C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2009 18:28
Auto: Berline 2.0 HDI Ligne Prestige aut.
Opties: alles op xenon,zonnedak en leer na
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9564CJ
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125560
Kleur: EYLC
Locatie: Boxtel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
koppakking 2.0 hdi ph1

Bericht door Wilfred »

Ik zit even met een vraagje waar ik niet goed uitkom hier op de site.
De koppakking bij een 2.0 hdi zou door kunnen slaan i.v.m. slechte serie van koppakkingen.
Nu is mijn vraag... is dit bij alle bouwjaren van de ph1?
En slaat de pakking altijd door als de 'slechte' gemonteerd is?
Het is nog niet van toepassing, maar als dan toch mijn distr.riem gedaan moet worden (over 4 jaar of 80000km) kan ik net zo goed meteen uit voorzorg de pakking meenemen lijkt me.
Iemand een antwoord hierop?
mvg W
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Dan zou je uit moeten zoeken om welke serie dat gaat, jij hebt wel 1 van de laatste van de Ph-1, net als ik (2003)

Alleen heb ik geen diesel, ik zou me hier niet zo druk om maken, wanneer je de motor netjes warm rijd, dan lijkt mij dit geen probleem.

maar verder weet ik van dit probleem ook niet zoveel.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik zou zeggen, over vier jaar en 80.000 km: wie dan leeft, dan zorgt :smt203

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Dit probleem deed zich enkel voor bij de eerste 2.0HDi'tjes, je hebt er 1 uit 03, zou mij niet teveel zorgen maken ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Bij het vervangen van de distributieriem de koppakking meenemen is wel een heel ander verhaal.
Andersom gebeurt wel omdat de riem toch los moet. Een koppakking preventief vervangen wordt nooit gedaan vanwege de kosten.
Als de riem los ligt, ben je nog niet eens halverwege voor het demonteren van de koppakking.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
:smt017 :smt017
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: koppakking 2.0 hdi ph1

Bericht door BJG »

Het verhaal over doorslaande koppakkingen klopt gedeeltelijk. Deze koppakkingen zijn gemakkelijk te herkennen. Het zijn de koppakkingen waarbij twee lippen aan de voorzijde van het blok onder de kop uitsteken met een rond gaatje erin. Als het kan post ff een fototje van de naad tussen het blok en de kop aan de voorzijde. Of twee foto's als je het niet in een keer er op krijgt. Ik kan je dan wel vertellen of het een verdacht type is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2009 18:28
Auto: Berline 2.0 HDI Ligne Prestige aut.
Opties: alles op xenon,zonnedak en leer na
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9564CJ
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125560
Kleur: EYLC
Locatie: Boxtel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Hartelijk dank voor de antwoorden allemaal.
@JW-NHS: dat klopt,kan zomaar zijn dat de volgende maand niet eens gehaald gaat worden ivm ongeluk ofzo...Alleen hoop het niet :lol:
@Eric Vertogen: Daar heb je helemaal gelijk in,maar als er bij mij dan zo'n slechte pakking op zou zitten en het zou dan binnen een zeg maar 10000 km gebeuren,zou ik mezelf voor de kop slaan als alles dan weer los zou moeten.
@Menno en ms-C5: Bij alleen de eerste serie zou ik het probleem niet krijgen...dat is een goede situatie voor me.
@BJG: Zal vanavond eens kijken als de C5 terug is.Zal eerst de camera ergens moeten zoeken bijna vakantie dus de vrouw heeft hem ergens verstopt :D
Mvg W
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 jun 2006 00:18
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Locatie: rosmalen
V.I.P.
V.I.P.
Mijn vorige C5 (2001) heeft deze reparatie gehad.
Ik heb hem gekocht bij 140 k meen ik. Toen reeds rekening gehouden met deze reparatie (korting op de aanschaf :) ).
De koppakking is door gegaan bij 270k. Laten vervangen (ff slikken, een dikke 1000 euro) maar dan heb je ook weer nieuwe spanrollen, riem en waterpomp etc... en een ruilkop). HEb de auto uiteindelijk een klein jaar later met 30 k extra ingeruild. Je moet er niet te lang over nadenken.
Ik zou de beslissing pas nemen wanneer ik er voor sta en deze zeker niet preventief uitvoeren. De afweging als je er voor staat: kan ik met de auto in deze staat minimaal nog een jaar rijden zonder problemen. Maar ook dat is een gok (gebleken) en heeft slechts een beperkte rol gespeeld bij de beslissing om weer een jaar door te rijden. Sunk costs heet dat..
Ik streep dat weg tegen de lage afschrijving.
na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x).
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2009 18:28
Auto: Berline 2.0 HDI Ligne Prestige aut.
Opties: alles op xenon,zonnedak en leer na
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9564CJ
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125560
Kleur: EYLC
Locatie: Boxtel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
@BJG foto maken gelukt,maar hier opzetten niet.maar heb 2 lipjes gezien met een gaatje erin.Dus ga rekening houden met koppakking vervangen in de toekomst ergens.
Iig bedankt voor de antwoorden allemaal.
Mvg W
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 sep 2006 20:49
Auto: Citroën C5 break HDi 138 pk Exclusive (dec 2007)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Nocciola
Locatie: België
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik heb een C5 break 2.0 HDI bouwjaar 2002 gehad (die ondertussen al weer doorverkocht is), en na 50.000 km had de koppakking het begeven. En op het ogenblik van de reparatie stond er in de Citroëngarage een andere C5 met dezelfde motor, ongeveer dezelfde kilometerstand, en hetzelfde probleem...
J'ai vu une déesse au volant d'une Citroën
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 jun 2006 00:18
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Locatie: rosmalen
V.I.P.
V.I.P.
Uit de eerste serie slaat deze pakking door ergens tussen de 100 en 300 k (of al bij 50k). Er is echter geen pijl op te trekken en dat zou ik dan ook maar niet doen..
rij door tot ie gaar is en laat hem dan vervangen.
Ik heb het irsico destijds genomen, de lekke pakjking gehad en er geen spijt van gehad.
na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x).
VAG auto's
Daarna
C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak
C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een
C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000)
C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
kawasaki71
kawasaki71
Re: koppakking 2.0 hdi ph1

Bericht door kawasaki71 »

Hallo allen,

Ik ben bang dat ik de klos ben!!!
Al rijdende kreeg ik ineens de geur van koelvloeistof in het interieur.
Na gestopt te zijn keek ik onder de motorkap en overal zat de koelvloeistof.
De dop van het expansievat siste en vanuit de slang onderaan het vat kwamen de bellen het vat in!!
Duidelijk teveel druk in het koelsysteem en de bellen zeggen genoeg. :smt089
Na even wat prijsjes opgevraagd te hebben, moest ik mezelf tegen houden om de auto aan de weg te zetten bij het grof vuil! ( na het gedoe met de gordel en de airco die niet meer werkt)
Ik ben erachter dat het veel goedkoper is om zelf de onderdelen aan te schaffen en allen de arbeid door iemand te laten doen.(kosten minder als de helft in Engeland en mijn schoonfamilie woont daar)
Maar al met al ben ik ondertussen wel behoorlijk afgeknapt op de C5, lijkt me begrijpelijk. :cry:
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ik denk ook dat je de hoofdprijs hebt :smt089
kawasaki71
kawasaki71
Re: koppakking 2.0 hdi ph1

Bericht door kawasaki71 »

De dealer zei het al, probleem van de HDI's.
Ik hoop maar dat ik een monteur vind die het voor weinig wil doen.
Ik heb wat lijntjes uitgegooid, dus nu is het afwachten. :?
Plaats reactie