Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Luchtfilter V6 ph2 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Luchtfilter V6 ph2
Bij het vervangen van mijn luchtfilter kreeg ik per ongeluk het model mee voor de ph1 V6. Die blijkt een stuk groter te zijn als die voor de ph2 V6. Bij de ph1 deelt de V6 het filter met 22HDI, bij de ph2 hebben ze gekozen om alle benzinemodellen hetzelfde filter te geven.

Ik heb ernstig het gevoel dat de V6 gemakkelijk meer kan presteren met een beter filter. Ik heb nl een K&N vervangingsfilter erin gezet voor mijn tripje naar duitsland en het viel me op dat ik ontzettend makkelijk op de 220 zat (GPS) terwijl met dat een paar week later met conventioneel nieuw filter veel moeilijker lukte (Eigenlijk helemaal niet want er was onvoldoende ruimte op de weg).

Het K&N filter is echter wel te merken qua geluid (daarom heb ik hem er weer uitgehaald). Ik zou eigenlijk wel een groter filterhuis , bv van de ph1 erin willen zetten. Zou dat kunnen? Iemand een idee

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


15 jul 2010 11:34
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Luchtfilter V6 ph2
Het zit allemaal net even anders bij de PH2, ... merkte ik ook op toen ik onder de motorkap keek bij JW.
Aanvoer van lucht is ook aangepast, maar ik zie niet in waarom je het niet kan veranderen naar PH1 specs.

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


15 jul 2010 11:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Luchtfilter V6 ph2
Menno schreef:
Het zit allemaal net even anders bij de PH2, ... merkte ik ook op toen ik onder de motorkap keek bij JW.
Aanvoer van lucht is ook aangepast, maar ik zie niet in waarom je het niet kan veranderen naar PH1 specs.


Inderdaad, er loopt een "luchthapper" naar voren, die uitkomt tussen de Chevrons aan de voorkant.
Daar zal ongetwijfeld extra lucht door naar binnenkomen als je hard rijdt, en ik vraag me dan ook af of een Phase 1 systeem onder díe omstandigheden voor meer luchtaanvoer kan zorgen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


15 jul 2010 13:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Luchtfilter V6 ph2
Het lijkt me inderdaad onverstandig die luchthapper eruit te halen. Gaat dus niet om het ph1 systeem, maar een drop in replacement van alleen het luchtfilterhuis door een groter exemplaar van bv de ph1.Dat luchtfilter is nu een te grote restrictie kennelijk.

Ik kan me niet helemaal herinneren waar dat luchtfilterhuis bij de ph1 zit, bij de ph2 zit het tussen motorblok en afdekkap accu.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


15 jul 2010 14:34
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Luchtfilter V6 ph2
Klopt..... Maar is er rondom de ph2 filterhuis wel voldoende ruimte?


16 jul 2010 09:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.