Ben sinds een paar weken in het bezit van en C5 ph1 2.0 16v met Vialle G3 installatie. Eerste duizend kilometer na aankoop geen problemen behalve een 'storing uitlaatgas' melding. Echter verder geen problemen en op basis van verschillende threads hier het maar genegeerd.
Een week later liep hij ineens slecht bij koude start en kreeg ik ook een 'storing automaat' melding. Die was na een nieuwe start weg maar ik vertrouwde het toch niet. Op terugweg van Delft naar Limburg gestrand op de ring Eindhoven met vermogensverlies en heel slecht lopen
Diagnose garage: Lambda sonde. Vervangen maar probleem niet helemaal weg. Twee dagen storingsvrij gereden maar daarna kwam de storing weer net zo snel terug
Actie: Reinigingskit erin gegooid, benzine oprijden en dan V-Power erin. Motor loopt aanmerkelijk slechter op benzine dan op gas. Voelt schokkerig aan. Geen storingen meer gehad, ook niet bij hoge toeren maar zelfs een aansteker brand nog mooier. Tank is bijna leeg, ik post een update als er weer verse benzine in zit.
Aanwijzingen, tips, e.a. welkom.