Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Auteur |
Bericht |
johnnysmid
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 aug 2009 16:05 Berichten: 32 Woonplaats: Bellingwolde
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
klinkt logisch... ga morgen ochtend nog es kijken, echter volgens mij...(ben de draad nu ff kwijt) kan ik me herinneren dat er wel vacuüm op het slangetje naar de turbo stond, en toch heb ik het gevoel dat de computer doe een of andere oorzaak het spulletje gewoon blokkeert...het word tijd voor en eigen lexia..
thnx grts J
_________________ 6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
|
15 jul 2010 23:45 |
|
 |
johnnysmid
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 aug 2009 16:05 Berichten: 32 Woonplaats: Bellingwolde
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Duss, net de lexia van Thijs gekocht , dus afwachten maar en maandag es ff de pktjes gericht zoeken, NU ZEILEN....Maar eerst met 'n OPEL op pad..huil.. 
_________________ 6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
|
16 jul 2010 11:46 |
|
 |
Robster76
V.I.P.
Geregistreerd: 12 dec 2009 22:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Hoensbroek
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Wel een leuke historie trouwens... en nooit vreemd gegaan? Succes met de reparatie  Het is inderdaad een schitterende auto.
_________________ 1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
|
16 jul 2010 21:17 |
|
 |
johnnysmid
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 aug 2009 16:05 Berichten: 32 Woonplaats: Bellingwolde
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Duss.Vandaag ff n heerlijk dagje in de garage volbracht,Fout code aditief bijvullen is verwijderd, conclusie dit heeft dus niets te doen met vermogens verlies.vervolgens zoals en zeer gewaardeerde c5 lotgenoot al vermelde..het vacuum, dus begonnen te meten bij de turbo aansturings ventiel, motor gestart aan de zeg maar zuig kant gelijk 0.9 bar onderdruk, vervolgens andere kant gemeten en het zelfde.dus bij stationair zelfde waarde 0,9, vervolgens stekkertje eraf ...geen druk dus pot dicht,volgens de dealer zou deze druk regelbaar moeten zijn, vervolgens stukje gereden , tijdens rijden zou de vacuum druk in het slangetje naar de turbo minder moeten worden naarmate je meer vermogen nodig hebt.... zegt de dealert, dus het apparaatje vervangen ...€ 72,01 maar helaas geen verbetering...
Graag komentaar wat to do next
grts J
ps hopelijk komt morgen mn lexia 3 kan ik eindelijk (hopelijk) zelf aan de gang..
_________________ 6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
|
19 jul 2010 18:46 |
|
 |
johnnysmid
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 aug 2009 16:05 Berichten: 32 Woonplaats: Bellingwolde
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Lexia is aangekomen, dus nog even installeren, vanochtend weer bij de ''vriendelijke'' geweest,weer vacuum gemeten, en inderdaad de turbo regelt niet oftewel het nieuwe ventieltje word electrisch niet aangestuurd, geeft dus vol vacuum door, deze zou bij stationiaar 0.9 bar vacuum moeten hebben en naar gelang de snelheid moet dit vacuum terug lopen naar 0.25 bar bij vol vermogen, doet ie niet dusss
so what to do?
Grts J
_________________ 6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
|
20 jul 2010 12:58 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
wat bedoel je met "het apparaatje" vervangen?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
20 jul 2010 13:54 |
|
 |
johnnysmid
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 aug 2009 16:05 Berichten: 32 Woonplaats: Bellingwolde
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Apparaatje bedoel ik mee de regelklep die de vacuum moet gaan verminderen dus vanaf turbo gezien heb je eerst het vacuum potje die de turbo in beweging zet hiervandaan loopt en vacuum slang die naar en klep gaat met 2 aansluitingen en en 3e maar dit is en filterje ,waar waarschijnlijk en opening gemaakt word met de buitenlucht om zodoende het vacuum te verminderen.deze heb ik dus vervangen.
grts J
_________________ 6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
|
20 jul 2010 16:38 |
|
 |
johnnysmid
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 aug 2009 16:05 Berichten: 32 Woonplaats: Bellingwolde
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Duss leuk ..wat geweldig de lexia was ff zeuren met installeren maar toch gelukt... prima ding die van THIJS.(stond hier op het forum,...maar liegen dat dat ding kan lol.. turbo druk ..de lexia zegt dus dat hij de turbo klep regelt, waardes staan erbij (ook die van hoe het zou moeten zijn),echter als je met de hand aan het asje van de verstelling vd turbo voelt...doet ie niets... (die test functies ook leuk, ff egr laten bewegen enz, dieseldruk meter zou ook meten trillen deet ie niet , diesel flow meter deed dit wel, ook punt van aandacht,dus morgen ff turbootje eraf slopen en es kijken wat er daar te vinden valt, met die 5 volt op het beruchte klepje (zie antwoord hierboven) is beetje vreemd, ik heb 14.3 volt gemeten..dus Ik weet nie?, ook even de slang vd airco vervangen, die lekt..Phhaa, (geeft ook weer voldoening als je de kleine probleempjes wel kan oplossen.
verhaal gaat verder.voor tips of weetjes..graag commentaar.(duurt niet meer lang, je bent zo specialist lol.
_________________ 6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
|
20 jul 2010 23:34 |
|
 |
johnnysmid
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 aug 2009 16:05 Berichten: 32 Woonplaats: Bellingwolde
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Hebben die kip...(althans zo lijkt het) Na gisteren nog wat testjes met de lexia (machtig ding) vanochtend besloten om toch de turbo eraf te halen,wat en vak op zich is (ff tobben zeg maar luidtt ) dus eindelijk de turbo eraf blijkt dat het hendeltje vd turbo nogal moeilijk gaat, deze moet dus door de ingebouwde veer in de tubo terug getrokken worden...dat deet ie dus niet,(wel n hopeloos ding die eerste kat. je komt echt nergens bij.. ) ook niet bij het klepje vd turbo deze zit er onder.namelijk.) goed dus turbo open gemaakt .blijkt dat de veer is gebroken en dus niet het mechanisme weer terug trekt en vervolgens zijn de schoepjes aan de achterzijde verbogen, als je voorin kijkt alles goed , achterin ravage... Dus ff naar de Duitse vriendelijke dealert geweest,1200€ ex voor n gereviseerde...ehh no thanx dus mar ff Oome Bart E gebeld, heeft er 1 liggen dus ff tripje limburg morgen ochtend, en dan verder kijken.
Heeft iemand en idee hoe de turbo en klep weer afgesteld moet worden?
Grts J (met hoop op veel pktjes in de loop vd dag .)
_________________ 6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
|
21 jul 2010 18:47 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Bart zit in Malden -gemeente Heumen- en dat is toch echt Gelderland; om precies te zijn het Rijk van Nijmgen. Morgen loopt het vierdaagseparcours door Malden dus houd er rekening mee 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 jul 2010 22:08 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
johnnysmid schreef: goed dus turbo open gemaakt .blijkt dat de veer is gebroken en dus niet het mechanisme weer terug trekt en vervolgens zijn de schoepjes aan de achterzijde verbogen, als je voorin kijkt alles goed , achterin ravage... Heh Johnny. Respect hoor, hoe je bezig bent. Zou wel leuk zijn om van e.e.a. foto's te plaatsen. Jacco
|
21 jul 2010 22:33 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
_________________
|
21 jul 2010 22:41 |
|
 |
johnnysmid
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 aug 2009 16:05 Berichten: 32 Woonplaats: Bellingwolde
Auto: 2.0 HDIF Tourer exclusive 100 kw
Opties: Chip
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11554CJ
Productienummer: 10297
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: EYPC
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Thanx Evil....Het is toch anders gelopen dan gedacht, gisteren nog even gegoogeld, bij turbo direct terecht gekomen , deze kan je ook s avonds bellen, en even naar en nieuwe turbo geinformeerd, hij zoeken had er zelf geen maar de conculega wel.(€660)ex,dus hij vanochtend die collega gebeld,vervolgens mij weer , helaas verkocht dus ff verder googelen, en in groningen gevonden gebeld...en ja hoor hebben die 2e kip, 5 euro duurder maar wel bij de voordeur, dus ben net weer thuis,met veel info omtrent de turbo's,(word toch nog en interesant draadje) Garret turbo's levert sinds 2004 geen originele onderdelen meer voor hun turbo's ook geen technische gegevens, zoals afstellingen etc,dit betekend dus dat de ruil turbo's die er voldoende te krijgen zijn in elkaar gezet worden met of immitaie of met 2e hands onderdelen en worden afgesteld op goed gevoel,(of ze hebben en nieuwe gekocht en nagemeten (stand vd schoepjes ed) vandaar dat er ook al veel problemen met de ruilturbo's geweest zijn , (hier in het forum te vinden) dealer wisselt turbo en nog niet goed etc) Dus vandaar mijn besluit en nieuwe te halen voor ca 200 euros meer , maar als je kijkt hoelang het inbouwen uitbouwen duurt,is het naar mijn menig verstandig)plus.. half jaar garantie..lol dus nu ff eitje eten , vette lappen aan en knutselen maar weer, t word dit jaar n garage vakantie ..weer wat anders moet men maar denken... dus nu op zoek naar de verloren PK's
Groet J
ps heb oom Bart (UIT GELDERLAND)...(SorrY) netjes gebeld dat ik niet kom,en stuur wel ff ´n lekkere ijstaart..(t is weer warm vandaag)..
Ps 2 als alles klaar is zal ik es n nieuw draadje maken met foto's en conclusie's omtrent FAP,Vacuum En Turbodruk en hoe de gegevens van de LEXIA te gebruiken op zoek naar en Foutcode en de oorzaken - gevolgen hiervan (scheelt het volgende c5 slachtoffer veel (garage) tijd ...en geld als je niet zelf kan wil knutselen.)
_________________ 6*Acadiane, 4*Diane , 3*CV2 , 1*visa, 1*BX 14TE, 1*Xantia 1.9TD '97 Break, 1*C5 2,0 HDI '02 Break ,1*Xsara1.6TE '99 Break,1*C5 2,0 HDI Break '01..... En Nu nooit WOKKELS meer....1*C5 2.0 HDI 2004 Exclusive 136 pk C5 2.0 HDI 2003 C5 2008 HDIF Exclusive
|
22 jul 2010 12:35 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Een zeeeeer kritisch pad in dit verhaal is de olievoorziening van de lagers. Uit een draadje op het XantiaForum herinner ik me dat je bij het aansluiten een bepaalde volgorde in acht moet nemen, om er voor te zorgen dat de lagers onmiddellijk van olie voorzien worden, anders lopen ze stante-pede uit en kun je opnieuw beginnen. Ook een punt van aandacht is dat er absoluut geen enkele verontreiniging mag komen in dat oliecircuit, "clean-room" condities zijn daarbij een vereiste.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 jul 2010 13:04 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Turbo druk fap aditief bijvullen geen vermogen
Ik heb wat PDF's betreffende het in- en uitbouwen van deze turbo en van de vuldrukregelklep. Die gaan over de motor DW10BTED4 zoals jij die hebt, naar ik meen te weten. Bij interesse: stuur me je E-mail adres via een PM, dan gaan ze naar je onderweg.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 jul 2010 13:40 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|