Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Uitstel levering, wat een merk 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Uitstel levering, wat een merk
Hallo allemaal, ff wat frustratie eruit gooien. Begin Juni de C5 Exclusive 1.6 Tourer besteld met Automaat, leuk. Begin September zou de levering zijn, dus ongeveer komende week, krijg ik net een brief van de leasemaatschappij dat de levering is uitgesteld naar 7 November!!! Reden: "verwachte productie; eind oktober." Daar wordt ik ff niet goed van. Ben rugpatiënt en heb extra de exclusive besteld met electrische lederen stoelen om wat meer comfort te hebben. Rij nu in een draak van een (tijdelijke) auto de Seat Exeo... Naja, es kijken of ze daar iets aan kunnen doen. Ik ga wel even bellen met de dealer en leasemaatschappij want van mij mogen ze hem zo langzamerhand houden. 2 maanden uitstel op de levering, is dat normaal?

Ik had sowieso al erg veel moeite met de verschillende dealerbedrijven waar ik tevergeefs naar info zocht of trachtte een afspraak te maken voor een proefrit in een auto met automatische versnelling, er lopen heel wat horken rond... Naast alle opties die niet meer geleverd worden nu ook nog eens dit gedoe. Vertrouwen in het merk en de dealers heeft nu wel z'n dieptepunt bereikt.

Sorry allemaal maar moest dit ff kwijt.

04 sep 2010 13:32
C5club Executive
C5club Executive

Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Uitstel levering, wat een merk
Kan me heel goed voorstellen dat je hiervan baalt. Je kunt er alleen niet zo heel veel aan doen volgens mij... Kun je geen andere voorloopauto regelen? Ik denk dat energie die je daar insteekt meer kan/zal opleveren.

04 sep 2010 13:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
de maand augustus is vakantie geweest...
heb ook gelezen dat er problemen zijn geweest in de toelevings bedrijven...

daar kan een dealer weinig aan doen, de auto komt tenslotte uit een fabriek in frankrijk.....

het is natuurlijk spijtig voor je dat het wat langer duurt maar om een auto daarom af te zeggen... :smt017

04 sep 2010 13:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: glas dak,19",pack concert exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12314
Productienummer: 10361
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 42000
Kleur: blanc nacre (kwed)

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dat is idd minder ik wacht ook al vanaf half mei
ook op een thp tourer exclusive met extra opties
mij hebben ze toen al oktober gezegd als vermoedelijke
leverdatum dus denk dat de fout bij je dealer ligt
Mvg Lodie

Saxo 1.6 16V VTS 2003
Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak)
Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)

04 sep 2010 14:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black

Naar boven
Antwoord met een citaat
Wellicht een schrale troost, maar een collega van mij heeft datzelfde ervaren met de bestelling van zijn Renault. Deze zou hij ook al hebben gehad, maar is eveneens uitgesteld. Het is niet alleen Citroën en Renault, maar veel bedrijven hebben daar mee te maken.

Zelf werk ik in de elektronica branch en ook daar merken we dezelfde problemen. Het is een alom probleem en dus niet merk of branch gerelateerd.

Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort

04 sep 2010 14:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Drama, frustatie, beetje afgeven op je nieuwe voiture...prima binnenkomer en je hebt je auto nog niet eens, dat belooft wat... :smt038
Buyer's remorse vóórdat je ook maar een kilometer gereden hebt. :roll:

Citaat:
Twee maanden uitstel op de levering, is dat normaal?

Lange levertijden zijn meestal een teken van het succes van een automodel. De leasemarkt neem grote hoeveelheden af (maar altijd standaardmodellen) en daarmee is de productie dan al redelijk gevuld. Speciale bestellingen kosten dan wat meer tijd, 6 à 8 weken is heel normaal, maar drie maanden is niet geheel onbekend.
Bij Ferrari of Rolls zijn ze trots op hun wachttijden van 1,5jaar.

Citaat:
Naast alle opties die niet meer geleverd worden nu ook nog eens dit gedoe.

Als je een auto bestelt op de overgang van het ene modeljaar naar het andere kun je dat verwachten.
In augustus ligt de fabriek stil en als ze terug komen dan gaan ze natuurlijk niet met oude modellen verder.
Plus zijn ze in Rennes ook al bezig met de aanloop van de 508, dus met een beetje mazzel zijn er al onderhuids wat vernieuwingen daaruit meegenomen.

Citaat:
dus denk dat de fout bij je dealer ligt

idd je een beetje realisme is nooit verkeerd.

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

04 sep 2010 14:35
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik weet wel dat als ik 2 maanden later aan mijn klanten zou moeten leveren, dat ik nooit meer terug zou hoeven komen, en dat ik ook niet betaald zou krijgen.
Immers, er is gewoon een afspraak geschonden. (waarbij de levertijd dus nu ongeveer 2x zo lang is geworden)

Ik denk dat je moet kijken welke opties je hebt. Kan je dealer een c5 leveren (bijv. een demomodel) in de overbruggingsperiode?
Als een dealer schuld afschuift naar de fabriek hoef je daar niet op in te gaan. Je hebt de economische overeenkomst met de dealer, niet met de fabriek. De dealer levert jou ook de auto, niet de fabriek. (het is ook niet echt van belang waar de fout ligt, maar welke afspraken en welke verplichtingen met wie overeengekomen zijn) De dealer zou jou dus ook vergelijkbaar vervoer moeten leveren als je dit een acceptabele vervanging vindt.
Anders moet je de overeenkomst beëindigen, maar de vraag is of je daar iets mee opschiet. Kan je op korte termijn vervoer vinden wat aan al je wensen voldoet voor de juiste prijs? (waarschijnlijk niet, anders was je niet bij de keuze gekomen waar je nu bent)

Citaat:
Buyer's remorse vóórdat je ook maar een kilometer gereden hebt. :roll:

Hij heeft toch geen buyers remorse over de auto an sich?
Ik kan het me heel goed voorstellen als je boos en teleurgesteld bent als mensen zich niet aan afspraken houden.
Of iets een lange levertijd heeft of niet, en hoe succesvol een auto is of niet heeft niets te maken met het niet nakomen van afspraken.

04 sep 2010 15:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ergerlijk hoe fabrikanten hun eigen planning boven het belang van de klant stellen.
Zo gauw je handtekening onder het koopcontract hebt gezet, sta je machteloos.
De kleine lettertjes zullen hier denk ik wel in voorzien hebben

Maar goed het kan erger: ik las eens (ik geloof in de Citroexpert) over een man die zo'n drie jaar moest
wachten op de levering van zijn Deux Chevaux. Dus er is al iets verbeterd bij Citroen.

Vervelend dat je nu 5 maanden moet wachten op de C5, maar houdt vol. Het is een fijne wagen.
En zoals 'Arendonk' en 'GuidoK' al schreef. Wellicht kan je een goede voorloop auto bedingen.

JW

04 sep 2010 15:11
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 3.0 V6 tourer exclusive automaat
Opties: Xenon Navigatie Leder zwart pack concert pack exclusive wegklbare trkh sfeerverlichting
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
kilometerstand: 86000
Kleur: Blue Bourrasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
Toen ik in begin augustus 2006 mijn Jumper 3.0 hdi bestelde werd hij geleverd op jawel ... 24 augustus 2007. Dat was precies 55 weken nadat hij besteld was. Ik heb er geen enkele spijt van maar heb wel de dealer hard aangepakt in de vorm van extra opties, dikkere velgen etc. Ook 4 jaar garantie gekregen omdat ik erg boos was. Ook bleef de inruilwaarde van mijn vorige bus staan dus heb ik een jaar heel goedkoop gereden.
Achteraf bleek dat er niet meer dan 18 opties op de Jumper genomen konden worden en dat daarom de computer van de fabriek mij eruit gooide. Kwamen ze achter in juli 2007.

Dus hou vol, ik weet dat de eerste mensen die een C4 GP bestelden ook bijna een jaar moesten wachten vanwege de grote vraag, en zeg nou zelf, de C5 wacht je toch graag op ...

Jumper 2.2 hdi 2004
Berlingo 1.9 commerce 2004
Jumper 3.0hdi 2007 nog in bezit
Jumper 2.2 hdi pick up 2013 nog in bezit
Xsara picasso 2001
C8 2.0 16v 2003,
C4 2.0 16v exclusive 2005
C5 ph2 2.0 16 v exclusive 2005
C5 ph3 2.0 16V tourer exclusive 2008
C6 3.0 v6 exclusive 2006,
Jumpy 2.0 hdi 2007.

04 sep 2010 15:20
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
EvilTwin schreef:
De leasemarkt neem grote hoeveelheden af (maar altijd standaardmodellen) en daarmee is de productie dan al redelijk gevuld.

Altijd standaardmodellen? Leaserijders houden ook van leuke aangeklede auto's en nemen niet alleen maar een instapmodel of het eerste de beste showroommodel, ik denk eerder nog dat leaserijders zeker het uiterste uit het budget peuteren of liever nog wat bijbetalen, dat zijn degenen die het meeste aantal km vreten. En volgens mij zijn er maar weinig leasemijen die auto's op voorraad nemen.

Ik hoor graag waar je dat op baseert.

Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 Afbeelding

04 sep 2010 15:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nooit gehoord van de Ligne Business? en die is er ook oa. in Frankrijk.

Aan het feit dat er vorig jaar op grote schaal LB werden aangeboden bij de modeljaarwissel kun je afleiden dat ze die standaard in groten getalen maken. Een exclusive automaat, met massagestoelen is niet echt een doorsnee modelletje.

Citaat:
Je hebt de economische overeenkomst met de dealer, niet met de fabriek. De dealer levert jou ook de auto, niet de fabriek.

De leasemaatschappij heeft een overeenkomst. De dealer treedt op als vertegenwoordiger van de importeur (->fabriek) en die kan zich (ook wettelijk) daarachter verschuilen. Mocht je hier ooit een zaak van willen maken, dan kan je hooguit de koop ongedaan maken (als particulier) De leasemaatschappij kan dit niet zonder meer.

Met kleine lettertjes kan men niet het consumentenrecht omzeilen, maar helaas kan de leasemaatschappij zich daarop niet beroepen.

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

04 sep 2010 19:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
EvilTwin schreef:
De leasemaatschappij heeft een overeenkomst. De dealer treedt op als vertegenwoordiger van de importeur (->fabriek) en die kan zich (ook wettelijk) daarachter verschuilen. Mocht je hier ooit een zaak van willen maken, dan kan je hooguit de koop ongedaan maken (als particulier) De leasemaatschappij kan dit niet zonder meer.

En je zou je zelfs af kunnen vragen of jij iets met die dealer zou kunnen...

Ik vermoed namelijk dat je de overeenkomst met de leasemij hebt en niet met de dealer...

04 sep 2010 20:45
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze

Naar boven
Antwoord met een citaat
EvilTwin schreef:
De dealer treedt op als vertegenwoordiger van de importeur (->fabriek) en die kan zich (ook wettelijk) daarachter verschuilen.

Alleen als (in dit geval) de leasemaatschappij bij de fabriek koopt. Of dat zo is weet ik niet; ik heb de koopovereenkomst niet ingezien. Als je zelf een auto bij de dealer koopt is de dealer gewoon een winkel en separaat rechtspersoon. Daar wordt dan je koopovereenkomst mee gesloten, niet met de fabriek.
Net zo min als dat mediamarkt zich achter sony kan verschuilen als je daar een tv van koopt.

Citaat:
Mocht je hier ooit een zaak van willen maken, dan kan je hooguit de koop ongedaan maken

Dat is idd het enige wat je doorgaans kan doen als je geen overige contractuele zaken hebt vastgelegd.
Als je een contract met een leasemaatschappij hebt kan je dat contract opzeggen indien hier geen verdere voorwaarden voor zijn vastgelegd (dus goed de voorwaarden lezen), en de leasemaatschappij zelf kan ook net zo goed de verbintenis betreffende de auto opzeggen indien er geen overige voorwaarden zijn vastgesteld.

Maar goed, ik zou dus praktisch kijken wat er te redden valt, wellicht heeft de leasemaatschappij een c5 als tijdelijke auto ter beschikking als het met je rug te erg wordt. Of wellicht kan je de leaselasten iets verlagen. Het is iig als je last van je rug hebt verstandig voor de volgende keer je oude auto niet te snel de deur uit te doen.
Maar 2 maanden uitstel vind ik zelf een onacceptabele vertraging (maar ik denk dat de partijen die daar invloed op kunnen hebben daaraan niets gaan doen). Het is niet zo dat het zo lang duurt om de auto te bouwen; die rolt waarschijnlijk binnen 2 dagen de lijn af. Ook dat je daar zo laat over geïnformeerd wordt is een slechte zaak imo.
Wellicht kan je een financiele compensatie eruitslepen.

04 sep 2010 20:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)

Naar boven
Antwoord met een citaat
November?
Bofferd.

Mijn vrouw bestelde begin juni haar Auris.
Verwachte levering: januari 2011.

Bovendien (ik waarschuw maar vast) kan het zomaar zijn dat de leasemaatschappij gaat proberen levering en op-kenteken-stelling van je auto op te schuiven naar het nieuwe jaar. Leasemaatschappijen hebben over het algemeen geen zin om een auto in november of december op kenteken te laten zetten, want dan wordt de auto "een jaar ouder". :evil:

Overigens vraag ik me af wat je, als je geen Citroën meer wilt rijden, dan gaat uitzoeken. Ik vermoed dat je voor hetzelfde veercomfort bij een ander merk meer dan het dubbele kwijt bent. Mijn schoonzoon is ook rugpatient (hernia) en rijdt om die reden (en nu hij de auto een tijdje heeft, ook om andere redenen) een C5. Een andere auto met hetzelfde zit- en veercomfort is niet te betalen.

Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive

C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive

04 sep 2010 21:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
peterh schreef:
November?
Bofferd.

Mijn vrouw bestelde begin juni haar Auris.
Verwachte levering: januari 2011.

Bovendien (ik waarschuw maar vast) kan het zomaar zijn dat de leasemaatschappij gaat proberen levering en op-kenteken-stelling van je auto op te schuiven naar het nieuwe jaar. Leasemaatschappijen hebben over het algemeen geen zin om een auto in november of december op kenteken te laten zetten, want dan wordt de auto "een jaar ouder". :evil:

Klopt, om die reden dan ook extra druk op leasemaatschappij om andere voorloopauto.
"al is het een Ph II C5" doet het misschien goed, die zijn al afgeschreven :smt203

En als je zo kort voor de levering zo'n bericht van uitstel productie krijgt kan het ook zijn dat ie onderweg fors schade opgelopen heeft en dan gaat zo'n bijzondere bestelling waarschijnlijk weer achteraan in de rij.

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018

04 sep 2010 21:18
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende