Auteur |
Bericht |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 inhouden motor.
Ik zag een C5 automaat staan op marktplaats. Op de foto`s een goed uitziende auto. Echter de aanmerking was dat de motor wel goed loopt maar in houdt. Is dat vanwege een eventuele noodloop of zijn er meer zaken die mee kunnen spelen? Graag wil ik wat adviezen of veel voorkomende problemen omtrent dit probleem.
De prijs is redelijk (2450 euro voor een 2.0 exclusief van 2001) dus het mag wel iets gaan kosten, maar een handelaar laat dit probleem volgens mij ook niet zomaar zitten.
Voor m`n vakantie wordt het toch niets, ik ga niet graag op pad met een "problemcar".
|
13 jul 2010 13:21 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Is het niet toevallig een HPi? De slechte naam van die motor heeft er al voor gezorgd dat sommige handelaren liever verzwijgen dat het om een HPi gaat en gewoon 2.0i-16v als motor opgeven. Kom je dan kijken, dan blijkt het te gaan om een HPi. Over die HPi: gebruik de zoekfunctie maar eens, er zijn nogal wat mensen die er van overtuigd zijn dat je deze beter kunt laten staan, ik kan er zelf verder niet over oordelen...
|
13 jul 2010 14:02 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Geen HPI.
|
13 jul 2010 14:07 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Niet dat ik degene ben die je helpen kan maar ik denk dat degene met meer technische kennis, iets meer van de auto willen weten alvorens advies te kunnen geven. 2.0 exclusief zegt niet heel veel. Is het en twee liter op benzine, gas of diesel, en wat is de km stand. Als je op inhouden zoekt hier op het forum vind je al veel, maar bij de verkoper vragen op wat voor manier of wanneer hij inhoud en selecteren op motortype maakt zoeken naar een waarschijnlijke oorzaak wel makkelijker. zie hierDus geef even zoveel mogelijk relevante informatie die je weet of te weten kunt komen. Als ICT-er wordt ik ook wel eens gebeld met de opmerking "dat ie het niet doet" Kan je wel vertellen dat het met alleen die informatie het erg moeilijk wordt problemen op te lossen. 
_________________
|
13 jul 2010 14:07 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Het gaat om een benzineversie, tja dat is wel vermeldingswaardig natuurlijk. 
|
13 jul 2010 14:35 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
chathanky schreef: Echter de aanmerking was dat de motor wel goed loopt maar in houdt. Een neef van mij heeft een scheepsbedrijf en repareert ook motoren. Heel vaak krijgt hij buitenboordmotoren ter reparatie met de opmerking "het kan nooit veel zijn, want hij heeft pas nog gelopen." Dit betekent meestal dat de eigenaar alles drie keer heeft gedemonteerd, alles heeft ontregeld en toen maar ten einde raad naar een echt bedrijf is gestapt. Hou er rekening mee dat dit waarschijnlijk ook bij deze auto het geval is. Als de prijs laag genoeg is kun je altijd een gok nemen, maar misschien heeft de huidige eigenaar ook die gok al genomen, of hij staat bij een handelaar, ingeruild door de vorige eigenaar die het probleem niet kon oplossen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
13 jul 2010 14:49 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Het is een eerste eigenaars auto die door een handelaar te koop staat. Veelal zijn dat degene die de weg naar de garage nemen voor onderhoud en probleemoplossing. Totdat er problemen volgen en hij het niet meer waard vindt om het te laten verhelpen. (tja na 10 jaar met dezelfde auto...) Wellicht is het z`n zoveelste probleem en is het zat. (wat gaat er nu weer stuk als ik het laat repareren)
Zo zijn er genoeg beweegredenen te noemen waarom iemend een auto van de hand doet. Iedereen die z`n auto van de hand doet heeft een reden en vaak is dat uit voorzorg of enrstige teleurstelling. Er zijn er ook die er simpelweg na een jaar op uitgekeken zijn.
Er staan ook nog wel eens auto`s waar heel wat gerepareerd is. het een na het ander. Na de zoveelste keer dan toch maar weg, geen vetrouwen meer in dat kreng. En dan kun je het soms heel goed treffen. Veel is al vervangen en dan blijft er niet zoveel meer over aan andere zaken die stuk gaan.
Je weet het toch nooit helemaal.
|
13 jul 2010 15:39 |
|
 |
luc
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23 Berichten: 562 Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Een auto kopen met een onbekend probleem, is een gevaarlijke bezigheid. Als het inderdaad een kleinigheid is, laat de handelaar het dan repareren. Ik heb op twee nieuwe na altijd gebruikte auto's gekocht. Bijna altijd heb ik gekocht van een particulier, die willen naderhand geen gezeur aan de deur. ook weten zij het beste wat er aan de auto is gedaan en wat er aan zit te komen. Vooral als je wat ouder exemplaren koopt (7+). oudere auto's bij een handelaar zijn inruilers, worden gewassen en geprijsd en jij koop volgens hen altijd de goudvink. Aan dergelijke auto's doet een handelaar niets en garantie is in veel gevallen ook niet aanwezig. En.........gelukkiger, staan er genoeg te koop!! Succes 
|
13 jul 2010 16:01 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Dank je,  het kan lang of kort duren maar het zal waarschijnlijk wel een C5 worden. Voordeel is dat ik er geen haast mee heb of maak. Voor ik de eerste Xantia kocht ben ik ook niet over 1 nacht ijs gegaan en heb dat op m`n gemakie gedaan. Echter een automaat lijkt me wel wat maar als ik lees wat voor problemen er bij de xantianen heersen gaat de voorkeur eigenlijk naar een handgeschakelde bak. Ik kan een hoop zelf maar een blok of een automaatbak reviseren gaat me echt te ver en heb daar ook niet de ruimte voor.
|
13 jul 2010 16:19 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Een veel voorkomende niet oplosbare probleem, ik ken een hoop 2.0 versies met dit soort problemen, maar nog niet opgelost. Als iemand de oplossing weet zeg, het daar zijn een hoop meegeholpen. Dus laten staan. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
13 jul 2010 19:45 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Het is toch niet zo dat het een onoplosbaar probleem an sich is Wie hebben er hier op het forum mee te maken?
|
13 jul 2010 20:20 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
natuurlijk kan je erover discussieren... maar welke benzine heeft men getankt.. zg A kwaliteit of goedkopere.. ik weet dat dit bij de Hdi-tjes wel een gevoelig punt is.. tenminste dat heb ik ervaren met mijn vorige C5 
|
13 jul 2010 20:23 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Dan zou het dus vervuiling moeten zijn. Ook voor de direct ingespoten lean burn systemen is de kwaliteit van de brandstof belangrijk. Dan sta je voor een grondige schoonmaakklus als je langere tijd zgn. rommel tankt. Een stukje wat ik heb gelezen is dat de euro3 (L4) emmisienorm oa voldaan moet worden aan het volgende:
De fabrikant blijft verantwoordelijk voor de periode van 80 000 km of 5 jaar in 2000 (100 000 in 2005) voor de volgende punten : Voldoen aan de gemiddelde uitstoot van de uitlaat na de koude start De werking van het EOBD
Het zou toch bizar zijn dat Citroen dit niet kan oplossen?
|
13 jul 2010 20:36 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
Maar goed een 2 liter benzine uitvoering is er 1 met risico van een onoplosbaar probleem. Maar ik ken de C5 niet en weet niet of het nu een luie of een snelle auto is, vroeger noemde men een luie auto een auto die jaren bestuurt werd door een oude oma. Wat zijn de kenmerken voor iemand zonder praktische rijervaring met dit model?
|
13 jul 2010 21:05 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: inhouden motor.
De 2.0-16v in de C5 is gewoon een doorborduursel op de motor die in de Xantia zit, niets bijzonders dus  I.c.m. een automaat m.i. geen aanrader ( traag ) , verder een betrouwbare motor
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
13 jul 2010 22:11 |
|
 |
|