Motor laten repareren of niet?
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
John LeGrand schreef: Zou er in Duitsland niet gauw een kopen By The Way , teveel snelweg daar Groot voordeel, ... ! @ Mel, ... zoals eerder gemeld, de auto naar NL laten verslepen en hier beslissen, heel veel suc6, geen leuk begin van je vakantie 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
08 jun 2010 09:46 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
John LeGrand schreef: ANWB brengt auto sowieso thuis lijkt me , Dat doen ze afaik dus niet. Toevallig heeft m'n zus afgelopen zomer een vergelijkbaar probleem gehad (koppakking in italie). De anwb wil de auto prima naar nederland transporteren, maar ze vergoeden alleen de kosten als je 'm ook daadwerkelijk laat maken. Je zult hiervoor ook bewijs moeten leveren (langsgaan, of in het geval van mijn zus bleek het opsturen van rekeningen van vlakken van de kop + onderdelen voldoende). Als je dit niet doet, dan zullen ze de kosten op je verhalen, en dit loopt dus heel snel op (je zit zo boven de 1000 euro). Als je dus in nederland beslist (als de auto dus in nederland is) dat je 'm niet laat maken, kost je dat dus een aanzienlijke duit. Maar als een V6 in dld 2000 euro kost.... (komt nog wel bijna 1000 euro bpm bij  )
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
08 jun 2010 13:59 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
een zelfde auto van dat jaar kan niet veel duurder zijn dan de reparatie . zou niet voor de keus willen staan , best moeilijk ivm met niet teveel km,s op de auto. Zou gokken op de foute reparatie als dat zo is En dan garage aanspakelijk stellen Zal wel een getouwtrek worden weer dan neem ik aan ,ken de garage ook niet waar ie/zij gemaakt zou zijn Hoop voor Mel dat dit goed afloopt , heeft sowieso al onkosten nu en blijft een wat een oudere auto . Een waar dilemma dit
|
08 jun 2010 15:25 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
GuidoK schreef: John LeGrand schreef: ANWB brengt auto sowieso thuis lijkt me , Dat doen ze afaik dus niet. Toevallig heeft m'n zus afgelopen zomer een vergelijkbaar probleem gehad (koppakking in italie). De anwb wil de auto prima naar nederland transporteren, maar ze vergoeden alleen de kosten als je 'm ook daadwerkelijk laat maken. Maar als een V6 in dld 2000 euro kost.... (komt nog wel bijna 1000 euro bpm bij  ) Dat moet je dus overwegen, maar als je weet dat de rest goed is, en je wilt de auto houden is dat geen probleem, wat is er voor altenatief? De auto in Duitsland laten repareren? Veel te duur! De auto in Duitsland naar de sloop? Ook geen optie. Gewoon naar Nederland halen en rustig over de alternatieven nadenken, geen haast maken, als je zoekt loop je straks zomaar tegen een motor of een auto aan. Eventueel bellen met JO en de auto daar laten brengen, dan is er altijd wel iets te regelen en Johan weet goed de weg in het land van de gebruikte onderdelen. Nieuw Vennep is dichtbij, en je kunt altijd wel een paar weken met de DS rijden. ------------------------------------------------------------ Die BPM komt er alleen bij als je de auto op kenteken zet. Als je de motor eruit haalt en de gangbare delen doorverkoopt dan kun je er aardig uitspringen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
08 jun 2010 15:31 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
goed gezien Klaverblad ,van de gelegenheid een deugd zien te maken , het is nu eenmaal niet anders simpelweg (helaas wel ) @ Menno ; voordeel kan ook een nadeel zijn  (flink gassen daar !! ???) Johan C zegt dit ook al 
|
08 jun 2010 15:39 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
Klaverblaadje schreef: Dat moet je dus overwegen, maar als je weet dat de rest goed is, en je wilt de auto houden is dat geen probleem, wat is er voor altenatief?
Ja, als je toch al weet dat je de auto wilt houden, dan moet je 'm natuurlijk naar nld laten vervoeren. Maar als je 'm hier uiteindelijk toch naar de sloop brengt, dan kan je dat gewoon beter in dld laten doen; het scheelt je pak 'm beet 1000 euro. Het is natuurlijk lastig om zo'n beslissing met enige tijdsdruk te maken, maar als je van die 5500 euro aan reparatiekosten niets af kan krijgen zou ikzelf denk ik toch daarvoor kiezen. Zelf denk ik dus dat je 'm waarschijnlijk wel voor 3000 euro weer tiptop kan krijgen. En als dat bedrag ook in de ogen van bijv. JO of een andere goede reparateur haalbaar lijkt zou ik 'm gelijk laten repareren. Temeer omdat de auto nog niet veel kilometers heeft gemaakt en rijk uitgerust is. Citaat: Die BPM komt er alleen bij als je de auto op kenteken zet. Als je de motor eruit haalt en de gangbare delen doorverkoopt dan kun je er aardig uitspringen. Dat weet ik overigens niet zo zeker. Technisch mag hij niet op de weg hier (dus moet je vervoer met een autoambulance eigenlijk regelen), en ik zou 'm ook niet op de openbare weg zetten. Ook het gezeul met onderdelen en het casco wat uiteindelijk toch naar de sloper moet is lastig. Al je van plan bent de motor eruit te halen (waarbij ik er dan vanuit ga dat je de reparatie zelf doet), dan zou ik gewoon zelf de kop reviseren. Dat scheelt je ook heel veel in kosten. Dat zou ikzelf natuurlijk gelijk doen (heb ik ook bij die kapotte peug van m'n zus gedaan), maar veel mensen hebben natuurlijk niet zelf de kennis en/of de middelen om dat te doen. Ik heb het idee dat Mel het dus wil laten doen.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
09 jun 2010 00:54 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
Je auto ophalen met de autoambulance,kun je gewoon huren (+/-50,00 p/d) denk welom dat je rijbewijs daarvoor geschikt is. De C5 kan hem wel trekken hoewel op het randje anders een iets zwaardere auto leenen/huren.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
09 jun 2010 09:07 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
Herman schreef: Je auto ophalen met de autoambulance,kun je gewoon huren (+/-50,00 p/d) denk welom dat je rijbewijs daarvoor geschikt is. De C5 kan hem wel trekken hoewel op het randje anders een iets zwaardere auto leenen/huren. Waarom zou je dat doen als de ANWB hem gratis bij JO neerzet. De enige voorwaarde is dat de auto weer gerepareerd op de weg komt, anders moet je het transport wel betalen. Ik neem aan dat dit toch het einddoel wordt omdat er weinig alternatieven zijn. In Nederland (of omstreken) een gebruikte motor (laten) zoeken en die door JO erin laten bouwen, dat kost ook wel wat, maar dan heb je het minste verlies en is de auto in ieder geval ook weer verkoopbaar. Zou je de auto in Duitsland naar de sloop doen, dan krijg je er niets voor, vroeger (misschien nu nog) moest je daar zelfs geld toegeven omdat ze daar geen statiegeldregeling hebben zoals wij.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
09 jun 2010 10:08 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
John LeGrand schreef: @ Menno ; voordeel kan ook een nadeel zijn  (flink gassen daar !! ???) Da's geen nadeel ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 jun 2010 10:39 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
Die Duitse motoren worden tenminste warm, waar ze in Nederland voor relatief korte ritjes en fileverkeer worden gebruikt...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
09 jun 2010 10:50 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
Van veel snelwegkm's is een auto nog nooit slechter geworden, zie antwoord Harm, maar goed dat is off-topic en schiet mel niets mee op ... !
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 jun 2010 10:51 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
De V6 motor van clublid Citroenbx is er in elk geval nog en ik hoop dat hij even een PB stuurt, dan zou dat goed samen kunnen vallen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
10 jun 2010 09:15 |
|
 |
hansie
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 00:18 Berichten: 147 Woonplaats: rosmalen
Auto: c5 2.2 200 exclusive tourer
Opties: beige lederen zetels, PDC, 19" adriatique, xenon, gedempt glaswerk, alarm, dagverlichting LED
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12747CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 95000
Kleur: Perla nera metallic vernis
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
Ik zou na de vakantie alleen de kop vervangen (met distributie etc..) En natuurlijk terug naar de garage die hieraan heeft bijgedragen.. tenminste deling van de kosten indien geen garantie. Probeer de diagnose van de garage ook ff op papier te krijgen (heb je in ieder geval een product voor de onderzoekskosten die je waarschijnlijk toch kwijt bent...)
Vervelend dit, gelukkig geen verdere ongelukken. Bedenk dat ook nieuwe auto's kosten en problemen kunnen geven. Dit is pech, Een goede garagist geeft tenminste een serieuze coulance behandeling.. zo niet.. nooit meer naar terug gaan....
suk6
_________________ na eenden dyane, AK250 ACADyane paar jaar Xantia gereden (2x). VAG auto's Daarna C5 Ph1 2.0 break 2.0 hdi handbak C5 Ph2 2.2 break Exclusive volledig volgeduwd met opties... Na 350.000 omgewisseld voor een C5 Ph3 2.0 tourer Comfort 2009 (gekocht bij 150.000 en verkocht bij 310.000) C5 Ph3 2.2 200 tourer Exclusive 2011 met 95.000 op de teller. Duitse import. Alles hydraulic natuurlijk.
|
10 jun 2010 09:39 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
Al weer 10 dagen verder! Hoe zou het er mee staan? 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
18 jun 2010 14:12 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Motor laten repareren of niet?
nog op vakantie wss. 
|
20 jun 2010 13:49 |
|
 |
|