Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 C5 Ph 2 slaat niet aan.
Een kleine drie weken geleden bracht ik mijn C5 bij de dealer om een aantal reparaties uit te voeren en tegelijkertijd de APK uit te voeren. Hij staat er nog!
De reparaties,
1. lekkende krukaskering 2. slippende koppeling ws. gedeeltelijk veroorzaakt door bovenstaande 3. af en toe niet starten en al twee keer door de WW weer op pad geholpen met een nieuwe zekering laatstelijk ging de zekering niet meer stuk maar was het starten een soort Russisch roulette geworden 4. handremkabel vervangen 5. nokkenasriem vervangen, tenslotte moest hij nu toch ver uitelkaar en de auto staat net over de 180.000 km.
Resultaat is nu dat de nieuwe startmotor de motor keurig ronddraait maar niet aanslaat. Op de uitgebreide meetkast, geen Lexia, lijkt alles in orde en de intussen meerdere malen geraadpleegde Citroenspecialist zag geen instellingen die gemist werden. De motor krijgt brandstof, connectors allemaal gecontroleerd en storingsvrij op de meetkast. Diverse sensoren, zoals krukas en nokkenas omgewisseld met een soortgenoot, timing nokkenas nog eens extra gecontroleerd en alles zonder resultaat. Opvallend is wel het brandende motormanagement lampje maar zoals reeds gemeld zonder enige verdere melding. Op Problemcar wordt je ook niet veel wijzer dan alles wat nu al minstens een keer geprobeert is. Las vandaag alleen iets over een losse HDI 1.4 die niet wil starten zonder aangekoppelde ABS-unit maar dat betrof een proefopstelling voor school. Ook geeft de brandstofpomp wel eens problemen net als de verstuivers maar dan zit er nog wel enig leven in de motor. Kortom heeft iemand nog een wild idee, buiten de lijntjes gedacht, wat nog zou kunnen helpen? We rijden nu al die tijd al rond in een 12 jaar oude Toyota Corrolla Hatchback ons gratis ter beschikking gesteld en tijdelijk geen enkel probleem met de nadruk op tijdelijk. Dit jaar is toch al niet om vrolijk te worden na reparaties aan een lekkende stuurbekrachtigings-slang en de peperdure Eloyse-navulling voor het ongesubsidieerde roetfilter.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
26 jun 2010 18:04 |
|
 |
eddy
C5club Fan
Geregistreerd: 21 mei 2010 18:48 Berichten: 75 Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Auto: C5 3.0 V6 exclusive Break AUT
Opties: Pack Ambiance, Afneembare trekhaak, geen sigarettenaansteker, geen mistlichten voor
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09088
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 169852
Kleur: Bleu Mauritius Nacre
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Zomaar wat schoten voor de boeg. Zou een Lexia misschien meer of andere info opleveren? Het motormanagement-lampje (EOBD-lampje) kan gaan branden in geval van : - ontstekingsuitval (niet in jou geval, jij rijdt een diesel) - storing van de katalysator (komt in veel artikelen naar voren als oorzaak) - storing van de lambdasondes - storing van de mengselregeling - electrische storing (inlaatspruitstukdruk, circuit dampafzuiging)
Verder zit er op de tandkrans van het vliegwiel een sensor die de positie van de krukas doorgeeft. Kan ook nog het probleem zijn?
|
26 jun 2010 18:30 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Je schrijft dat de nokkenasriem of terwijl de distributieriem is vervangen? hebben ze hem wel goed op tijd gezet? volgens mij kan je er een slag naast zitten dan komen de zuigers niet tegen de kleppen aan en lijkt het of ie op tijd staat maar lopen doet ze dan niet! Succes!
_________________ Greetz Martijn
|
26 jun 2010 18:37 |
|
 |
eddy
C5club Fan
Geregistreerd: 21 mei 2010 18:48 Berichten: 75 Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Auto: C5 3.0 V6 exclusive Break AUT
Opties: Pack Ambiance, Afneembare trekhaak, geen sigarettenaansteker, geen mistlichten voor
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09088
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 169852
Kleur: Bleu Mauritius Nacre
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Dit zou je toch moeten kunnen constateren met een compressiemeter? Volgens de handleiding zou de compressie bij een nieuwe motor 30 bar (+/- 5 bar) moeten bedragen en het drukverschil tussen de cilinders mag niet meer dan 2 bar bedragen. Of kun je dat niet zien aan de compressiemeting?
|
26 jun 2010 18:47 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Even ter verduidelijking, ik bedoelde de distributieriem ook al bediend deze uiteraard de nokkenas. De auto is naar de garage gereden en mankeerde technisch gesproken niets op die lekkage, slippende koppeling en een startmotor die het steeds vaker af liet weten na dan. Het lijkt er volgens mij op dat tijdens de reparatie er wat beschadigd zou kunnen zijn. De sensors van de krukas en nokkenas zijn vervangen zonder resultaat.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
26 jun 2010 19:46 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Heb je ook de startonderbreking gecontroleerd? neem aan, dat dat iig ook op een diesel zit. Grtz,Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
27 jun 2010 00:27 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Dit soort dingen kunnen je tot waanzin drijven Vaak blijkt het achteraf een heel klein ding te zijn waar iedereen domweg overheen keek. Die startonderbreking zou zomaar kunnen.  Motor draait wel rond maar de brandstoftoevoer is geblokkeerd. Geeft de motor wel tekenen van leven als je remmenreiniger of startpilote in de inlaat spuit tijdens het starten?
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 jun 2010 12:55 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
eddy schreef: Zou een Lexia misschien meer of andere info opleveren? vast Citaat: Het motormanagement-lampje (EOBD-lampje) kan gaan branden in geval van : - ontstekingsuitval (niet in jou geval, jij rijdt een diesel) maar die moet wel voorgloeien  Citaat: - storing van de katalysator (komt in veel artikelen naar voren als oorzaak) Het is een Diesel dus de kat werkt iets anders, hij zou wel een motorstoring kunnen genereren (icm roetfilter bijv.) maar niet het lopen mogen verhinderen. (evt noodloop) Citaat: - storing van de lambdasondes storing, maar loopt wel (direct noodloop) Citaat: - storing van de mengselregeling kan heel goed, LMM, of vacuüm besturing van turbo/egr/gasklep (waars. noodloop) Citaat: - electrische storing (inlaatspruitstukdruk, circuit dampafzuiging) dan eerder noodloop Citaat: Verder zit er op de tandkrans van het vliegwiel een sensor die de positie van de krukas doorgeeft. Kan ook nog het probleem zijn? ik denk eerder ook zoiets fundamenteels. Opvoerpomp, HD pomp? Starblokkering (com2000) -> zou melding moeten opleveren. ABS/ESP -> idem Citaat: af en toe niet starten en al twee keer door de WW weer op pad geholpen mogelijk zit hier je probleem, het niet starten leverde een paar keer een "zachte" medling op die nu permanent is geworden (na X keer) welke zekering is vervangen? waarom deed de WW dat?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 jun 2010 13:42 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Citaat: [Staircase]af en toe niet starten en al twee keer door de WW weer op pad geholpen Citaat: [ET] mogelijk zit hier je probleem, het niet starten leverde een paar keer een "zachte" medling op die nu permanent is geworden (na X keer) welke zekering is vervangen? waarom deed de WW dat? Dit is de al een aantal eerder genoemde F8 die Citroen in haar wijsheid al van ik meen 20 A naar 30 A verhoogd had. De laatste maal, ruim twee weken voor de reparatie, had de WW al een 40 A geplaatst, deze is ook niet meer stuk gegaan en was het maar de vraag of de startmotor ging draaien. Middels info uit dit forum en Problemcar hangt dit alles samen en draait er altijd op uit dat de startmotor vervangen moet worden. Deze kan niet tegen het druppen van olie wat uit de carterontluchtingsslang lekt. Heb nog niet kunnen ontdekken wat er nu precies lek was maar volgens de WW komt dit wel meer voor toen hij bij het eerste bezoek opmerkte dat de startmotor wel erg vet was. Daarna heb ik zolang een doek zo hoog mogelijk om de slang gewikkeld maar het kwaad was al geschied. Een foute startblokkering werkt wat anders en hierbij start de motor wel maar slaat direct daarna weer af als de handshake tussen de sleutel en de Com 2000 niet lukt. Voor de goede orde, als de zekering stuk is draait de startmotor niet en blijft het onder de motorkap ook stil. Toen de zekering heel bleef hoorde je een relais zachtjes tikken maar gebeurde er verder niets. Nu na de complete reparatie draait de startmotor keurig rond maar volgt er verder geen reactie. Het motormanagement lampje brandt overigens met een aangesloten TEXA Navigator TXT meetkast en wellicht is dit normaal. Deze software kan ook roetfilters regenereren en was via bluetooth op de PC uit te lezen. De motor draaide 266 tpm op de startmotor, de brandstofpomp leverde brandstof, tot in ml weergegeven, terwijl alle sensors het gewenste resultaat gaven. Geen enkele storing zichtbaar. Mijn vak bestaat vaak ook uit storingen zoeken in een mechanisch/electronische omgeving en dat is meestal een zeer uitdagend spanningveld. Nu ben ik zelf klant en zou het liefste als monteur met een schema, auto en de juiste meetapparatuur aan de slag. Men weet absoluut zeker dat de timing van de distributie in orde is en gezien het verleden met deze dealer twijfel ik daar niet zomaar aan.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
27 jun 2010 17:55 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
En een beetje startpilote in het luchtfilter?
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 jun 2010 18:18 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Klaverblaadje schreef: En een beetje startpilote in het luchtfilter? Zal het morgen eens voorstellen en heb het intussen al een paar keer gelezen. Waar bestaat dit spul uit? De bedoeling hiervan is, neem ik aan, dat de motor hierop wel start zodat je zeker weet dat het alleen aan de inspuiting ligt? Ik las ook ergens om hiervoor remmenreiniger te gebruiken maar het effect hiervan?
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
27 jun 2010 22:49 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Remmen reiniger van de action goedkoop en maakt alles erg schoon, ook brandbaar vandaar veel gebruikt in garages om de auto op te starten met startproblemen. Gewoon in de luchtinlaat / caburatie spuiten of in de benz.leiding voor de inspuiting. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
28 jun 2010 00:07 |
|
 |
Bartk
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
hmmm, niet echt aan te raden bij een Diesel lijkt mij.... 
|
28 jun 2010 07:36 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Is bij mijn vorige diesel door de WW ook gedaan...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
28 jun 2010 08:11 |
|
 |
eddy
C5club Fan
Geregistreerd: 21 mei 2010 18:48 Berichten: 75 Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht
Auto: C5 3.0 V6 exclusive Break AUT
Opties: Pack Ambiance, Afneembare trekhaak, geen sigarettenaansteker, geen mistlichten voor
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09088
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 169852
Kleur: Bleu Mauritius Nacre
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 Ph 2 slaat niet aan.
Als dit enig resultaat oplevert, dan denk ik aan de gloeipluggen. Deze kun je ook testen door ze eruit te halen en rechtstreeks met de accu te verbinden. Ze moeten dan rood gaan opgloeien. Als ze dit wel doen, kan het ook nog aan het electrisch circuit liggen (zekering eruit?).
|
28 jun 2010 15:10 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|