Parkeergeheugen Rechterbuitenspiegel
Auteur |
Bericht |
mishendr
C5club Fan
Auto: geen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6
Naar boven
|
 Re: Parkeergeheugen Rechterbuitenspiegel
Hallo,
Dat is bekend, ik snap inderdaad de bediening. Het is een defect, dat is voor mij wel duidelijk. Alleen waar het zit is niet duidelijk. Heel misschien zit er fout in de spiegelschakelaar, dat die geen goed contact maakt, of in de spiegel. Ik kan uit het bovenstaande verhaal niet echt duidelijk krijgen of de centrale computer er nou iets mee te maken heeft. Dus... dat wordt verder spitten..!
|
02 jul 2010 08:04 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Is volgens mij een wijdverbreid virus De automatische stand bij de mijne doet het ook meer niet dan wel Al heel veel mee gepriegeld maar er is geen peil op te trekken. Het is zelfs een tijdje zo geweest dat als ik de achteruitversnelling inschakelde, de spiegel naar boven ging wijzen... Momenteel veranderd de spiegelstand helemaal niet meer automatisch maar is enkel nog tot beweging te overtuigen na gebruik van de vierweg-schakelaar. Ach, ik zie het maar als een schoonheidsfoutje van de francaise  Succes iig met het vinden van de oplossing!
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
02 jul 2010 08:11 |
|
 |
mishendr
C5club Fan
Naar boven
|
Hoi CB!
Ja, dat omhoog gaan had ik dus gisteren! Haha! Toen dacht ik dus, he kijk, ik heb die functie dus wel, alleen staat de spiegel niet goed ingesteld. Dus ik in de achteruit, spiegels versteld (schakelaar rechts uiteraard), toen weer terug naar N (automaat...) en spiegel ging keurig terug naar oude stand. Het leek overigens wel of hij een satelliet aan het zoeken was, zoveel bewegingen maakte hij. Maar goed, toen weer in R, en ja hoor, spiegel keurig naar de stoeprand. Terug naar N, beetje spelen, en werkte prachtig.
Daarna ritje gemaakt naar huis, thuisgekomen.... niks meer. Pfff.... Ik ga de boel maar eens opentrekken, klinkt mij toch als vervuiling van contacten ofzo.... Haynes manual is ook binnen, dus het dokteren kan beginnen. Keep you posted!
|
02 jul 2010 08:39 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Bouwjaar: 2002
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Yep, heel herkenbaar dat ADHD-gedrag van de spiegel Heeft die van mij ook al gedaan. Wel reageren zodra de achteruit wordt ingeschakeld en vervolgens hypernerveus op-en-neer blijven bewegen Het zal wel een bijkomend euvel zijn maar in ingeklapte toestand ligt m'n rechter buitenspiegel tegen de zijruit aan. Bij open raam komt hij zelfs een stukkie naar binnen. Zorgde eergisteren voor een heikel momentje toen ik de garage uit manouvreerde. Had de ramen open en de spiegels handmatig ingeklapt om te voorkomen dat ze achter de garagemuur blijven hangen. Staat er een scootertje te knetteren onderaan m'n oprit. Ik wil dus de ramen sluiten en opeens hoor ik een gekraak van jewelste. Zie ik hoe het rechterraam z'n uiterste best doet om de ingeklapte spiegel te vermorzelen Maar goed dat ik beschik over bovengemiddeld snelle reflexen (overgehouden aan de tijd dat ik er een handje aan had om altijd de verkeerde opmerkingen te plaatsen in vrouwelijk gezelschap)Als je uitgedokterd bent dan hoor ik het graag 
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
02 jul 2010 09:01 |
|
 |
mishendr
C5club Fan
Naar boven
|
WOW! Pfew, geen schade! Maar goed dat je het verteld, ga ik zeker in de gaten houden! En dat die knetter-  -dingen maar eens aangepakt worden... grrrrr.... Misschien dat valium helpt.... If everything else fails... 
|
02 jul 2010 09:10 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13955 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
is het mogelijk van de rechterspiegel als men de wagen in achteruit zet, dat de spiegel naar beneden gaat nadien in te bouwen en wat moet men dan allemaal doen dat mis ik wel
|
02 jul 2010 09:31 |
|
 |
mishendr
C5club Fan
Naar boven
|
Ik las in een oud draadje over een 'vervelende portierruit' dat deze de hele tijd uit zichzelf open en dicht ging. Was uit 2007. Waar de Citroen garage vertelde dat de controller module vervangen moest worden, vertelde een monteur diegene toen dat de ramen opnieuw ingeleerd moesten worden, en dat kon door de accu meer dan een half uur los te nemen. Op die manier worden allerlei instellingen (ook radio voorkeuzes) vergeten, en moeten ze nieuw aangeleerd worden. Bij de ruiten is dat altijd dat je ze dan een keer moet openen en weer sluiten.
Zou deze oplossing ook voor de rechterbuitenspiegel kunnen gelden? Ik kom er nu even niet aan toe, maar wie weet...?
|
03 jul 2010 12:26 |
|
 |
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Bouwjaar: 2003
kilometerstand: 155.500
Naar boven
|
Ik heb hetzelfde probleem, als ik de achteruitrijversnelling inschakel gaat de rechter buitenspiegel op en neer bewegen. Er is bij de citroen garage de nieuwste software geladen, dit heeft niets geholpen. De garage heeft met Frankrijk contact gehad en daar heeft men verteld dat de module die in het rechter portier zit vervangen moet worden. Deze is inmiddels besteld, als deze binnen is wordt ik gebeld om deze te vervangen. Ik hoop dat dan het probleem verholpen is.
|
03 jul 2010 22:22 |
|
 |
mishendr
C5club Fan
Naar boven
|
Ik heb vandaag weer gereden, en toen deed hij het.... eerst niet. Wat gerommeld aan de spiegel-schakelaar, en toen opeens deed hij het. Later weer even niet, daarna weer foutloos.
Erg vreemd, en doet mij toch echt denken aan een foutief contact. Ik ga het paneeltje bij de bestuurder maar eens eruit halen, en op fouten controleren. En die accu-truc eens proberen...
|
04 jul 2010 00:05 |
|
 |
Marinus Ruiter
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 jul 2008 12:51 Berichten: 112 Woonplaats: Enkhuizen
Auto: Citroen C5 Difference 2.0 16v
Bouwjaar: 2003
kilometerstand: 80.000
Kleur: gris aluminium met.
Naar boven
|
Mensen dit is een heel veel voorkomend probleem, ligt niet aan de spiegel of knopjes. Mijn dealer heeft er zelfs al een nieuw binnen werk ingezet !
Het is gewoon een probleem in de computer van de auto, op de één of andere manier vergeet hij de instelling. Zodra ik mijn motor uit zet en de auto afsluit en dan weer open doe en de motor start werkt het weer niet goed met de spiegel ?
Ik heb mij er al bij neergelegd dat het gewoon niet werkt.
Nu hoop ik overigens dat het wel op de C6 goed werkt die ik ergens volgend jaar ga aanschaffen ? Zal toch wel voor een auto die meer dan € 60,000 euro kost !
|
06 jul 2010 17:30 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Werkt bij mijn C5 ook prima hoor ( en bij de vorige trouwens ook ) .... 
06 jul 2010 17:33 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
misschien iets met de software 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
06 jul 2010 17:47 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
 Grappig; in de tijd dat ik de blije eigenaar van de C5 ben, was het gisteren voor het eerst dat de spiegel zich verstelde... 
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
08 jul 2010 10:04 |
|
 |
boerfrans
|
hoi ik heb ook een proleem met de spiegels een keer wel automatish inklappen andere keer niet en parkeerstand werkt ook niet wel gaat die soms in de achteruit in een andere positie alleen geen die de stoeprand laat zien hooguit de vogeltjes in de bomen  ik heb dit nagevraagd bij citroen het blijkt dat er een softwhare update voor is,(( voor c5 sinds org 9614 tot org 9746. automatisch verstellen van rechter buitenspiegel bij inschakelen van de achteruit en het in of uitklappen van de buitenspiegel. after-sale-interventie, nieuwe software v7.02 in de bsi)) ik heb dit nog niet laten doen maar hoop iedergeval als die gedaan is dat het over is groetjes frans
|
08 jul 2010 10:56 |
|
 |
mishendr
C5club Fan
Naar boven
|
Hoe zit dat eigenlijk met die software updates? Zijn die gratis, kan je daarvoor gewoon naar Citroen gaan, of moet je auto dan daar in onderhoud zijn, of een onderhoudshistorie bij Citroen hebben?
|
08 jul 2010 14:03 |
|
 |
|