Auteur |
Bericht |
wimboy
C5club Rookie
Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 205000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 AIRCO
Beste vrienden,
Ik ben vandaag naar SPO auto's te Nijkerk geweest om mijn airco te inspecteren en eventueel van koudemiddel te voorzien. Op de Duitse televisie had ik gezien dat veel van die airco-checks onnodig zijn en eigenlijk geldklopperij. Maar als je airco niet functioneert dan moet je wel. Bij het vullen met het koudemiddel bleek de pomp kapot te zijn. Volgens de monteur moest je voor een nieuwe pomp gauw rekenen op 400 euro. Ik heb de auto bouwjaar 2002 nog geen halfjaar en met de afgelopen warme dagen pas gemerkt dat er iets loos was. Ik dacht toen even bijvullen en de zaak is weer gezond. Hebben jullie voor mij adressen waar ik goed terecht kan en is zo'n pomp echt zo duur?
|
26 mei 2010 23:02 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: AIRCO
Dat verhaal op ARD is al eens langsgekomen. In dat topic heb ik mijn mening daarover geventileerd viewtopic.php?f=4&t=7190&start=15 , ik ben dus een andere opvatting toegedaan. Mijn kosten in de afgelopen 10 jaar bij de Xant zijn zeeeer aanzienlijk lager geweest dan waarvoor jij nu komt te staan. Een pomp is altijd een kostbare zaak, naast die pomp komt er montage bij en de kosten van de vacumeer/vul cyclus. En omdat het systeem nu defect is zul je ook niet om een nieuw filter heenkomen, naar ik denk. Bel eens met http://www.coolcar.nl/ , met de mensen van het Xantia Forum zijn we daar eens op bezoek geweest en ik herinner me dat heel wat Xantianen hun auto vervolgens daar hebben laten checken cq repareren. Groet, JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
26 mei 2010 23:45 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
Xantianen........... O.T. Is airco nu wel zo belangrijk , is toch een flinke kostenpost , een overweging waard als je er niet veel gebruik van maakt dan . Kun je ook iets anders voor doen ! Wel eens aan gedacht U allen  P.S. heb hier een airco monteur als buurman , zal eens vragen of hij evt . ook auto,s kan bijvullen en nakijken op de airco ? Misschien voor meerdere partijen wel interesant , zal zelf eens laten doen al werkt ie bij mij nog perfect zover 
|
27 mei 2010 08:25 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
John LeGrand schreef: Is airco nu wel zo belangrijk , is toch een flinke kostenpost , een overweging waard als je er niet veel gebruik van maakt dan . Daar kun je over twisten natuurlijk, maar ik zou niet meer zonder kunnen. En zo denken meer mensen erover: de airco wordt namelijk door vrijwel alle experts aangemerkt als een middel om de veiligheid op de weg te verhogen (geen beslagen ramen, dus beter zicht; en een fittere bestuurder door een beter klimaat).
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
27 mei 2010 09:39 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
John LeGrand schreef: Is airco nu wel zo belangrijk , is toch een flinke kostenpost , een overweging waard als je er niet veel gebruik van maakt dan . Toen ik in Italë in de file stond en de temperatuur langzaam opliep naar 50graden, heb ik besloten de Xantia te verkopen. Ik heb ter plekke beslist om een airco te kopen (met een Picasso er omheen) Onmisbaar in mijn ogen... Als het stuk is zou ik het laten maken!
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
27 mei 2010 09:53 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Naar boven
|
ER moeten het er toch genoeg zonder airco doen Is een luxe probleem dan, vind het zelf ook ideaal Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is , als je net toevallig (meestal) een andere hoognodige uitgave hebt , er is ook meer als een auto  , ik toch de airco uit zou stellen wss. Heb de airco monteur nog niet gezien ,misschien dat hij wat ken betekenen voor iemand , en ook voor hemzelf ,zal het zo uitleggen aan hem 
|
27 mei 2010 10:40 |
|
 |
kukel
|
Mijn airco deed het niet meer. Sta op vakantie in de buurt van Ommen. Bij Bouman in Ommen laten repareren, na dit adres van dit forum doorgekregen te hebben Was een pijp stuk.
Gelukkig doet hij het weer voor een kleine € 380,-- Bouman heeft ook keurig netjes het oliepeil gecontroleerd en het koelwaterniveau.
Prima ervaring met die garage.
Groet uit een zonnig ommen.
|
27 mei 2010 11:11 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Naar boven
|
|
27 mei 2010 12:35 |
|
 |
Cyberbob
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 feb 2010 16:12 Berichten: 595 Woonplaats: Brunssum (Zuid Limburg)
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Tsja, toen ik vroeger nog in auto's rondreed zonder airco wist ik niet wat ik miste. Hoogzomer en 30 of 35 graden? Gewoon efkes het raampje opendoen, no prob Uiteraard wel goed op het gas blijven staan want anders dan smolt je zowat de auto uit Toen ik later geproefd had aan het genot van het hebben van een airco, wilde ik nooit meer zonder  Dus bij een autokoop is dat altijd een eerste vereiste bij mij. Dus als het ding ooit kapot mocht gaan bij moi, dan zou ik het als de sodemieter laten repareren. Als ik onverhoops zou moeten kiezen tussen die reparatie of een andere (belangrijkere) huishoudelijke uitgave, dan zou ik dat laatste uiteraard voor laten gaan. De primaire levensbehoeften gaan bij mij altijd voor de auto Anderen zullen er misschien anders over denken en m.i. is eenieder daar ook vrij in 
_________________ Eén dag niet gelachen is één dag niet geleefd.
|
27 mei 2010 12:53 |
|
 |
Rowi
|
Airco: het belangrijkste onderdeel van een auto. Het enige "accessoire" wat absoluut in de auto moest zitten toen ik hem ging kopen. Cruisecontrol, boordcomputer, snelheidsbegrenzers, armsteunen, lendensteunen, automatische versnellingsbakken...ik kan ze missen als kiespijn.
Maar airco: een "must have".
|
27 mei 2010 13:08 |
|
 |
|