Ja, ik had het al gezien welke versie jij had en emol die hetzelfde probleem kent heeft een 3,0 Hdi.Onzendirk schreef:Ik heb een C5 Tourer 2,7HDI Exclusive (en elektrische handrem) met de standaard banden en velgen 245/45/18 en ik heb het meeste trilingen als ik bv. van 120km/u hard moet remmen. M'n dealer heeft het probleem (terug) voorgelegd aan Citroen Belgie en wacht (nog steeds) op antwoord. Maar uit ondervinding weet ik dat Citroen ni van de rapste is....(heb ook nog problemen met m'n versnellingsbak waar ook maar geen oplossing voor komt)
Voor mij doet m'n dealer al wat hij kan, maar als Citroen ni mee wil, tja.....
Bij mij idem vooral vanaf 120 Km/u maar nu is het sedert de nieuwe blokken achteraan toch wel beter. Wel vreemd dat het zowel bij 2 verschillende remsystemen voor komt. Jouw C5 heeft Ate-klauwen (electrische handrem) en de mijne TRW-klauwen (mechanische handrem), nu weet ik niet of de schijven dezelfde diameter hebben en van dezelfde fabrikant afkomstig zijn (in mijn geval Brembo waar je dus toch enig kwaliteitspeil van kan verwachten en waar ik persoonlijk enkel goede ervaringen mee heb

Misschien zit het probleem niet in het remgedeelte maar in ophanging / banden al snap ik dan niet waarom het nu bij mijn C5 met nieuwe remblokken heel wat minder is. Misschien zijn die nieuwe blokken nog niet optimaal ingesleten (nu ong. 500 Km.) en hebben ze nog niet de volle 100% remkracht en komt het probleem dan terug.
Verder vind ik ook dat mijn Michelins veel meer lawaai maken als in het begin en dat er daar wel een parallel in zit. In het begin waren die banden vrij stil en geen trillingen bij het remmen, en nu maken ze wat meer herrie en wel wat trillingen bij het remmen. Het kan een gedacht zijn maar toch

Het zal wel van weinig of geen belang zijn maar ik rij voor 90% snelwegtrajecten en jullie?
O, ja Citroën België is idd ni van de rapste (maar denk maar niet dat het bij andere merken beter is, zelfs niet bij de zogezegde premiummerken) en mijn dealer doet ook zijn best (Citroën Belux in Wilrijk). Waar gaan jullie?
Wordt vervolgd