste van de 3.
Maar ook de vorige c5's hadden een mooi interieur, zeker als je de phI bekijkt, en dat vergelijkt met andere soortgelijke auto's die in 2003 te koop waren, als vergelijk in tijd (dan waan je je opeens in de jaren 90 ;))
Maar goed, mijn indruk is altijd dat citroen sowieso z'n best doet op het interieur (bij de hogere modellen), zeker om een aparte en eigen styling te creeren. Kijk bijv. naar de cx destijds.
Er zijn maar enkele merken die er net zo hun best op doen om een eigen interieur te maken (bijv. alfa romeo). De rest kijkt voornamelijk naar elkaar.
Maar dat is mijn visie :smt080

08 sep 2010 23:43
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Naar boven
Ontken ik niet, mijn GS Pallas uit 1977 had al een dashboard wat zijn tijd ver vooruit was, zou nu nog steeds niet misstaan. De stuurwielen van de peugeot's zijn inderdaad oudbollig, (hendels zijn ook hetzelfde als in mijn huidige C5) maar de rest vind ik wel mooi.

Maar ook het dashboard van de C5 Ph3 vind ik erg mooi! Ik ben overigens erg benieuwd of de vaste middenkern van het stuur niet lastig in gebruik is. Probeer van de week of ik een keer een auto voor een halve of hele dag mee kan krijgen, vreemd genoeg rijd ik eigelijk nooit in een auto als ik een nieuwe koop. Het type (motor/versie) dat je wilt kopen is toch nooit/zelden beschikbaar.

Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

08 sep 2010 23:54
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Sedan 1.6THP aut Exclusive (2011)
Opties: Pack Concert Exclusive
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12426
kilometerstand: 73000
Kleur: KPS - BLEU ABYSSE

Naar boven
Hi GSPallas,

Herkenbare dilemma's. Voor mij persoonlijk was het vlug een uitgemaakte zaak: het werd de sedan. Nu ik lees dat je in je huidige auto, C5 berline, graag en gemakkelijk je fiets meeneemt, vraag ik me af of de nieuwe sedan voor jou wel zo geschikt zal zijn. Bij het huidige model is de laadopening, ten opzichte van het vorige model C5, behoorlijk afgenomen: de achterruit zit vast en scharniert niet meer mee naar boven (vandaar ook de benaming sedan ipv berline). Mocht je je fiets ook in de nieuwe auto graag in de auto meevoeren, dan kom je denk ik bij de Tourer (voorheen Break) uit.

Kleur is uiteraard iets heel persoonlijks. Heb zelf Bleu Abysse gekozen omdat je die amper ziet. Maar als iedereen dat gaat doen om dezelfde reden is dat er vlug vanaf ;). Wit is lastig, was natuurlijk van oudsher een weinig populaire kleur maar is sinds een jaar of vier helemaal 'hip'. Aangezien je zelf niet het risico van een verhoogde afschrijving hoeft te dragen zou ik me daar niet zo een zorgen over maken, en gewoon een kleur kiezen die je zelf mooi vindt.

Heel veel succes met je keuze en we zijn benieuwd wat het wordt!

PS. Over levertijden hoor ik weinig goeds, zeker niet in relatie tot de 1.6THP met automaat, ik denk persoonlijk niet dat wanneer je nu een exemplaar volledig custom-made besteld, dat je dit jaar nog kan rijden (zeker gegeven het feit dat leasemaatschappijen en bedrijven liever geen auto meer op kenteken laten zetten tegen het einde van het jaar). Zelf wacht ik ook rustig af :).

08 sep 2010 23:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw

Naar boven
ik lees dat je graag de fiets in de koffer gooit..
dan zou ik voor de tourer gaan...
de koffer van de sedan is wel ruim, maar je hebt geen 5de deur meer...

persoonlijk vind ik de sedan ook mooier dan de tourer... maar je mist de 5de deur zoals de ph1 en 2 die hadden...

en die witte tourer daar is niks mis mee, zou ik zo zeggen..

maar goed jij moet er 5 jaar mee rijden...

;)

09 sep 2010 09:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
simpel: rooie tourer,

vanuit een C5 berline (5d) ga je de grote klep missen (dat merk ik regelmatig met de C6) dus tourer

Rood, omdat je die makkelijk terugvindt op een parkeerplaats tussen de anonieme leaseklompen,
iedereen zal je complimenteren met je kleurkeuze
en ga je de bossen in voor je MTB dan zie je op rood het stof en zand het minste :smt023

Wit is nu een modekleur, maar over twee jaar is het weer gewoon voor bedrijfsbusjes en ambulances.

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

09 sep 2010 10:02
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter

Naar boven
Wat een luxe-probleem heb jij Theo :lol:
De duitsers zeggen zo mooi 'Die Qual der Wahl' :twisted:

Voor mij zou de keuze simpel zijn: een C5 Tourer in Bleu Abysse parelmoer :citrofiel
Vanwege de genoemde fiets zou mijn voorkeur in jouw geval (en ook in mijn geval for that matter) :smt190 uitgaan naar een Tourer, hoewel ik een Berline mooier vind :smt193

Afbeelding

09 sep 2010 10:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator

Naar boven
Die 5008 vind ik persoonlijk maar niets.
De 3008 vind ik (indien voorzien van een topuitvoering) prachtig. Het dashboard met kantelschakelaartjes is erg leuk en overzichtelijk.
Maar het comfort is natuurlijk pakje minder dan de C5.
Als ik zou moeten kiezen zou ik ook sterk twijfelen tussen C5 3008 en ik zou er nog een C4 picasso aan toevoegen.
Ik heb daar met veel plezier in gereden en hij is verrassend comfortabel (duidelijk comfortabeler dan de 3008) en biedt toch de ruimte en het gemak van een iets hoger zittende auto als de 3008.

Kiezen tussen sedan en tourer is een ander probleem. Persoonlijk vind ik de sedan geslaagder van vormgeving, de tourer is net iets teveel audi voor mij. Maar de tourer is handiger, ik fiets ook regelmatig en 1 fiets gaat erg makkelijk in de koffer dan de sedan, maar voor vele andere zaken mis ik met regelmaat mijn picasso. Gelukkig staat er hier nog een praktische RAV4 voor de deur voor al het overige werk ;)

En de kleur, dat banc nacre staat in mijn ogen het beste op een tourer, maar zoals ET al zei is een C5 en rouge ook niet verkeerd.
Ikzelf heb grijs fuluminator (of iets dat er op lijkt) en dat is eveneens een erg geslaagd kleur, maar je ziet er alle vuil en elk krasje op (van die laatste heb ik tot nu toe geen last gelukkig)

09 sep 2010 11:06
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak

Naar boven
Ik zie hier regelmatig eentje in zandkleurig metallic (Mativoire Metallisé) da's ook erg fraai en als je van donker houdt kan ik ook nog Suroît aanbevelen, maar die is geloof ik niet meer leverbaar (in feite een Aston Martin achtig British Racing Green)

Blue Bourrasque is ook mooi, maar erg donker bijna zwart-blauw, Blue Abysse is ietsje meer blauw, met een hint grijs.
Er is niks mis met de klassiekers blauw, zwart en aluminium, maar dat soort kleuren zie je gewoon te veel op leasebakkies.
Rouge Érythrée bestaat nog wel maar heet nu Sanguine.

Het voordeel is wel dat alle kleuren of metallic of parelmoer (=Nacré) zijn, behalve Blanc Banquise.
Dus uiteraard ook Perla Nera Nacré en Blanc Nacré.

Houd er rekening mee dat een lichte auto groter lijkt en mn. een zwarte kleiner. Daar staat tegenover dat op een donkere auto de lijnen moeilijker uitkomen (vandaar dat persfoto's veelal licht zijn, bijv aluminium)

Citaat:
Ikzelf heb grijs fuluminator (of iets dat er op lijkt)

Dat kan goed, er is ook nog Gris Thorium en Gris Aluminium.

In de familie

09 sep 2010 12:45
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: c5 tourer 1.6 THP Comfort
Opties: 17" lichtmetalen velgen/wegkl.trekhaak/bag.
Bouwjaar: 2010
Organummer: 12245
kilometerstand: 87000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
bij gevoegde foto is van mijn grijze tourer

de kleur heet orgineel gris fulminator met fel licht lijkt hij blauw en en anders lijkt het een zwarte/donkergrijze

deze foto is in de felle zon

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

09 sep 2010 13:38
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator

Naar boven
Ik bedoel dus grijs fulminator. Maar ik was niet helemaal zeker over de spelling van het woord fulminator (had het fuluminator geschreven :lol: )

EvilTwin schreef:
Ik zie hier regelmatig eentje in zandkleurig metallic (Mativoire Metallisé) da's ook erg fraai en als je van donker houdt kan ik ook nog Suroît aanbevelen, maar die is geloof ik niet meer leverbaar (in feite een Aston Martin achtig British Racing Green)

Blue Bourrasque is ook mooi, maar erg donker bijna zwart-blauw, Blue Abysse is ietsje meer blauw, met een hint grijs.
Er is niks mis met de klassiekers blauw, zwart en aluminium, maar dat soort kleuren zie je gewoon te veel op leasebakkies.
Rouge Érythrée bestaat nog wel maar heet nu Sanguine.

Het voordeel is wel dat alle kleuren of metallic of parelmoer (=Nacré) zijn, behalve Blanc Banquise.
Dus uiteraard ook Perla Nera Nacré en Blanc Nacré.

Houd er rekening mee dat een lichte auto groter lijkt en mn. een zwarte kleiner. Daar staat tegenover dat op een donkere auto de lijnen moeilijker uitkomen (vandaar dat persfoto's veelal licht zijn, bijv aluminium)

Citaat:
Ikzelf heb grijs fuluminator (of iets dat er op lijkt)

Dat kan goed, er is ook nog Gris Thorium en Gris Aluminium.

09 sep 2010 13:45
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Fulminator was de introductiekleur van de C6.
lett. onweerswolk grijs.

Bijna zwart maar dan metallic. Typisch zo'n kleur die je dwingt heel veel te poetsen...

In de familie

09 sep 2010 14:46
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende