lekkage LDS-vloeistof uit retourleiding
Auteur |
Bericht |
W. Priester
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 dec 2006 12:35 Berichten: 13 Woonplaats: Ridderkerk
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V automaat
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Organummer: 09383
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 lekkage LDS-vloeistof uit retourleiding
Ik rijdt in een C5 break 2 ltr automaat van nov 2002. (hydractieve vering 3+) Ik heb een lichte lekkage van LDS-vloeistof - in het motorcompatiment R-achter de motor. Zover ik kan beoordelen komt het van een leidingbundel bestaande uit drie leidingen die lopen tussen het hydro-elektrisch blok op het rechter-binnenscherm en de stugheidsregelaar midden op het subframe. Zover kan zien is het de retourleiding die lekt, nabij de bevestiging van de leiding bundel op de steun van de draagarm.
Bij navraag dealer zegt men dat de hele leidingbundel moet worden vervangen - totale kosten geschat op ca € 400,-. Wie kent dit probleem en is zo'n leiding zelf te vervangen ?
|
28 dec 2006 12:27 |
|
 |
sonnema
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04 Berichten: 294 Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
bij mij pas vervangen, moet je niet zelf willen wisselen.
staat namelijk nog wel eens druk op de leidingen, en je moet hem
zeker op een brug hebben staan.
400 is een net bedrag, ik was alleen al 260 kwijt voor de leidingen.
_________________ tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive leer schuifdak navigatie mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012 Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
|
28 dec 2006 13:35 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
bij mij lekt deze ook iets! maar garage zegt nog niet nodig te vinden omte vervangen/repareren. Zeker omdat mijn C5 ook een caravanmoet trekken. Dus op hoogte blijft staan.
3 jan. wordt de distributieriem vervangen en zal er zeker weer naar gekeken worden..

_________________ Citroen C5 Break
|
01 jan 2007 22:18 |
|
 |
sonnema
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04 Berichten: 294 Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
ik was ongemerkt 1,5 liter lds kwijtgeraakt
ik snap alleen de relatie met de caravan niet?
_________________ tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive leer schuifdak navigatie mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012 Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
|
02 jan 2007 12:01 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
als de caravan op de kogel komt , staat er toch meer druk op.. dus als de retoutleiding een elk heeft , is de kans toch groter dat het erger wordt.
De auto komt toch weer omhoog. en moet ook in de juiste stand blijven staan met en zonder caravan.
_________________ Citroen C5 Break
|
02 jan 2007 12:25 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Maakt niet heelveel uit met een flinke koffer of een paar zakken piepers of tegels in de kofferbak.
Kogeldruk zal niet veel meer dan 75 kg zijn denk ik zo.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
02 jan 2007 12:30 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 75 of 5 kg . is toch een verschil om op hoogte te houden en tevens bagage in de auto....
_________________ Citroen C5 Break
|
02 jan 2007 12:46 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
flinke koffer of een paar zakken piepers had ik het over. (zak piepers kan maar zo 20 kg wegen....)
En ik weet een hoop mensen die als ze met een sleurhut (of mobiele recreatiecontainer) op pad gaan de auto leeg proberen te houden.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
02 jan 2007 12:49 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
De auto blijft niet leeg. denk aan het max. laadgewicht caravan..
maar in ieder geval geen aardappels.
ik maakt het onderschied tussen de kilo's . of je zlef 5kg of 75 kg omhoog moet houden. bij 75 kg lijkt me dat er meer druk op komt. en de kans op een grotere lekkage. Ben geen kenner , dus als het fout verondersteld is dan hoor ik het graag.
ben trouwens zeer tevreden met mijn c5. 
_________________ Citroen C5 Break
|
02 jan 2007 13:37 |
|
 |
pvanessen
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2006 07:30 Berichten: 157 Woonplaats: Ochten
Auto: C5 2.0HDi break Ligne Prestige
Opties: JBL HIFI Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Eau Limpide
KPH: Achter
Naar boven
|
citroendreamer schreef: ik maakt het onderschied tussen de kilo's . of je zlef 5kg of 75 kg omhoog moet houden.
Voor de goede orde:
Je hebt het dan wel over een verschil van 70 kg op het totaalgewicht van de auto. Laat 65% daarvan op de achterwielen drukken (bij een lege wagen) gaat het niet om zo'n hele spannende toename.
_________________ Peter van Essen C5 2.0 HDi Break, Vert Eau Limpide  DS 21 IE Pallas, Bleu Platine
|
02 jan 2007 13:53 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
pvanessen schreef: citroendreamer schreef: ik maakt het onderschied tussen de kilo's . of je zlef 5kg of 75 kg omhoog moet houden. Voor de goede orde: Je hebt het dan wel over een verschil van 70 kg op het totaalgewicht van de auto. Laat 65% daarvan op de achterwielen drukken (bij een lege wagen) gaat het niet om zo'n hele spannende toename.
Een C5 heeft uiteraard 65% op de VOORwielen.
Per achterwiel is het dus ~250kg. 75kg erbij is 37.5kg/ wiel ofwel +15%.
De druk in de achterste plunjers neemt dan ook met 15% toe. Nog steeds geen spannende toename idd.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
02 jan 2007 14:35 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Dus maakt het niet uit of er een caravan achter hangt.
_________________ Citroen C5 Break
|
02 jan 2007 14:40 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Voor de belasting van de vering in verticale richting is het inderdaad niet spannend.
Denk dat het wat dat betreft spannender is wat de caravan dwars op de rijrichting doet.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
02 jan 2007 14:55 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
EW schreef: Denk dat het wat dat betreft spannender is wat de caravan dwars op de rijrichting doet.
Dwars?
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
02 jan 2007 15:01 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Ja, dwars op de rijrichting. Dus wat de caravan aan slingeringen wil veroorzaken en hoe de auto dat kan opvangen.
Overigens is een hydropneumaat daarbij wel sterk in het voordeel: de vering wordt door de 15% extra gewicht wat stugger en daardoor minder gevoelig.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
02 jan 2007 15:07 |
|
 |
|