Re: Ook ik heb vandaag de bestelling geplaatst
Hey Peter, wat een uiteenzetting zeg, mooi geformuleerd allemaal
Van foto's is nog steeds niet veel in huis gekomen, wou het doen alst ie weer gewassen was, wat dit weekend is gebeurd, maar reed enkele uren nadien weer door een regenbui... ach ja
Laten we beginnen met het begin, er staan ondertussen al een 1600 KM op en moet zeggen dat het 1600 KM's zijn die me niet slecht zijn bevallen. Ik heb nog niet gereden met het 'unieke veersysteem' dat op de zwaardere modellen zit, maar kwa comfort vind ik dat deze het toch zeker niet slecht doet (durf zeggen zelfs beter dan de 5). De motor is natuurlijk niet de raket die ervoor zorgt dat je kriebels in je buik krijgt en komt met momenten echt wel te kort, ma goed, dat wist ik natuurlijk ook wel op voorhand. Kwa toeters en bellen moet ik zeggen dat met het myway navigatie systeem ik zeker kan leven, de ingebouwde DSP en speakers zeker een pak beter zijn dan wat er standaard in de 5 stak (na m'n OEM DSP install in de 5 a 450€ zit dat daar ook wel goed, maar is natuurlijk wel dikke 450€ extra) en de zetels (al zijn het stoffen) ook voldoende steun geven. Kleine dingen zoals de cruise control die soms (bij lagere snelheden) lastig doet, het niet kunnen lezen van SMS berichten en natuurlijk het gemis van de USB aansluiting als standaard items zijn jammer te noemen, maar niet on-overkomelijk.
Ok, kwa rijgedrag, feeling met de weg en kwa verschil voor en achterwiel aandrijving is het nog altijd leuker en sportiever rijden met de beemer, maar ik kan best relativeren en moet zeggen dat de C5 me kwa comfort en VTR standaard uitrusting toch wel kan bekoren...
Garage gewijs blijft de dealers die ik bezocht heb tot nu toe toch wel doorn in het oog. Ze zouden echt eens een keer bij de (Duitse) concurrentie moeten binnenstappen en daar toch wat van leren. Het feit dat ik zelf achter beugels moest om het bijgeleverde accessoire rol-net op te hangen, en die uiteindelijk ook zelf moest installeren vond ik toch redelijk beneden alle peil. Ook het bestellen van de beugels door de 'interim' magazijnier liep niet van een leien dakje, en moest dus in 2 keer gebeuren. Ze hadden zelf die acc nog nooit gezien, laat staan gemonteerd, hadden geen benul waar dat ding moest komen en ik moest er zelf de handleiding bijnemen om ze duidelijk te maken waar het moest komen en waar de gaten zaten (achter de bekleding) om de beugels in vast te vijzen. Heb ze dan ook maar zelf even vast gevezen en alles werkt naar behoren.
Echt jammer zo en ik ben ervan overtuigd dat als ze meer van die 'Franse Duitsers' willen maken ze toch echt tijd en geld in hun dealernet (showroom en werkplaats) moeten steken (uitzicht, opleiding, etc). Dat het natuurlijk geen BMW / Merc toestanden moeten worden ben ik het mee eens, ook dat is met momenten totaal van de pot gerukt, maar ze mogen er wel een paar ideetjes gaan opdoen.
Ik hoop dus echt dat ik, buiten het nodige onderhoud, niet veel in de garages moet komen.
foto's en verdere ervaringen volgen zeker nog