Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Accu overleden
Vorige week waren we met vakantie in midden Limburg. Op vrijdag ervoor aangekomen. Op dinsdag wilden we met de auto weg, maar de deuren gingen niet open met de ab; wel met de sleutel. Het contact aanzetten had geen enkel gevolg: geen lampjes, geen radio, niet starten, niets. Accuklemmen gecontroleerd; die zaten goed. Voor de zekerheid de polen schoongemaakt; geen verandering. Er had geen "gebruiker" aangestaan: lichtschakelaar stond in stand neutraal, radio stond uit. Even gebeld met de garage "thuis" om te overleggen: "klinkt als 'n kapotte accu". Ik: "Maar die is volgens mij pas twee jaar oud". Garage: "Tja, dan zou 't niet mogen; met een jaar of vier zou 't kunnen. Even nazoeken in de onderhoudshistorie". Om kort te gaan: hij kon de gegevens niet zo gauw vinden. En trouwens, dat had de accu toch niet tot leven kunnen wekken. Dus, ik de accu ('n Varta) achterop de fiets gezet en ermee naar de dichtsbijzijnde garage (Toyota- en Daihatsu-dealer in Posterholt). De mensen daar zijn mij zeer van dienst geweest: accu doorgemeten met als advies van het meetapparaat de accu op te laden en dan nog eens te meten. Goed, de accu mocht er een nachtje blijven slapen, aan de lader. De volgende dag er weer heen. Het testapparaat wees aan dat er ruim 12V op stond (de dag ervoor ruim 5), maar dat de capaciteit 0 was bij een gesimuleerde start. Advies van het meetaparaat: accu vervangen. Nou, dan heb je weinig te kiezen. Er was (uiteraard) geen voor de C5 passende accu op voorraad: die voor Toyota's zijn hoger, zover ik 't kon zien. Maar de bestelling ging direct de deur uit (via Internet) en 's middags was 'ie er; van het merk Berga. Voor mij onbekend, maar slechter dan de Varta-van-twee-jaar zou het waarschijnlijk niet kunnen en dat voor iets meer dan de helft van de prijs! Ok, opgehaald (weer met de fiets), betaald (€ 85), geplaatst, en ... elektriek genoeg De nodige zaken weer ingesteld en karren maar weer. De kapotte accu ook maar opgehaald (niet met de fiets  ), want ik wist toch haast zeker dat 'ie er niet vier jaar had in gestaan; zou voor de leverancier nuttig zijn om te onderzoeken als ik ging reclameren. Thuisgekomen eens nagekeken op de factuur, en jawel! Op 19-2-2008 1 Accu Varta E11 74Ah € 127,94 excl. BTW! En dat was ook twee jaar nadat er bij aanschaf in januari 2006 een nieuwe accu (ook 'n Varta) was geplaatst. Dus twee accu's in vier jaar tijd; en dat à plm. € 150 incl. BTW! Gisteren maar eens naar de Kees van Nieuwamerongen geweest om het voor te leggen. En ja, inderdaad, twee jaar geleden, de factuur wees 't uit. En die daarvóór ook twee jaar. Nu gaat de kapotte naar Varta voor onderzoek en Kees verwacht "dat 't wel goed zal komen". En Kees kennende zàl het ook wel goed komen, linksom of rechtsom. 't Was een fijne vakantie, en Limburgers zijn zó! Wordt vervolgd. Martin
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
30 apr 2010 20:42 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Klinkt als een accuvreter, die C5.
Ben benieuwd naar de oorzaak...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
30 apr 2010 20:44 |
|
 |
wim ellen
C5club Fan
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:45 Berichten: 58
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Martin jammer dat je problemen hebt met je accu's 2 in 4 jaar is inderdaad veel.Ik kom zelf uit de accu wereld en de normaale levensduur ligt tussen de 2 en 6 jaar afhankelijk van het gebruik.Ik weet wel dat je je eigen niet blind moet staren op het merk van een accu,er wordt nog wel eens creatief gedaan met stickers en er is ook veel namaak.Ik zeg niet dat het bij jou zo is.Ik hop voor je dat je voorlopig je laatste accu hebt gekocht. Groet wim
|
30 apr 2010 20:54 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Wim, kun je ideeën aanreiken over wat er loos kan zijn? Spanningsregelaar? Iets anders?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
30 apr 2010 20:59 |
|
 |
wim ellen
C5club Fan
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:45 Berichten: 58
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Is moeilijk te zeggen zonder de accu te meten maar zoals ik las dat na demontage er 5 volt in zat en na het laden geen koudstartstroom zeg ik een breuk tussen de cellen van de accu.Ik zal je een beknopte uitleg geven elke cel is 2 volt en je hebt 6 cellen en dus 12volt.Ik vermoed dus dat tussen die cellen een loodbrug is onderbroken of niet goed door gesoldeerd.Om de accu goed te meten zou je eigenlijk het soortelijk gewicht van het accuzuur moeten meten.Een probleem met de spanningsregelaar vermoed ik niet dan krijg je of een meldingen accuspanning laag of het laadstroom {accu}lampje blijft branden.
|
30 apr 2010 21:15 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
en als nu de spanning te hoog is
|
30 apr 2010 21:20 |
|
 |
wim ellen
C5club Fan
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:45 Berichten: 58
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Als de spanning te hoog is gaat de accu koken,Dan komt er knalgas vrij en dat zal je best ruiken,het ruikt naar rottende eieren.Je zal ook problemen krijgen met je verlichting e.d. lampjes gaan snel kapot. groet wim
|
30 apr 2010 21:29 |
|
 |
Michel
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 23 jun 2008 22:16 Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Er zal idd een breuk zitten in een brug.
Toch moet ik toe geven dat ik niet echt een fan ben van Varta accu's(slechte ervaringen). Echter bij mijn C5 zit er nu ook nog een Varta in, mocht deze kapot gaan dan komt er zeker een Exide Maxxima 900DC in. Hij is wel veel duurder maar ik heb hiermee zeer goede ervaringen.
michel
_________________
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export Current: C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
|
30 apr 2010 22:04 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
wim ellen schreef: ... Ik vermoed dus dat tussen die cellen een loodbrug is onderbroken of niet goed door gesoldeerd... Dat zal ik in 't achterhoofd houden voor wanneer de uitslag van 't onderzoek er is. Bedankt voor je know-how. Gr Martin
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
30 apr 2010 23:05 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Het komt echt wel meer voor. Bij mijn 1.6 was de accu ook na 1,5 jaar overleden zonder aanwijsbare oorzaak. Bij de winkel geparkeerd na een rit van 10km en 5 minuten later helemaal dood. Door de Citroenservice gratis vervangen, schijnt normaal te zijn. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
01 mei 2010 08:35 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
normaal is het alle geval niet kwaliteit accu
|
01 mei 2010 08:48 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
ikzelf schreef: Nu gaat de kapotte naar Varta voor onderzoek en Kees verwacht "dat 't wel goed zal komen". En Kees kennende zàl het ook wel goed komen, linksom of rechtsom.
Wordt vervolgd. Martin En dat vervolg is dat Varta via de garage mij € 100,56 vergoedt voor de accu die in februari 2008 was geplaatst en dan in april jl. kapot ging. Die vergoeding is 68% van de nieuwprijs. Ik ben daar wel tevreden over.
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
02 jun 2010 14:22 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Da's niet gek: dan gaan ze ervan uit dat de accu een dikke 6 jaar moet functioneren. Nette oplossing 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
02 jun 2010 15:01 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
Zit er toevallig een trekhaak op met een aftermarket electro-aansluiting?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
02 jun 2010 16:20 |
|
 |
mrvroos
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 20:03 Berichten: 595 Woonplaats: 0318
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Accu overleden
EvilTwin schreef: Zit er toevallig een trekhaak op met een aftermarket electro-aansluiting? De afneembare trekhaak (Bosal) was aanwezig toen ik de auto vier jaar gelden kocht (die was toen vier jaar oud). En als ik 't mij goed herinner is er een Multicon West aansluiting op gezet voor de caravan. Kort daarna is er nogal wat gesleuteld in die buurt om de PDC uitgeschakeld te krijgen bij in de achteruitversnelling schakelen. Uit jouw vraag begrijp ik dat er iets gebeurd kan zijn dat invloed op de accu c.q. het elektrisch circuit heeft. 'k Ben dan ook heel benieuwd naar het vermoeden dat je hebt, om daarmee naar m'n garagehouder te kunnen gaan. Dat zou dan ook kunnen verklaren dat het de tweede accu is die na twee jaar stuk gaat. Vast bedankt, Martin
_________________ C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009 Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
|
02 jun 2010 19:04 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|