Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 jul 2010 10:42
Auto: Xantia / C5 1.6 Automaat Tourer 08-2010.
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200.000
Kleur: zwart metalic
Locatie: Lansingerland.
Hallo vaklui,
Ik kan een C5 II 2005 2.0 16v automaat overnemen.
Nu wil ik weten waar ik goed aan doe.
Ik heb een Hobby caravan van 1350 kg max die nu nog achter mijn Xantia 2.0 16v hangt.
Dit gaat prima ondanks zijn hoge (13 jaar) leeftijd.
Nu kan ik bovengenoemde auto overnemen maar ik heb nooit met een automaat met caravan gereden.
Ik wil graag weten waar ik allemaal op moet letten als ik met mijn caravan achter de C5 gaat rijden.
Ik lees bij caravantrekker hoofdzakelijk trieste gebruikers reacties (pendelen tussen 2 versnellingen, niet boven kunnen komen op een berg, vastzetten van versnelling ?? enz) en bijna allemaal diesel verhalen.
Waar doe ik beter aan, hand geschakeld of automaat.
Ik ga over 2 weken op vakantie dus heb niet veel tijd om uitgebreid te testen of cursussen te doen.
Gaarne uw reacties.
Grts Erik.
Ik kan een C5 II 2005 2.0 16v automaat overnemen.
Nu wil ik weten waar ik goed aan doe.
Ik heb een Hobby caravan van 1350 kg max die nu nog achter mijn Xantia 2.0 16v hangt.
Dit gaat prima ondanks zijn hoge (13 jaar) leeftijd.
Nu kan ik bovengenoemde auto overnemen maar ik heb nooit met een automaat met caravan gereden.
Ik wil graag weten waar ik allemaal op moet letten als ik met mijn caravan achter de C5 gaat rijden.
Ik lees bij caravantrekker hoofdzakelijk trieste gebruikers reacties (pendelen tussen 2 versnellingen, niet boven kunnen komen op een berg, vastzetten van versnelling ?? enz) en bijna allemaal diesel verhalen.
Waar doe ik beter aan, hand geschakeld of automaat.
Ik ga over 2 weken op vakantie dus heb niet veel tijd om uitgebreid te testen of cursussen te doen.
Gaarne uw reacties.
Grts Erik.
Bier maakt meer goed dan vrouwen kapot kunnen maken!!
C5 phII, 2.0I 16 V Exclusief Bj. 2005, Gris fulminator. AL4.
Grts Erik (Bikkel)
C5 phII, 2.0I 16 V Exclusief Bj. 2005, Gris fulminator. AL4.
Grts Erik (Bikkel)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dat pendelen tussen 2 versnellingen is makkelijk op te lossen door met de hand te schakelen.... Dat lijtk me wel overkomelijk voor die ene berg
Groot voordeel in de bergen is het zonder "hellingproef" weg kunnen rijden met een automaat, nadeel is het wat slechter op de motor afremmen.
Ik zie niet direct een probleem, tenzij het qua motor ook al kantjeboord is en de automaat te veel vermogen wegneemt. Ik kan wat dat betreft niet beoordelen of 1350 kilo te veel is. Wat dat betreft is de 4 traps automaat op de 2l niet echt optimaal, deze is niet echt modern en neemt dus relatief veel prestatiepotentieel weg
Groot voordeel in de bergen is het zonder "hellingproef" weg kunnen rijden met een automaat, nadeel is het wat slechter op de motor afremmen.
Ik zie niet direct een probleem, tenzij het qua motor ook al kantjeboord is en de automaat te veel vermogen wegneemt. Ik kan wat dat betreft niet beoordelen of 1350 kilo te veel is. Wat dat betreft is de 4 traps automaat op de 2l niet echt optimaal, deze is niet echt modern en neemt dus relatief veel prestatiepotentieel weg
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2010 19:27
Auto: 2.0HDI BREAK
Opties: navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 214000
Kleur: beige
Hallo ik kom net terug van een reis naar hongarije met een C5 2.016v diesel uit 2005,
met een caravan van 1350kg totaal gewicht is uit gevoerd met een 6bak hij
lacht om de caravan ik kan gemiddeld 100km p.u. in zijn 5rijden en dan nog door
trekken naar 120km dus zou ik voor een schakelbak gaan.
met een caravan van 1350kg totaal gewicht is uit gevoerd met een 6bak hij
lacht om de caravan ik kan gemiddeld 100km p.u. in zijn 5rijden en dan nog door
trekken naar 120km dus zou ik voor een schakelbak gaan.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is geen vergelijk ... een diesel versus een benzine ( ook een diesel automaat lacht daarom
)
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.


Berichten: 248
Lid geworden op: 12 jul 2009 10:23
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB
Locatie: Apeldoorn
Net met een vouwwagen en 2.0 HDI met automaat en Cruise control heen en weer naar Frankrijk gereden. Wat een feestje.
CC op 115km/u en je hoeft alleen nog maar te sturen.
Vw weegt natuurlijk geen 1350 kg maar de genoemde combi van diesel/automaat en cc is prachtig.
CC op 115km/u en je hoeft alleen nog maar te sturen.
Vw weegt natuurlijk geen 1350 kg maar de genoemde combi van diesel/automaat en cc is prachtig.
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2009 20:46
Auto: Sedan
Opties: alle opties
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Bourrasque
Ik denk ook dat het prima gaat. Het enige "probleem" wat je hebt is minder vermogen, en minder efficiënt te kiezen versnelling. Dus op de steile heuvel/berg moet je misschien wat meer op de rechter baan blijven plakken (tussen de vrachtwagens) omdat je geen maximum koppel kan leveren voor een snelheid van zeg 90 km/u.
Zelfs de helling van 20% is te doen, maar waarschijnlijk kom je niet verder dan de 2e versnelling.
Maar ik neem aan dat "120 km/u de Brennerpas op scheuren" toch niet als een relaxte vakantie voorstelde?
Zelfs de helling van 20% is te doen, maar waarschijnlijk kom je niet verder dan de 2e versnelling.
Maar ik neem aan dat "120 km/u de Brennerpas op scheuren" toch niet als een relaxte vakantie voorstelde?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Maar met een handbak en een diesel is die 120 op de Brenner wel haalbaar hoor
(Helling af
)
(Helling af
)Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 aug 2009 09:22
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Even een kleine opmerking mijnerzijds. Afgelopen weekend met een Fendt van 1100 KG aan de haak gereden. Caravan van mijn ouders. Zorg dat je handmatig schakelt, daar anders motor temperatuur en automatenbak olie temperatuur te hoog oplopen, waardoor de automatische airco in de ECO-modus valt. Op dat moment is het ook niet meer mogelijk handmatig te schakelen. Misschien heeft dit ook te maken met de huidige kilometer stand van 322.en een beetje.Het verbruik viel ook wat tegen, maar ben dan ook eigenlijk gewend aan Pukkel, die nauwelijks boven de auto uitkijkt.
Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
V.I.P.


Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Ik had afgelopen week een Avento (max 875 kg) achter mijn C5 Break 2.2 HDI automaat .
Als ik merkte dat de auto naar mijn mening wat laag in de toeren kwam handmatig naar een lagere versnelling geschakeld.
Voor de rest automaat zijn werk laten doen, geen problemen met prestaties / automaat / motortemperatuur gehad.

Als ik merkte dat de auto naar mijn mening wat laag in de toeren kwam handmatig naar een lagere versnelling geschakeld.
Voor de rest automaat zijn werk laten doen, geen problemen met prestaties / automaat / motortemperatuur gehad.
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik zou de 2 liter benzine icm de 4 traps automaat niet aanbevelen om er een caravan mee te trekken. Deze motor + versnellingsbak is al krap aan zonder iets erachter, laat staan als je er nog een zware caravan aan koppelt.
Ga voor een diesel als je gaan caravannen zou mijn advies zijn en dat kan prima met een automaat, zeker de 6-bak!
Ga voor een diesel als je gaan caravannen zou mijn advies zijn en dat kan prima met een automaat, zeker de 6-bak!
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 jul 2010 10:42
Auto: Xantia / C5 1.6 Automaat Tourer 08-2010.
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200.000
Kleur: zwart metalic
Locatie: Lansingerland.
Hoe komt het dat iedereen andere ervaring hebt betreffende de C5 met caravan??
Ik sprak vrijdag een kennis van mij met een C5 automaat Berliner (benzine) uit 2005 en een caravan van 1350 kg die heel Frankrijk doortrekt zonder enkel probleem.
Bergje op en bergje af.
Als het iets minder gaat schakelt hij ff met de hand.
Zit er dan zo veel verschil in de ene of de andere C5 ??
Bijvoorbeeld van voor 2005 of na 2005??
Ik lees het wel.
Grts Erik.
Ik sprak vrijdag een kennis van mij met een C5 automaat Berliner (benzine) uit 2005 en een caravan van 1350 kg die heel Frankrijk doortrekt zonder enkel probleem.
Bergje op en bergje af.
Als het iets minder gaat schakelt hij ff met de hand.
Zit er dan zo veel verschil in de ene of de andere C5 ??
Bijvoorbeeld van voor 2005 of na 2005??
Ik lees het wel.
Grts Erik.
Bier maakt meer goed dan vrouwen kapot kunnen maken!!
C5 phII, 2.0I 16 V Exclusief Bj. 2005, Gris fulminator. AL4.
Grts Erik (Bikkel)
C5 phII, 2.0I 16 V Exclusief Bj. 2005, Gris fulminator. AL4.
Grts Erik (Bikkel)
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Qua motor zit er geen of nauwelijks verschil tussen een PH1 e/o 2 , ....
Het is natuurlijk ook allemaal erg persoonlijk en ligt ook een beetje aan je eigen verwachting en eisen aan de auto ....
Hoe vaak rij je met een caravan, en in hoeverre zit je gebakken aan een automaat, persoonlijk zou ik nooit een handbak willen ( overrated experience
) maar ook dat is natuurlijk weer erg persoonlijk.
Wat schiet je met dit antwoord eigenlijk op
.... hmmm, niets
Suc6 met de keuze !
Het is natuurlijk ook allemaal erg persoonlijk en ligt ook een beetje aan je eigen verwachting en eisen aan de auto ....
Hoe vaak rij je met een caravan, en in hoeverre zit je gebakken aan een automaat, persoonlijk zou ik nooit een handbak willen ( overrated experience
Wat schiet je met dit antwoord eigenlijk op
Suc6 met de keuze !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Inderdaad, ligt er een beetje aan of je vindt dat je je rijstijl niet moet hoeven aanpassen aan 1500 kg aan de haak.
Er zijn heel wat C5-rijders met een 2.0 HDi-110pk die zeggen dat het een voorteffelijke trekker is.
Ik kan dat beamen met onze vouwwagen, maar die weegt slechts 650-700 kg max. En die merk je wel achter de auto, maar het gaat prima. Ik zou denk ik met een 1500 kg tekort komen...
Er zijn heel wat C5-rijders met een 2.0 HDi-110pk die zeggen dat het een voorteffelijke trekker is.
Ik kan dat beamen met onze vouwwagen, maar die weegt slechts 650-700 kg max. En die merk je wel achter de auto, maar het gaat prima. Ik zou denk ik met een 1500 kg tekort komen...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 aug 2009 09:22
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Eigenlijk hoort dit thuis in het draadje van andere auto's. Vroegah had ik een Volvo 740 automaat op LPG, met daarachter een Caravelair van bijna 6 en een halve meter, 2.20 breed en een gewicht van 1200 kg. En 100 op de kogel. Daar trokken we heel Frankrijk mee door. Zonder problemen. Toch zet ik mijn twijfels bij een zelfde combinatie met de C5. Dit is wel is waar een diesel, met ongeveer 20 Pk's meer, maar toch. Volgens mij is het het beste, zodra je van de autoroute afgaat, de automaat op handmatig te zetten. Dan kun je iets verder in de versnellingen doorgaan.
Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 jul 2010 10:42
Auto: Xantia / C5 1.6 Automaat Tourer 08-2010.
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200.000
Kleur: zwart metalic
Locatie: Lansingerland.
Tis mij helaas nog niet gelukt een goede C5 te vinden.
Ik zit nu in Zuid Frankrijk met mijn Caravan en de oude Xantia 2.0I 16V Exclusive van 13 jaar oud.
Hier zie je bijna geen C5 rijden, wat je ziet is of oud of gloed nieuw.
Wel heeeeel veel picasso's.
Als ik thuis kom ga ik weer verder zoeken.
Tis hier te heet, 37 gr..
Grts Erik.
Bier maakt meer goed dan vrouwen kapot kunnen maken!!
C5 phII, 2.0I 16 V Exclusief Bj. 2005, Gris fulminator. AL4.
Grts Erik (Bikkel)
C5 phII, 2.0I 16 V Exclusief Bj. 2005, Gris fulminator. AL4.
Grts Erik (Bikkel)



