Op 20 februari rij ik achteruit op een grote (lees: ruimte genoeg) parkeer plaats.
Niet nadenkend / verwachtend dat er wel eens een auto midden op het terrein geparkeerd kon staan. Met als gevolg een piep toon van de parkeer sensoren gevolgd door een beste klap.
Vol die andere auto geraakt.
Uit de auto gestapt en zie m’n bumper los hangen en m’n achterlicht aan gort in de hoek.
DAMN heb ik weer ! rij je altijd zo voorzichtig mogelijk in het algemeen en krijg je dit… OP EEN PARKEERPLAATS.!!
Shit happens dus ik de eigenaar opgezocht en aangegeven dat ik er bovenop zat.
Vreemde was dat de schade aan hun auto nagenoeg nihil was. Op 2 krassen na in de bumper was er niks. Terwijl bij mij de boel los hing.
Gelukkig is de bumper een soort van click geheel en zat zo weer op z’n plek.
Maar de druk omhoog is dus het achterlicht gespat.
Ik op onderdelenzoeker gemeld dat ik op zoek was naar een achterlicht.
Verschillende reacties gehad maar niet happy met de gevraagde prijzen.
De hoek was 45.- en de boemerang was 50.- Terwijl nieuw de hoek 50.- is en de boemerang 65.-
Wat is dan het nut van gebruikt? Bart ebben en vos handelen in zelf verzonnen goud..
Maar geduld is er, dus wie weet kom ik wat goedkopers tegen. Wie niet waagt wie niet wint.
Boel afgeplakt tegen de regen en door getuft.
Maar dan….
Op 28februari heeft het flink gewaaid.
We zijn pas verhuist en op het dak lagen blijkbaar nog bouw afval platen van aluminium.

Zo te zien komen ze van de dakrand af. Dat ziet er ongeveer het zelfde uit. Te hoog om het goed te bekijken
Gewoon overheen gestapt en niet veel van aangetrokken. Het is immers toch een bouwval rond om de straat.
Maar wat bleek bij aankomst bij de auto.
Zo’n plaat is op de auto terecht gekomen. En wel precies met een punt vol in het bovenste stuk van het achterlicht.

Jakkes. !
Nou dan maar bellen met de verzekering.
Verhaal verteld en aangegeven dat de plaat van het dak af gekomen is.
Het viel onder storm schade en zo gezegd zo gedaan.
Auto neer gezet bij een schade bedrijf (verzekering wilde perse bij een schade garant bedrijf maar dat wilde ik niet. Dat is zelfde als carglass (ikzoekeenbaanvoorevenengawerkenbij) dus geen ervaring.
Eigen risico krijg je dan gelijk (hoezo dwingen !)
Bij het schade herstel bedrijf in gesprek met de man en die begon over een traject van het projectiel.
Juist ! het traject…. !?!
Na om de auto heen gelopen te zijn was duidelijk te zien dat de plaat met de punt vol in de motorkap terecht is gekomen vervolgens gegleden is over het dak met als eind punt in het bovenste stuk van het achterlicht.

Dat was even schrikken te meer omdat ik het niet eens gezien had.! Voor het zelfde geld was het achterlicht niet stuk en kom je er pas na dagen of misschien wel weken later achter ! probeer het dan maar eens nog te bewijzen!
Afgelopen maandag de auto bij het schade herstel bedrijf neer gezet.
Hier een aantal foto’s van het geheel.

En de achterklep. Waar al rondom de sierstrip roest te zien was.

Best een pens met werk zo te zien.
Groot voordeel van het geheel is dat de bij aanschaf van de auto ingebrande vogel poep op het dak en motorkap nu ook weg is en de lelijke plek die ik had in de bumper voor ook mee genomen is. Dat wilde hij wel er in mee nemen. Altijd fijn !
En toen was ze weer klaar !

Glim glim !
Nu nog de LM velgen met de zomerbandjes d'r weer onder en voila.