C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 121
Lid geworden op: 11 sep 2008 22:07
Auto: C5 2.0 HDiF Break Exclusive
Opties: JBL, Xenon, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10696
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 175000
Kleur: Hmmm Ganache (EFB)
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Eind goed al goed?
Voor wie het verhaal gevolgd heeft, ter lering ende vermaek:
1) De aansluiting van de leiding op de koppelingscilinder zal sinds de nieuwe drukgroep altijd al gelekt hebben. De wegenwacht (zucht, ja alweer, pedaal deed niets meer) voelde nattigheid en heeft hem met improvisatie dichtgekregen, reservoirtje was bijna leeg... Vandaag het rubbertje laten vervangen (niet los te bestellen!). Hoop nu op een probleemloze vakantie...
2) Ja, de auto moest opnieuw worden uitgelijnd, en opnieuw gebalanceerd (voor). Na de drukgroep alles weer monteren in de
oude positie is blijkbaar niet nauwkeurig genoeg voor de C5 en ze hebben vermoedelijk de voorwielen verwisseld met nadelig effect op de banden en de balans.
3) Heb inmiddels geprobeerd de snelheidsmeter goed te zetten, maar ik krijg alleen een flinke kier onder het tellerhuis maar dan wil het er nog steeds niet uit. Ben ik te voorzichtig?
Ex BX19TZI, Xantia 2.0i SX, Xantia Break 2.0 Turbo CT VSX.
Blijvertje: Dspecial 1970
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6460
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Heb inmiddels geprobeerd de snelheidsmeter goed te zetten, maar ik krijg alleen een flinke kier onder het tellerhuis maar dan wil het er nog steeds niet uit. Ben ik te voorzichtig?
Op het "glas" van het tellerhuis staan 2 kleine puntjes.
Achter deze puntjes zitte de metalen veertjes waarmee het huis vastzit.
Als je al een flinke kier hebt kan je ter hoogte van de puntjes met een schroevendraaier de veertjes indrukken waardoor deze loskomt.

Je bent nu dus idd iets te voorzichtig

S^6
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Plaats reactie