Ik haal er ongeveer 0,2 liter tot maximaal 0,5 liter per 100 km voordeel mee. Geen idee of dit echt aan Total ligt...mijn C5 is blijkbaar nogal gevoelig aan het type verkeer (dus stad of autostrade) maar met Total haal ik een gemengd verbruik van 5,8 liter/100 km op een volle tank terwijl dit anders snel 6,1 tot 6,3 is. Ook nu op reis (met schoonmoederdoos op het dak) : heenrit met total kwam op 5,8 liter, terugrit met wit produkt van aan de InterMarché kwam op 6,2 liter. Met als gevolg : de heenrit van 1050 km haalde ik zonder tanken, voor de terugrit kwam ik 20 km diesel te kort
Maar of dit echt aan Total ligt (en de additieven die zij toevoegen)?? Het schijnt te werken voor mij dus totdat het tegendeel bewezen is doe ik wat Citroen prefereert
Destijds heeft mijn garagehouder mij verteld dat indien de dieselpomp binnen garantieperiode defect gaat, zij vragen om aan te tonen waar je gaat tanken. Het veelvuldig tanken bij witte producten stations (zoals je er vroeger meer had dan nu) kon aanleiding geven tot discussie over de garantie. Of ze dit juridischkunnen halen is maar te zien natuurlijk...