Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Tom Gerritsen
|
 bovag?
Ik heb 2 maanden geleden een auto met bovag garantie gekocht die in orde leek met 6 maanden bovag garantie.
Nu heb ik de auto voor de eerste keer gewassen en zie ik dat er 2 grote plekken (1 is 5 centimer lang and 1 breed) op het dak zitten waar er een spoor is uitgebeten of gebarsten in de lak op het dak. Ook zit er op 1 deur een grote kras. Dit is mij niet eerder opgevallen omdat er op de auto een redelijke laag wax was gebruikt en dus waren deze plekken mooi weggewerkt. Ook zie ik op de wieldoppen dat er schade op zat die is weggelakt en toen met wax is bewerkt. Dit zijn dus dingen die verborgen waren toen ik de auto kocht. De verkoper geeft aan dat het normaal is dat er wax op een auto zit voor de verkoop en hij kan niks zeggen over de plekken omdat er ook weleens mensen opeens deuken vinden in de auto na de verkoop.
Valt dit normaal onder de bovag garantie?
Ook ben ik nu voor de 3e keer bij hun geweest. 1e keer was de climat control unit defect en is deze vervangen (Hier heb ik me ze gesproken over dat ik een auto radio in zou bouwen en wat ik zou doen) 2e keer was had ik dus een probleem met electronica die bleek te komen door de ingebouwde auto radio. Deze was aangesloten op de ISO stekkers en dus heb ik verder geen electronica aangeraakt. Toen kwamen ze met de opmerking dat de stroom kabel vanuit de computer komt en ik dus ook de computer had kunnen opblasen. Hier kreeg ik een rekening voor, ook al had ik ze eerst gesproken voor ik de auto radio inbouwde. 3e keer was gisteren. Toen ik de auto opstarte leek hij de "stikken" en kreeg ik een fout over het motorblok (led brande) en de uitlaat (melding in scherm). Hier gaan ze naar kijken.
Nou ga ik 3 maanden op vakantie en daarna is dus mijn garantie verlopen. Ik heb gesproken met de verkoper gisteren en hij zegt dat ze daar niet moeilijk over doen. Dat zou het verschil zijn tussen hun als dealer en een leverancier. Zelfs na 8 maanden zouden ze dat nog wel binnen de garantie verhelpen. Maar woorden heb ik niet zoveel aan, want na de garantie heb ik geen poot om op te staan.
Het gaat om een Citroen C5 uit 2003 die ik heb gekocht bij De Jong auto's in Hoofddorp.
Kan ik hier de bovag voor inschakelen? Het motor probleem maak ik me zorgen over zeker als de garantie over is.
|
19 jun 2010 12:23 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: bovag?
Ik zou in eerste instantie eens even een second opinion vragen...
Daarmee kun je naar de verkoper wat meer.
En krassen en butsen na 2 maanden pas ontdekt? Wie zegt dat het niet in de afgelopen 2 maanden is gebeurd. Jouw woord tegen het hunne en dat verlies je.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 jun 2010 15:04 |
|
 |
Tom Gerritsen
|
De krassen zijn ook niet zo super erg, maar die rare sporen op het dak zitten tussen het rail en lijkt me dus moeilijk dat ik dat zelf heb gedaan door rijden. We zullen zien hoe het afloopt.
|
19 jun 2010 15:32 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
Voor die krassen en butsen, daar kun je ze echt niet meer voor aanspreken lijkt mij. Als koper moet je zelf voor je de koop doet, de auto onderzoeken. Alleen kijken de meeste kopers alleen maar of hij mooi blinkt, rijden in 10 minuten een blokje om en kopen dan de auto. En dan is het inderdaad dat na de koop het één en ander wel eens tegen kan vallen! Maar dat kun je de dealert niet aanrekenen!
Als de krassen niet te erg zijn kun je ze weg polijsten,en kleine oneffenheden kunnen meestal ook wel weggewerkt worden, met de methode uitdeuken zonder spuiten!
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
19 jun 2010 15:55 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
de lopende, nog niet afgehandelde klachten even per brief vastleggen. Het gaat er om dat je dit meldt binnen de 6 maanden garantieperiode. Of het binnen die periode wordt opgelost is niet relevant. Je kunt in die brief ook aangeven, dat je overweegt de auto binnen de garantieperiode te laten keuren. Even een schot voor de boeg, zodat men weet dat je klachten serieus moeten worden genomen.
|
19 jun 2010 16:06 |
|
 |
Michel
C5club extreme Fan
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Hans47 schreef: de lopende, nog niet afgehandelde klachten even per brief vastleggen. Het gaat er om dat je dit meldt binnen de 6 maanden garantieperiode. Of het binnen die periode wordt opgelost is niet relevant. Je kunt in die brief ook aangeven, dat je overweegt de auto binnen de garantieperiode te laten keuren. Even een schot voor de boeg, zodat men weet dat je klachten serieus moeten worden genomen. dan wel aangetekend en met handtekening retour 
20 jun 2010 10:44 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
De ISO stekker van de radio is alleen qua vorm een ISO stekker, de pinbezetting is anders. Of je hiermee de BSI kunt opblazen durf ik niet te zeggen, maar het zorgt zeker voor problemen.
Uitlaatgasstoring is een algemene melding dat er iets mis is met de motor. Gebruik de zoekfunctie voor details. Maar je zult de auto gewoon moeten laten uitlezen.
BOVAG betekent in de praktijk helemaal niks, behalve dat er regels zijn waar ze zich niet aan houden (bijv door auto's zonder 6mnd garantie te verkopen) en een geschillencommissie waar ze zich achter kunnen verschuilen bij klachten.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
20 jun 2010 11:20 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|