Mooi dat het gelukt is. En inderdaad, zonder die haak ziet 'ie er een stuk strakker uit

En met de stekkerdoos omhoog gedraaid zie je er helemaal niks meer van en loop je ook geen risiko's ergens achter te blijven haken.
Overigens, het plastic afdekstuk is inderdaad belangrijk.
Die hoes gebruik ik niet, ik heb de haak in het hoekje achter het reservewiel in de kunststof geklemd. Daar zit 'ie perfect.
Essentieel in het verhaal is dat bij het demonteren die knop helemaal rechtsom gedraaid wordt tot 180 graden, oftewel horizontaal. Dat moet zonder geweld mogelijk zijn, na indrukken van de knop.
Interessant is wat je schrijft over die vertikale, afgeschuinde vergrendelpen.
Als je de haak los in je handen hebt, met opgespannen mechanisme, en je drukt dat kleine pennetje op het vertikale gedeelte in, dan komt die vergrendelpen helemaal naar buiten. En dan draait de knop een halve slag terug.
Echter, als je 'm monteert draait die knop niet een halve slag terug, bij mij is het nu niet meer dan iets van 100 graden, maar net iets meer dan een kwart slag dus.
Dat snapte ik eerst niet, maar jouw uitleg
De conische pin die er aan de bovenzijde uitkomt, sluit alles spelingsvrij op en als de pin of het gat waar hij invalt, slijt zal de pin verder uitsteken maar nog steeds alles spelingsvrij opsluiten. De draaiknop zal dan ook verder terugdraaien tot max 180 graden en dan begint ook het rode gebied op de indicator.
doet dat begrijpen.
Alles is normaal dus bij mij
Groet,
JW