Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik zou ze zo snel mogelijk vervangen: Ik heb dat niet gedaan en vrees inmiddels voor een achterwiellager.
heb ik het er nog niet eens over dat mijn auto nu achterbanden vreet...
(en ja: de afspraak is gemaakt).
heb ik het er nog niet eens over dat mijn auto nu achterbanden vreet...
(en ja: de afspraak is gemaakt).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
TrekhaakJalu schreef:Bij mij lijkt de ADAL links niet meer zo best te zijn. Vreemd, gezien de lage kilometerstand van de auto

Een andere mogelijkheid is dat er een bol stuk is, maar dat hoor je wel te merken.
Indien ADAL wordt het progressief slechter, met gevolgen voor de band (scheefstand), of wiellager (kanl op hobbels) maar vervelender is het als het lager zich een weg vreet in de draagarm danwel het subframe.en het feit dat het juist de linkerkant is, maar deze laat zich af en toe, met name bij het afrijden van een drempel, duidelijk horen met een soms erg harde, schelle metalige tik, die ook voelbaar is in de bodem van de auto. Verder geen gekraak, de auto ligt ook nog prima op de weg, maar irritant is het wel. Kan deze tik ook nog door iets anders veroorzaakt worden of kan ik zou goed als zeker zijn dat het de ADAL is? En zo ja, is acuut vervangen noodzakelijk of kan ik het laten wachten tot de eerstvolgende beurt/APK?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Yep, de auto heeft een trekhaak, en de vorige eigenaar heeft die ook wel eens gebruikt voor een caravan... Een bol stuk kan ik me eigenlijk niet voorstellen, de auto veert prima, en ook op de wegligging is niets aan te merken(het wiel staat ook niet scheef). Ik ga deze week wel even wat rondbellen voor een prijsopgave... Blijft wel vreemd dat er verder eigenlijk niets is te merken, behalve dat felle knappende geluid en toe bij het uitveren vanaf een hoge drempel.EvilTwin schreef:TrekhaakJalu schreef:Bij mij lijkt de ADAL links niet meer zo best te zijn. Vreemd, gezien de lage kilometerstand van de auto![]()
Een andere mogelijkheid is dat er een bol stuk is, maar dat hoor je wel te merken.
Indien ADAL wordt het progressief slechter, met gevolgen voor de band (scheefstand), of wiellager (kanl op hobbels) maar vervelender is het als het lager zich een weg vreet in de draagarm danwel het subframe.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2007 23:04
Auto: 2.0-16v ligne prestige, maart 2001.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 324500
Kleur: zwart
Locatie: ridderkerk
Dat zelfde knakkende geluid hoorde ik ook als de drempels afkwam. Niet constant, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat het lager draait, dus misschien een soort van ingesleten stuk hebben.
Ik heb zelf de lagers vervangen, je bent wel even een dag ermee zoet voor beide kanten, maar is goed te doen, althans bij mijn auto want ik had beschikking over een smeerput en ik had geen echte tegenslagen.
En het geluid was daarma verdwenen. Helaas ben ik er recent achtergekomen dat ik een vulring ben vergeten ertussen te plaatsen, dus moet de operatie moet nog even gedeeltelijk over, de auto is ontzettend spoorgevoelig geworden en zoekerig.
Ik heb zelf de lagers vervangen, je bent wel even een dag ermee zoet voor beide kanten, maar is goed te doen, althans bij mijn auto want ik had beschikking over een smeerput en ik had geen echte tegenslagen.
En het geluid was daarma verdwenen. Helaas ben ik er recent achtergekomen dat ik een vulring ben vergeten ertussen te plaatsen, dus moet de operatie moet nog even gedeeltelijk over, de auto is ontzettend spoorgevoelig geworden en zoekerig.
eindelijk zonder trillende wielen!!
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug

Dit kwam er bij die van mij uit...
Verder commentaar volgt, waarschijnlijk vooral in mijn eigen draadje.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
De mijne zijn nu ook vervangen; door een miscommunicatie met de garage waar ik het heb laten doen zijn beide kanten gedaan (volgens mij was alleen de linkerkant echt slecht, ik heb de oude lagers gezien en die van de linkerkant hadden inderdaad betere tijden gezien...). De auto stuurt wel degelijk beter nu, én ik kan er eindelijk mee over een drempel zoals het hoort met een hydropneumaat,
dus soepeltjes en zonder schrikbarende geluiden.

Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Tja, bij de dealer hadden ze het erover dat de stekkers van de ABS los zouden moeten en die zitten bovenop de benzinetank. In dat geval is het wel handig om alletwee te doen.
Bij mij was de ene dus ècht gaar. De andere had wel duidelijk zijn beste tijd gehad.
Bij mij was de ene dus ècht gaar. De andere had wel duidelijk zijn beste tijd gehad.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Hebben die van mij nu ook maar gedaan eigenlijk gewoon preventief omdat er straks een aanhanger achter gaat richting Finland(zie topic spit onderweg van Jossok) ze klikte af en toen over een drempel dus ik dacht zo erg kan het nooit zijn nadat we die van EW haddengedaan omdat de banden scheef afsleten wat bij mij dus niet het geval was. Maar zie de foto's van mijn adals waar ik eigenlijk best van schrok omdat ik er niets van merkte eigenlijk .
Ja achteraf denk ik nu van ze veerde dus niet echt vergleken met nu maar ja dat sluipt er in he!!!
Zie foto's en oordeel zelf. adals waar je niets van merkt CQ of hoort kunnen ook slecht zijn.
Ja achteraf denk ik nu van ze veerde dus niet echt vergleken met nu maar ja dat sluipt er in he!!!
Zie foto's en oordeel zelf. adals waar je niets van merkt CQ of hoort kunnen ook slecht zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetz Martijn
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Die zien er nog best redelijk uit. 

De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
sorry dat ik niet kon helpen, maar zo te zien is het gelukt. Geen tegenslagen onderweg? Lekzakken, remklauwen ofzo?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede

Heb ze maar gekit had vandaag auto nodig maar zijn dicht maar voor Finland wel nieuwe morgen ff halen
verdeer geen tegenslagen gehad

En wat een genot weer veert weer lekker pff
Greetz Martijn
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
Ja hoor.... Ook ik mag me aansluiten in de 'draagarm' ellende...
Had de laatste tijd -vooral bij verkeersdrempels, putten etc - last van een harde metaalachtige klap in de achterzijde.
Vaak getest, bleek niet de uitlaat, of andere verklaarbare dingen te zijn.
Via forum idem verschijnselen gevonden en vandaag via m'n citroenspec. de bevestiging....
Draagarmlagers defect..
Vervangen dus, en wat prijsjes opgevraagd.
M'n eigen citroenspec. doet 't voor rond de 425,-- all-in beide zijden..
Maar van de dealer in zoetermeer, wordt je helemaal niet vrolijk.. 860,-- euries !!!
Dus de 21e gaatie gewoon naar het vertrouwde adresje..
Snap niks van de 'officiële mega-dealers' met die prijzen...
Had de laatste tijd -vooral bij verkeersdrempels, putten etc - last van een harde metaalachtige klap in de achterzijde.
Vaak getest, bleek niet de uitlaat, of andere verklaarbare dingen te zijn.
Via forum idem verschijnselen gevonden en vandaag via m'n citroenspec. de bevestiging....
Draagarmlagers defect..
Vervangen dus, en wat prijsjes opgevraagd.
M'n eigen citroenspec. doet 't voor rond de 425,-- all-in beide zijden..
Maar van de dealer in zoetermeer, wordt je helemaal niet vrolijk.. 860,-- euries !!!
Dus de 21e gaatie gewoon naar het vertrouwde adresje..
Snap niks van de 'officiële mega-dealers' met die prijzen...
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik had het vermoeden al...
En dat zonder je auto gezien te hebben.
overigens weet ik waar de prijs van de dealer vandaan komt: Die hier in Enschede schijnt er ook 800 euro voor te rekenen.
Ze zijn er namelijk van overtuigd dat de brandstoftank er onderweg moet om de ABS-sensoren af te koppelen.
maar die kun je ook "gewoon" uit de draagarm halen.
En dat zonder je auto gezien te hebben.
overigens weet ik waar de prijs van de dealer vandaan komt: Die hier in Enschede schijnt er ook 800 euro voor te rekenen.
Ze zijn er namelijk van overtuigd dat de brandstoftank er onderweg moet om de ABS-sensoren af te koppelen.
maar die kun je ook "gewoon" uit de draagarm halen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Ligt het aan mij of gaan de ADALs vroeg bij de C5?
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
Bekend punt bij de C5.. En idd wel beetje vroeg soms ja.
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988