Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Ook ik heb vandaag de bestelling geplaatst 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ook ik heb vandaag de bestelling geplaatst
Hey Peter, wat een uiteenzetting zeg, mooi geformuleerd allemaal :smt023

Van foto's is nog steeds niet veel in huis gekomen, wou het doen alst ie weer gewassen was, wat dit weekend is gebeurd, maar reed enkele uren nadien weer door een regenbui... ach ja :evil:

Laten we beginnen met het begin, er staan ondertussen al een 1600 KM op en moet zeggen dat het 1600 KM's zijn die me niet slecht zijn bevallen. Ik heb nog niet gereden met het 'unieke veersysteem' dat op de zwaardere modellen zit, maar kwa comfort vind ik dat deze het toch zeker niet slecht doet (durf zeggen zelfs beter dan de 5). De motor is natuurlijk niet de raket die ervoor zorgt dat je kriebels in je buik krijgt en komt met momenten echt wel te kort, ma goed, dat wist ik natuurlijk ook wel op voorhand. Kwa toeters en bellen moet ik zeggen dat met het myway navigatie systeem ik zeker kan leven, de ingebouwde DSP en speakers zeker een pak beter zijn dan wat er standaard in de 5 stak (na m'n OEM DSP install in de 5 a 450€ zit dat daar ook wel goed, maar is natuurlijk wel dikke 450€ extra) en de zetels (al zijn het stoffen) ook voldoende steun geven. Kleine dingen zoals de cruise control die soms (bij lagere snelheden) lastig doet, het niet kunnen lezen van SMS berichten en natuurlijk het gemis van de USB aansluiting als standaard items zijn jammer te noemen, maar niet on-overkomelijk.
Ok, kwa rijgedrag, feeling met de weg en kwa verschil voor en achterwiel aandrijving is het nog altijd leuker en sportiever rijden met de beemer, maar ik kan best relativeren en moet zeggen dat de C5 me kwa comfort en VTR standaard uitrusting toch wel kan bekoren...

Garage gewijs blijft de dealers die ik bezocht heb tot nu toe toch wel doorn in het oog. Ze zouden echt eens een keer bij de (Duitse) concurrentie moeten binnenstappen en daar toch wat van leren. Het feit dat ik zelf achter beugels moest om het bijgeleverde accessoire rol-net op te hangen, en die uiteindelijk ook zelf moest installeren vond ik toch redelijk beneden alle peil. Ook het bestellen van de beugels door de 'interim' magazijnier liep niet van een leien dakje, en moest dus in 2 keer gebeuren. Ze hadden zelf die acc nog nooit gezien, laat staan gemonteerd, hadden geen benul waar dat ding moest komen en ik moest er zelf de handleiding bijnemen om ze duidelijk te maken waar het moest komen en waar de gaten zaten (achter de bekleding) om de beugels in vast te vijzen. Heb ze dan ook maar zelf even vast gevezen en alles werkt naar behoren.
Echt jammer zo en ik ben ervan overtuigd dat als ze meer van die 'Franse Duitsers' willen maken ze toch echt tijd en geld in hun dealernet (showroom en werkplaats) moeten steken (uitzicht, opleiding, etc). Dat het natuurlijk geen BMW / Merc toestanden moeten worden ben ik het mee eens, ook dat is met momenten totaal van de pot gerukt, maar ze mogen er wel een paar ideetjes gaan opdoen.
Ik hoop dus echt dat ik, buiten het nodige onderhoud, niet veel in de garages moet komen.

foto's en verdere ervaringen volgen zeker nog :smt190

16 aug 2010 10:13
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
ben blij dat ie bevalt. ik vreesde ervoor met name de 1.6 hdi...
tenminste als je de power van de 5 gewend bent.. ;)

wat betreft dealers...

kan me voorstellen dat de een liever een grote prachtige showroom met alles erop en eraan heeft..

zelf verkies ik liever de kleine eenmanszaak..
waar je als klant behandeld wordt en waar men verstand van auto's heeft en niet elke maand andere monteurs...
;)

16 aug 2010 10:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Roman schreef:
zelf verkies ik liever de kleine eenmanszaak..
waar je als klant behandeld wordt en waar men verstand van auto's heeft en niet elke maand andere monteurs...
;)

Absoluut, vandaar dat ik zei, ze moeten wat ideetjes gaan opdoen, heel die show van mega show-rooms, een miss aan de receptie, elke week andere verkopers etc hoeft voor mij helemaal niet, maar een beetje ordelijk uiterlijk, ordelijke werkplaatsen en een aantrekkelijke, warme (niet temperatuur gewijs) en modernere showroom zou toch niet slecht zijn (ben tot nu toe in 4 verschillende dealers geweest en het was overal hetzelfde 'hoopje ellende')

Wel nog 1 puntje van ergernis vergeten te vermelden BTW... vind het ongelooflijk onhandig dat de radio uitvalt van de moment je de motor stil legt (en je de sleutel dus nog in het contact laat)... zo stom, zeker als je iets aan het volgen bent.

16 aug 2010 11:02
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hoe had je die radio dan willen uitzetten, altijd handmatig?
Da's ook lastig, en bij heel veel auto's heeft dat er dan toe geleid dat het uitzetten vergeten wordt en dat vervolgens de accu leeg loopt :oops:

Als je nog even wilt blijven luisteren zet je de motor uit en vervolgens het contact weer aan zolang je wilt luisteren.
Of je de radio zelf nog kunt aanzetten nádat je het contact uitgeschakeld hebt weet ik niet, bij sommige radio's kan dat.
Dat deed ik met die ik in de Xantia had, als ik dan ging tanken kon mijn wederhelft gewoon blijven luisteren. In de C5 heb ik dat nog niet geprobeerd.....

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

16 aug 2010 13:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit

Naar boven
Antwoord met een citaat
JW-NHS schreef:
In de C5 heb ik dat nog niet geprobeerd.....

Contact uit, sleutel eruit (of niet natuurlijk, maar die heb je nodig voor de tankdop)

Radioknop weer indrukken, radio speelt weer.

Met de orginele radio ging deze dan uit zodra de ecomode werd ingeschakelt.

Ik heb de orginele radio vervangen door een RD4 met MP3.
Deze is bij de dealer aangemeld met de Lexia.

Nu speelt deze eindeloos door en gaat niet meer uit bij de ecomode. :smt017

5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車

16 aug 2010 13:36
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Klaverblaadje schreef:
Nu speelt deze eindeloos door en gaat niet meer uit bij de ecomode. :smt017

Ook dat is volgens mij een instelling bij de lexia ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

16 aug 2010 13:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
@ Klaverblaadje,

Dat laatste is dus niet zonder risico....... :shock:

Verder: bedankt voor de info. Ik ga het straks even uitproberen ;)

Groet,
JW

16 aug 2010 13:43
Profiel
Antwoord met een citaat
JW-NHS schreef:
Hoe had je die radio dan willen uitzetten, altijd handmatig?
Da's ook lastig, en bij heel veel auto's heeft dat er dan toe geleid dat het uitzetten vergeten wordt en dat vervolgens de accu leeg loopt :oops:

Als je nog even wilt blijven luisteren zet je de motor uit en vervolgens het contact weer aan zolang je wilt luisteren.
Of je de radio zelf nog kunt aanzetten nádat je het contact uitgeschakeld hebt weet ik niet, bij sommige radio's kan dat.
Dat deed ik met die ik in de Xantia had, als ik dan ging tanken kon mijn wederhelft gewoon blijven luisteren. In de C5 heb ik dat nog niet geprobeerd.....

Groet,
JW

ja, dat kan... maar dan moet je m ook weer uitzetten of tot ie in Eco modus gaat... beetje stom( en dan zou kunnen verwachten dat ie dan blijft spelen tot je de deuren op slot doet, maar dan blijft ie zelfs nog verder spelen, :smt017 )
Nee, zoals bij elke andere wagen die ik tot nu toe heb gehad, je zet de motor uit maar de radio blijft werken tot je het contact volledig uit zet of de sleutel uit het contact haalt. Nu moet je of het contact weer opzetten (gaat alles weer beginnen pompen, voorgloeien etc), of je moet de radio manueel weer op en af zetten, beetje gek zo. :smt017

16 aug 2010 14:18
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Inmiddels even geprobeerd: als het contact uitgeschakeld is kan ik de RT4 in mijn C5 nog gewoon met het knopje inschakelen. Dat gaat ook met uitgenomen sleutel.
Na verloop van tijd gaat 'ie dan weer uit, door de ECO-Mode.
Prima geregeld dus :smt023

Groet,
JW

16 aug 2010 17:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bartk schreef:
en modernere showroom zou toch niet slecht zijn (ben tot nu toe in 4 verschillende dealers geweest en het was overal hetzelfde 'hoopje ellende')
.

tja mijn dealer heeft nu onlangs de opening gehad van zijn nieuwe showroom
voorheen was het een etalage waar alleen een sm in stond en wat rekken met folders

en ik weet dat vele er gewoon aan voorbij zouden rijden om een nieuwe wagen te kopen.

maar de service en kennis is gewoon super.. en de mensen zijn eerlijk..

hiervoor kwam ik in een grote garage met een dijk van een showroom..
altijd veel auto;s op voorraad.. en als er aan je auto gesleuteld werd mocht je in een wachtzaal gaan zitten met een kop koffie.

ik vind dat niks, je ziet niet wat ze doen aan de auto.
en al die pracht en praal moet betaald worden wat je terug vindt in de facturatie..
die voor een 20000 km beurt al dik 50 euro duurder is.. en dan praat ik niet over de matige kwaliteit van de monteurs..
;)

16 aug 2010 20:19
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4