Het nut hiervan ontgaat me..
Auteur |
Bericht |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Het nut hiervan ontgaat me..
Ik merkte net dat als ik mijn ramen laat zakken, automatisch of met knopje drukken, ze op een centimeter na helemaal zakken. Alle 4... Voor blijft een klein hoekje zichtbaar. Druk ik dan nog een keer op het knopje dan zakt het raam helemaal weg in het portier. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd? Ach ja, tis vakantie hè, dan maak je wel eens wat mee. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
07 jul 2010 13:25 |
|
 |
Ries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 dec 2006 15:41 Berichten: 101 Woonplaats: Sassenheim
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Dat heb ik ook.
Ik heb ook nog nooit een antwoord hierop gevonden. Ik ook niet echt belangrijk toch?
|
07 jul 2010 13:28 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Tuurlijk is dat niet belangrijk, maar zoals ik al zei is het vakantietijd en vraag je je wel eens wat af...kijk, zo ongeveer --> 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
07 jul 2010 13:44 |
|
 |
Manitoba
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01 Berichten: 181 Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Had mijn 407 ook...
|
07 jul 2010 22:19 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Das mooi, maar wat is het nut hiervan?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
07 jul 2010 22:36 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Mijn C5 dus ook, was me nog niet opgevallen dat de ramen nog iets verder kunnen zakken.
Het nut? Wat ik zo zou kunnen verzinnen het volgende. Als ik de ramen ook de laatste cm laat zakken dan hoor ik een zachte "klonk", waarschijnlijk omdat het raam in zijn uiterste positie tegen een aanslag komt.
Misschien is hiermee rekening gehouden en stoppen ze de ramen net voor de uiterste positie om telkens die "klonk" op de aanslag te voorkomen. Is netter dan telkens dat geluid en op de lange duur misschien ook beter voor het mechaniek. Misschien is de snelheid van die laatste cm tot de aanslag ook lager dan wat hij zou zijn als hij in een beweging tot de aanslag zou lopen.
Just my two cents.
_________________
|
07 jul 2010 23:02 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Zoiets dacht ik ook, maar dat het wel kan als je nog eens op het knoppie drukt is dan raar. Dat zou dan overbodig zijn.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
07 jul 2010 23:21 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Dat betekent dat ze juist goed staan. om je ramen te programeren, doe je door wanneer je raam naar beneden is dan 5 seconden vast houden en idem met omhoog, voor elk raam dus, zo weet de computer wat max boven en max onder is. haal de pluspool maar eens een kwartier van je accu af, en doe het raam dan nog maar eens naar beneden, dan zakt het raam meteen helemaal naar beneden, en heb je die cm niet, oftewel je moet je ramen nog programeren. succes ermee.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
07 jul 2010 23:37 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Kijk, dat dacht ik ook en ik heb het ook geprobeerd zoals je zegt. Dus, helemaal naar beneden, ook de laatste cm. en dan 5 tellen vasthouden, maar niets hoor.
Bij het helemaal laten zakken blijft hij die ene cm. boven het laagste punt staan...
Of bedoel je dat dat juist goed is?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
08 jul 2010 10:47 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Ja dat is goed. Als het raam zijn nulpunt kwijtraakt zakt het helemaal tot in de deur. Als het goed is afgesteld (nulpunt geprogrammeerd) dan zakt het op een haar na.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
08 jul 2010 10:58 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Goh, grappig. Maar ikke nie begrijp...
Hij mag van mij wel helemaal tot in het portier wegzakken, wat is het probleem?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
08 jul 2010 11:25 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Zo is het raam niet afgesteld. Blijkbaar houdt de motor er niet van om de boel tot op de aanslag te trekken. Waarschijnlijk is dat de truc, vwb het onderscheid kunnen maken tussen het klemmen van vingers en de sponning raken. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
08 jul 2010 14:38 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Zou kunnen, maar dan blijft het wel vreemd dat na een extra drukje het raam wel zakt...
En nu we het toch over onbenulligheden hebben, waarom mogen de ramen in de achterportieren niet helemaal naar beneden? Springen de kinderen of de hond er anders uit?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
08 jul 2010 14:47 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Vermoedelijk gewoon niet genoeg ruimte in de deur, zoals bij heel veel auto's; de Xantia was tot nu toe de enige auto die ik heb gehad waarin de achterzijruiten helemaal omlaag wilden.
|
08 jul 2010 14:57 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Het nut hiervan ontgaat me..
Net als wat Jalu zegt, geen ruimte in de deur. op de foto even de ramen in hun uiterste positie naar beneden getekend. Raam is in werkelijkheid nog iets groter omdat ik alleen het zichtbare gedeelte getekend heb. Rode lijn is globaal een beetje waar het achterportier alleen plaatwerk dik is. Denk dan het mechaniek er nog bij dan zie je dat er geen plaats is om de ruit verder te laten zakken.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
|
08 jul 2010 15:32 |
|
 |
|