peterh schreef:
Ha.
Mind you, dit is geen 1.6, geen 2.0, maar een 2.2, hè? En nog een automaat ook.
Resultaat van twee keer over de binnenwegen naar het ziekenhuis in Zeist, en een ritje Amsterdam vice versa (ca 50% lokale wegen/bebouwde kom, 50% snelweg).
Over en afstand van 202km en op de BC 6l/100 met een 2.2 sta ik echt niet te kijken. Ik heb ook wel eens een tank leeg gereden en toen gaf de BC over een 1000 km aan dat ik gemiddelt 4,8 l/100 verbruikt had. Ook als eens op een tank 1297 km gereden (ww verkeer). Momentopname in mij ogen. Als ik even de km die ik met ik met de motortrailer gereden heb achterwege laat dan heb ik afgelopen jaar over een 40.000 km iets minder dan 6l/100 km verbruikt. Daar zit dus een koude winter bij, gereden met winterbanden, lange stukken naar Oostenrijk volgeladen en de CC op 140 km/uur enz. Zaterdag uit het noorden naar Brabant gereden met regen en een harde zuidwesterwind, de BC geeft dan bij 120 km/u 5,9 l/100 km aan, net bij 120 km/uur constant 3,3 l/100 km (mijn BC wijkt wel af) Dit om aan te geven wat een momentopname voor verschillen kunnen geven.
Als je 6l/100km over 20.000 km of meer haalt dan

Ik verwacht eerder dat het boven de 7l/100 km uit zal komen.