Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2010 17:13
Auto: Sedan exclusive
Opties: Alle opties
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09289
Productienummer: 10227
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230000
Kleur: groen
C5 2.0 exclusive: Wie kan me wat meer vertellen over het sluitmechaniek van de voorste asbak.
Als ik bij mijn "Dame" de asbak open druk krijg ik die met geen mogelijkheid weer dicht.
Ja, na 20 of 30 keer dicht drukken kan het zijn dat hij per ongeluk dicht blijft.
Een openstaande staande asbak staat erg slordig en bovendien ben ik geen roker.
Het gaat me dus om de asbak sluitmechaniek ) en niet om : doe er maar een plakbandje op) oplossing.
Als ik bij mijn "Dame" de asbak open druk krijg ik die met geen mogelijkheid weer dicht.
Ja, na 20 of 30 keer dicht drukken kan het zijn dat hij per ongeluk dicht blijft.
Een openstaande staande asbak staat erg slordig en bovendien ben ik geen roker.
Het gaat me dus om de asbak sluitmechaniek ) en niet om : doe er maar een plakbandje op) oplossing.
Voordat de nacht valt gaat het schemeren. (*=*)
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Zeer bekend probleem. Volgens mij geen oplossing bekend, anders lees ik hem ook graag.
Andersom ook, voor een roker lastig, als tie dicht zit moet je soms 20-30 keer drukken voor die open gaat.
Oplossing voor mij: altijd open laten.
Oplossing voor jou: altijd......
Ik denk dat dit komt omdat deze C5 nog een echte bollenauto is. Alle onderdelen met veertjes erin werken dus niet zo goed. Asbak, deurvakjes.
Gr. Ronald
Andersom ook, voor een roker lastig, als tie dicht zit moet je soms 20-30 keer drukken voor die open gaat.
Oplossing voor mij: altijd open laten.
Oplossing voor jou: altijd......

Ik denk dat dit komt omdat deze C5 nog een echte bollenauto is. Alle onderdelen met veertjes erin werken dus niet zo goed. Asbak, deurvakjes.



Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik zou zoiets eerst rustig eruithalen en bekijken wat de werking is en dan beginnen met wat veerjtes cq stangetjes enz. te verbuigen of recht zetten enz. en proberen als het strakker zit en blijft, overal is wel een oplossing voor net als voor de zijdeur bakjes.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Kun je niet op de 1 of andere manier het paneel loshalen? Het liggende deel rond de pook kun je oplichten met beleid en naar achter trekken zodat het los komt. Dan moet het andere paneel ook kunnen.
Dan zou je achter het paneel kunnen zien hoe je het mechanisme in elkaar zit.
Dan zou je achter het paneel kunnen zien hoe je het mechanisme in elkaar zit.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
bij een ''dame''staat de mond ''bijna''
altijd open
op topic bij te koop gezien hier staat een adres voor evt nieuwe asbak etc, niet duur dacht ik



op topic bij te koop gezien hier staat een adres voor evt nieuwe asbak etc, niet duur dacht ik




Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Een nieuwe asbak heeft weinig nut als deze het probleem niet is, of je de oude er niet uit krijgt.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
het gaat toch over de asbak , is dus het probleem
mocht het niet lukken een makkelijke oplosing voor weinig misschien , dat bedoel ik

mocht het niet lukken een makkelijke oplosing voor weinig misschien , dat bedoel ik

Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)

Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
valt mee hoor ..........
OnTopic
succes met operatie nog
OnTopic
succes met operatie nog

Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Net voor we op vakantie gingen overkwam het mij ook.Maarten schreef:Kun je niet op de 1 of andere manier het paneel loshalen? Het liggende deel rond de pook kun je oplichten met beleid en naar achter trekken zodat het los komt. Dan moet het andere paneel ook kunnen.
Dan zou je achter het paneel kunnen zien hoe je het mechanisme in elkaar zit.
Weinig tijd om naar de oorzaak te zoeken en ik heb het toen zo opgelost en ik vind het eigenlijk wel best zo.

...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"

C5club Rookie


Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2009 09:04
Auto: Citroen C5 Tourer Exclusive
Opties: Parking Pack, MyWay
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 16000
Kleur: Mativoire
Locatie: Mechelen, Belgie
Een goed jaartje terug heb ik ook eens naar mijn asbak gekeken om diezelfde reden.
Er is echter geen 'simpele' oplossing voor het probleem omdat de asbak volledig geintegreerd zit in de voorkant van de Console (asbak alleen vervangen is dus niet mogelijk) .
Het sluitfalen heeft helemaal niets met veertjes te maken . Er zit wel een veertje achter de asbak (dit dient om de asbak naar voor te duwen), maar het sluit-mechanisme zelf zit aan de zijkant van de asbak en bestaat uit een spiraalvormige inkeping waar dan het klepje zelf op een "ingenieuse" manier door "geleid" wordt wanneer je de asbak indrukt.
Zonder foto valt het echt niet uit te leggen maar het is wel de moeite om het te zien ...
Dus wat zijn de oplossingen :
- slotje maken zoals eerder in de thread voorgesteld door Klussie
- metalen veer achteraan de asbak doorknippen zodat deze niet naar buiten komt
- het stuk vervangen waar de asbak in zit met een stuk dat wel een werkende asbak heeft (da's dus het gehele voorzetstukje van de console
Er is echter geen 'simpele' oplossing voor het probleem omdat de asbak volledig geintegreerd zit in de voorkant van de Console (asbak alleen vervangen is dus niet mogelijk) .
Het sluitfalen heeft helemaal niets met veertjes te maken . Er zit wel een veertje achter de asbak (dit dient om de asbak naar voor te duwen), maar het sluit-mechanisme zelf zit aan de zijkant van de asbak en bestaat uit een spiraalvormige inkeping waar dan het klepje zelf op een "ingenieuse" manier door "geleid" wordt wanneer je de asbak indrukt.
Zonder foto valt het echt niet uit te leggen maar het is wel de moeite om het te zien ...
Dus wat zijn de oplossingen :
- slotje maken zoals eerder in de thread voorgesteld door Klussie
- metalen veer achteraan de asbak doorknippen zodat deze niet naar buiten komt
- het stuk vervangen waar de asbak in zit met een stuk dat wel een werkende asbak heeft (da's dus het gehele voorzetstukje van de console
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2010 17:13
Auto: Sedan exclusive
Opties: Alle opties
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09289
Productienummer: 10227
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230000
Kleur: groen
Aha... aan de reacties te zien is een "Dame met open asbak" een veel voorkomend verschijnsel dat niet één twee drie opgelost kan worden. Het antwoord van kleykenb spreekt me wel aan ( maar es kijken in een "sloop-Dame) met alle respect voor de overige antwoorden en foto bijlages.
Ik heb de asbak er uit gehaald en eens met mijn staaflampje in de opening geschenen. Aan de rechterkant zit wel een soort asje dat er vrij losjes in zit. Maar znu zag ik dat aan de linkerzijde een tandwieltje zit die waarschijnlijk er voor moet zorgen dat de asbak laaaaangzaaaaam opengaaaaat.
Dat werkt bij mij ook niet. Als ik hem opendruk druk dan knalt tie gewoon op volle snelheid open. m.a.w het tandwieltje raakt kant noch wal. Wie oh wie......?
Ik heb de asbak er uit gehaald en eens met mijn staaflampje in de opening geschenen. Aan de rechterkant zit wel een soort asje dat er vrij losjes in zit. Maar znu zag ik dat aan de linkerzijde een tandwieltje zit die waarschijnlijk er voor moet zorgen dat de asbak laaaaangzaaaaam opengaaaaat.
Dat werkt bij mij ook niet. Als ik hem opendruk druk dan knalt tie gewoon op volle snelheid open. m.a.w het tandwieltje raakt kant noch wal. Wie oh wie......?
Voordat de nacht valt gaat het schemeren. (*=*)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Het snelle openen is natuurlijk wel prettig als de as van je sigaret dreigt af te vallen op de middenconsole... 

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2010 17:13
Auto: Sedan exclusive
Opties: Alle opties
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09289
Productienummer: 10227
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230000
Kleur: groen
Maar natuurlijk Harm. Elk voordeel heb zun nadeel. Gaat tie bij jou dame ook zo snel open?
Voordat de nacht valt gaat het schemeren. (*=*)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik rook niet...
Ik snap je ergernis, maar ik weet geen oplossing. Maar dat had je al door, denk ik

Ik snap je ergernis, maar ik weet geen oplossing. Maar dat had je al door, denk ik

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.