Gebruikersavatar
mel
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2007 19:43
Auto: Citroen C5 sedan V6 Automaat Exclusive
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11515
Productienummer: 0211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 133200
Kleur: Zwart (KTVD)
Locatie: Lisse
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Onder weg naar Italie voor vakantie stopte de motor er plotseling mee. Ik wist nog net van de 3e baan op een 3 baanssnel weg naar de rechter baan te komen. Helaas geen vluchtstrook. Erg gevaarlijk dus. Gelukkig was de duitse Polizei snel ter plaatse. Auto vervoerd naar een citroengarage in Wiesbaden en wij naar een hotel.
Wij zijn met een huur auto (Opel Zafira 1.7 CD TI) verder naar Italie. Helaas geen Citroen maar trekt wel en ruimte voor alle bagage en 4 personen.

Nu blijkt de distributieriem kapot te zijn gegaan. Hierdoor ook een aantal kleppen (6 in 8 uit of andersom) gesneuveld. Oorzaak is niet de riem zelf maar een van de spanrollen. Bij het vernieuwen van de riemen 18.000 km geleden (het gaat hier om een V6), is een van de spanrollen niet goed vastgezet volgens de Wiesbadense Citroenist.

Reparatie wordt geschat op 5300 Euro voor alleen de kapotte kleppen en alle pakkingen op en aan de koppen of 5500 voor alle kleppen. Uiteraard zitten hier ook nieuwe aandrijfriemen en spanrollen bij. Ook de waterpomp wordt dan gelijk vervangen. Volgens de garage zijn de zuigers en de rest van de motor nog in uitstekende staat. Moet ook wel want ik heb nog maar 138.000km met deze V6 gereden.
Volgens de garage kun je de motor na deze komplete kopreviesie weer als nieuw beschouwen.

Nu mijn vraag. Is het de moeite waard / verantwoord om een 5.500 Euro uit te geven aan de revisie van een C5 V6 automaat uit 2001. Graag een goed advies. Ik moet morgen of overmorgen beslissen. Al vast bedankt voor je advies.
Groet,
Melchior
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik vind 5500 euro heel veel geld.
Het lijkt mij veel goedkoper om een ruilkop of zelfs ruilmotor te plaatsen (ik weet niet wat de CIT slopers hebben liggen).
Staat je auto nog in DLD?
Had je een reis/kredietbrief /verzekering oid?
Let erop dat als je je auto naar nederland laat transporteren, je vaak voor het transport moet betalen als je de auto niet meer repareert en dus op de sloop beland.

Hoe erg het ook klinkt, als je de reparatieprijs niet naar beneden kan halen zou ik 'm niet meer voor 5300 laten maken, ook al is het een V6 met niet zoveel km's, maar dat is mijn visie.

Ik zou eerst kijken wat een beun kan doen, dus met ruilkop of evt met ruilmotor, of een second opinion bij de huisdealer?
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
dat vindt ik ook veel
maar wat kost een volledige ruilmotor
Gebruikersavatar
mel
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2007 19:43
Auto: Citroen C5 sedan V6 Automaat Exclusive
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11515
Productienummer: 0211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 133200
Kleur: Zwart (KTVD)
Locatie: Lisse
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Tja, Een ruilmotor heb ik ook al aangedacht. Maar hoe vind ik dat uit hier in Italie terwijl mijn auto in Duitsland staat bij een Citroenist. Iemand een idee wat een (goede) ruilmotor kost inclusief plaatsen?

En ja, ik ben gelukkig lid ANWB en met reis en kredietbrief. Autohuur en autotransport is dus gelukkig verzekkerd. Dat verzacht het leed een beetje.
Groet,
Melchior
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Bart Ebben levert internationaal....
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mar 2010 19:45
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
Wat een pech heb je :smt089 Laten maken voor 5300,= zou ik niet laten doen er staat volgens mij een mede forumer met een goede motor maar kapotte automaat dus misschien is dat een optie.En verder zou ik toch proberen wat te regelen bij de garage waar de riemen 18000km geleden vervangen zijn want het mag duidelijk zijn dat deze reparatie niet goed is uitgevoerd.Succes met de afloop.
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
flink vervelend :smt089

in duitsland laten repareren:niet doen
laat haar naar nederland brengen door de ANWB en informeer wat een sloopmotor kost
voor 55oo euro moet toch een motor blok te krijgen zijn!
en neem contact op met de reparateur die hem heeft gerepareerd 18000 km terug
misschien dat hij is kan doen!
vr gr KlaasS

think positive

auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924
,,citroenc4 berline,agm retro scooter
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik ben het helemaal met KlaasS eens, niet laten repareren, in overleg met de ANWB de auto naar Nederland laten brengen en hier een gebruikte motor zoeken.

In Italie lekker vakantie vieren met de Zafira en na terugkomst pas aan de problemen gaan werken.

Geen overhaaste beslissingen nemen, haast kost altijd veel geld.

Je zult demontage en onderzoekskosten moeten betalen, maar misschien betaalt de ANWB daar ook nog iets van.

Dus NIET NU beslissen maar er een aantal nachten over slapen.
Die auto komt wel in Nederland.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:29
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
In Duitsland kost een C5V6 vanaf 2000 € met motor :-)
Groetjes,

Jos


Jos Okhuijsen
Ukonjärventie 141
99801 IVALO
Finland

+358405007853

Afbeelding
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Zou zelf voor een andere auto gaan ..
Heb ditzelfde recent met een Opel Omega gehad .
Alleen had die 330,000 km gereden dan wel , had hem zelf net 2 maanden maar .

Nu met de C5 gelijk DB laten doen en wat er bijhoort , reparatie was ook duurder als een gelijke auto terugkopen :!: :smt158 :smt162

Maar wat jij wil allicht
Zou er in Duitsland niet gauw een kopen By The Way , teveel snelweg daar ;) :smt017

''Je zult demontage en onderzoekskosten moeten betalen, maar misschien betaalt de ANWB daar ook nog iets van.''

Is dat gebruikelijk dan ?

zou mooi zijn maar ANWB verleent alleen de hulp of sleepdienst , geen onderdelen of reparatie kosten in mijn optie
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
mel schreef:. Bij het vernieuwen van de riemen 18.000 km geleden (het gaat hier om een V6), is een van de spanrollen niet goed vastgezet volgens de Wiesbadense Citroenist.
.

heb je dat zelf gedaan of bij een garage??
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2009 23:19
Auto: c5 break exlusive automaat 2.0
Opties: RT2 trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09117
Productienummer: 0326
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: gris fulminator
Locatie: waalre
deze motor staat te koop

http://www.kapaza.nl/Auto_onderdelen/Ci ... xsara.html" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien is dit wat.
C5 break exlusive automaat 2.0 echtgenote peugeot 206 en een trike rewaco hs4 , oudste zoon C5 break prestige , jongste zoon c4 coupe 1.6 vtr.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
beetje afpingelen , wellicht goede optie idd :smt023
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Als je er een ruilmotor in laat zetten, dan zou ik het wel door het bedrijf doen waar je ook de ruilmotor van betrekt. Zo voorkom je dat als er zaken missen of niet goed zijn men naar elkaar gaat wijzen. (event. stekkers die niet passen, opties die aan de motor verbonden zitten en wellicht niet op de nieuwe motor zitten etc etc).
Met alleen een gereviseerde of ruilkop speelt dat natuurlijk nauwelijks.
Maar sowieso natuurlijk de beslissing maken voordat je je auto naar nederland laat transporteren, anders wordt je transport dus waarschijnlijk niet gedekt door de verzekering (ik zou het sowieso bij een nederlandse garage laten doen).

Hoe weet je eigenlijk dat ook je kleppen kapot/krom zijn?

Aan 1 kant kan ik me overigens niet voorstellen dat je heel veel meer dan €1500 aan een complete ruilkop kwijt kan zijn, dus als je een standaard distr riem wissel met rollen en waterpomp meeneemt, dan zit je aan +/- 2000 euro aan materiaalkosten. Het lijkt me dat het inbouwen hooguit 1500 euro kost, dus zou je max aan 3500 euro moeten komen (ff los uit de pols). Da's toch al een stuk minder.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Plus onderzoekskosten bij niet laten maken .

ANWB brengt auto sowieso thuis lijkt me , echter is auto al naar garage in DLD gebracht , weet niet wie of hoe dat nu gezien word door ANWB Qua kosten met ook al een huurauto ?

Al met al een duur grapje zo , zeker als ook pas nog de riem etc vervangen is en niet correct uitgevoerd is volgens auteur
Plaats reactie