Jonge, daar heb je me toch een portie geluk gehad zeg
Inderdaad, stel dat je idd net met 120 km/u op de snelweg rondkachelt en dat wiel breekt je op die manier weg...
Volgens mij maak je dan toch minstens 1 koprol
Jaren geleden had ik net nieuwe 18" wielen onder m'n Audi A4 gelegd en daags erna vertrok ik naar Frankrijk. Auto bij het hotel neergezet en genoten van een heerlijk weekje vakantie. Daarna op de zondag de auto weer volgeladen op de parkeerplaats en op weg naar huis gegaan. Na een paar kilometer rijd ik een file in en ik gooi de ramen los om wat frisse lucht in de auto te laten. Meteen valt me een 'scherp metalig gepingel' op dat in frequentie toeneemt met mijn snelheid en ook weer afneemt zodra ik het gas loslaat.
Een Aire opgedoken en een rondje om de auto gemaakt maar niks kunnen ontdekken. Daarop de radio een standje hoger gedraaid en onbezorgd doorgereden naar huis. Hele stukken volgas want dat schiet zo lekker op he. Daags erna even naar de garage gereden en een monteur laten meerijden. Die roept na 50 meter rijden al "stop maar effe". Hij loopt naar het rechtervoorwiel, bukt zich en gebaart mij om even erbij te komen. Terwijl ik naast hem buk wijst hij op 2 zwarte gaten in het wiel. Normaliter horen daar dus wielbouten in te zitten!!!
Wat bleek dus: 2 van de 5 wielbouten ontbraken, eentje zat bijna helemaal los en mijn diefstal beveiligde bout was zwaar toegetakeld met een beitel o.i.d.
Op dat moment werd ik toch effe week in de knietjes want de dag ervoor had ik dus nog met 200+ over de snelweg gejakkerd. Vooral niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren.
Qua mazzel kunnen we ons dus de hand schudden