Per 1 augustus 2010 is de Dame een jaar in mijn bezit en hebben we samen bijna 45.000 (prettige) km afgelegd.
De Xantia hield er na 400.000 km plots mee op en er moest snel wat anders komen. Besloten dat het een C5 1.6 Hdif moest worden (gezien jaarkilometrage, wegenbelasting, verbruik en de eventuele km heffing wat een jaar geleden nog actueel was), uitvoering en kleur was niet belangrijk km stand onder de 150.000. Dealer laten zoeken en zelf gezocht. Dealer vond deze bij een collega dealer en ik ben daar de dag voor mijn vakantie even langs geweest. Niet eens een proefrit gemaakt en tijdens de vakantie zonder ooit een meter in een C5 gereden of als passagier meegereden te hebben mijn dealer opdracht gegeven deze C5 voor mij klaar te maken. Inderdaad niet handig

maar ik heb een goede verstandhouding met en vertrouwen in mijn dealer, en gelukkig is het goed uitgepakt.
Nog voor dat ik na de vakantie thuis was geweest de dame opgehaald en er nog geen seconde spijt van gehad. Eerste storingsmelding kwam wel binnen 5 km van de dealer. Was iets met “mogelijke vervuiling roetfilter” of iets dergelijks, maar daarna nooit meer gehad, wel 2 maal emissiestoring waarvan eenmaal aanwijsbaar door een “pack Harm”. Op storingsgebied is nu al weer maanden stil. Ander probleem dat zich langzaam na 4 maanden voor deed bleek uiteindelijk door een kapotte verstuiver te komen welke onder garantie is vervangen. (misschien ook veroorzaker van een emissiestoring?). Vlak voordat de voorbanden aan vervanging toe waren kreeg ik wat last van “knakken” in de voortrein bij maximale stuuruitslag, hebben blijkbaar meer C5-en last van, maar niet meer gehad sinds de banden vervangen zijn.
Dus tot nu toe erg tevreden met de Dame, rijd (zweef) er erg graag in.