Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2010 23:18
Auto: C5 Tourer 1.6HDI 110PK Business GPS
Opties: business GPS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12386
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 192000
Kleur: grijs
Locatie: Antwerpen
Eerst even een voorgeschiedenis :
Een goeie 3 maand geleden heb ik mijn C5 overgenomen van mijn inmiddels overleden schoonvader.
Deze auto werd altijd volgens de regels onderhouden bij een Citroen garage.
Het enige wat ik ondervond en soms nadelig vond was dat ik soms snel wou inhalen maar de auto niet direct wou volgen, ik gaf plankgas maar het toerental bleef gelijk staan en na enige seconden trok hij pas snel op.
Ik heb dit al laten nachecken en volgens de garage is de auto gewoon traag ingereden door de vorige eigenaar (dus mijn schoonvader).
Enfin ik lag er niet echt van wakker maar het is wel een probleem.
Na enige tijd had ik toch de behoefte om mijn ipod op mijn RD3 radio te kunnen aansluiten. Hiervoor kocht ik de interface van Navinc, deze heeft 3 ingangen waaronder Ipod en aux-in.
Hij dient in dit geval om een Ipod aan te sluiten en je kan alles bedienen via het stuurhendeltje. Deze simuleert de cd wisselaar op je radio RD3, je moet wel de cd wisselaar laten activeren.
Ik sloot deze met zijn iso stekkertjes aan op de radio volgens de regels van het spel.
Als ik de sleutel in het contact stak kreeg ik foutmelding "oliepeil laag".
Geen probleem want ik moest toch naar de garage om de cd wisselaar te laten activeren.
In de garage hebben ze alles gereset en de cd wisselaar geactiveerd en voila : ik had mijn ipod muziek !
Diezelfde dag vertrok ik op vakantie.
Tijdens het rijden op de autosnelweg viel mijn auto plots stil (toerental = 0 ; alles uit) en moest ik zo veilig mogelijk naar de kant. Ik kreeg toen wel een foutmelding "oliepeil laag".
Ik heb dit gecheckt maar dit was vals alarm.
Ik startte de auto opnieuw ; de fout was weg en ik kon veilig vertrokken (met een bang hart).
We zijn nu een maand verder en ja hoor gisteren morgen viel plots mijn auto weer stil maar zonder foutmelding.
Nu begin ik wel schrik te krijgen. Heeft het iets met mijn ipod interface te maken of iets anders.
Ik heb dit bij mijn nieuwe citroen garage gemeld en volgende week moet hij binnen. Ik vraag me alleen af of ze wel iets gaan vinden. je kan dit niet simuleren.
Help
Een goeie 3 maand geleden heb ik mijn C5 overgenomen van mijn inmiddels overleden schoonvader.
Deze auto werd altijd volgens de regels onderhouden bij een Citroen garage.
Het enige wat ik ondervond en soms nadelig vond was dat ik soms snel wou inhalen maar de auto niet direct wou volgen, ik gaf plankgas maar het toerental bleef gelijk staan en na enige seconden trok hij pas snel op.
Ik heb dit al laten nachecken en volgens de garage is de auto gewoon traag ingereden door de vorige eigenaar (dus mijn schoonvader).
Enfin ik lag er niet echt van wakker maar het is wel een probleem.
Na enige tijd had ik toch de behoefte om mijn ipod op mijn RD3 radio te kunnen aansluiten. Hiervoor kocht ik de interface van Navinc, deze heeft 3 ingangen waaronder Ipod en aux-in.
Hij dient in dit geval om een Ipod aan te sluiten en je kan alles bedienen via het stuurhendeltje. Deze simuleert de cd wisselaar op je radio RD3, je moet wel de cd wisselaar laten activeren.
Ik sloot deze met zijn iso stekkertjes aan op de radio volgens de regels van het spel.
Als ik de sleutel in het contact stak kreeg ik foutmelding "oliepeil laag".
Geen probleem want ik moest toch naar de garage om de cd wisselaar te laten activeren.
In de garage hebben ze alles gereset en de cd wisselaar geactiveerd en voila : ik had mijn ipod muziek !
Diezelfde dag vertrok ik op vakantie.
Tijdens het rijden op de autosnelweg viel mijn auto plots stil (toerental = 0 ; alles uit) en moest ik zo veilig mogelijk naar de kant. Ik kreeg toen wel een foutmelding "oliepeil laag".
Ik heb dit gecheckt maar dit was vals alarm.
Ik startte de auto opnieuw ; de fout was weg en ik kon veilig vertrokken (met een bang hart).
We zijn nu een maand verder en ja hoor gisteren morgen viel plots mijn auto weer stil maar zonder foutmelding.
Nu begin ik wel schrik te krijgen. Heeft het iets met mijn ipod interface te maken of iets anders.
Ik heb dit bij mijn nieuwe citroen garage gemeld en volgende week moet hij binnen. Ik vraag me alleen af of ze wel iets gaan vinden. je kan dit niet simuleren.
Help
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Lijkt wel op verkeerd aangesloten radio, iig gebeurt het vaker als er een aftermarket radio verkeerd gemonteerd is,dan raakt soms de BSI overbelast, dus misschien een foutje in de bedrading van je interface.
Grtz sjef
Grtz sjef

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ik zou ook even (laten) controleren of de accu nog goed is.
Het optrekken herken ik in zoverre, dat ik met mijn 2.0 HDi ook een turbogat ervaar. Voor je gevoel duurt het bij diep intrappen, afhankelijk van het motortoerental en de versnelling, dan inderdaad een tel voordat hij in leven springt.
Maar da's toch enigszins inherent aan turbodiesels?
Het optrekken herken ik in zoverre, dat ik met mijn 2.0 HDi ook een turbogat ervaar. Voor je gevoel duurt het bij diep intrappen, afhankelijk van het motortoerental en de versnelling, dan inderdaad een tel voordat hij in leven springt.
Maar da's toch enigszins inherent aan turbodiesels?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
luchtmassa meter 

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
accu
ipod
vacuüm (check draadje over turbo-gat, turbo komt laat in oid)
meeste zaken zijn uit te lezen als een foutmelding.
ipod
vacuüm (check draadje over turbo-gat, turbo komt laat in oid)
meeste zaken zijn uit te lezen als een foutmelding.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2010 23:18
Auto: C5 Tourer 1.6HDI 110PK Business GPS
Opties: business GPS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12386
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 192000
Kleur: grijs
Locatie: Antwerpen
Hi Bedankt voor de tips
Enkele uitsluitsels:
1) Het is een originele Clarion RD3 radio en is correct aangesloten (als hij niet correct werkte kreeg ik waarschijnlijk direct een foutmelding (auto is al 8 jaar in gebruik)
2) Ik begrijp dat je plankgas geeft dat je niet direct begint te versnellen.
Ik heb dit gevoel ook al als ik nog maar een beetje versnel om bv een tractor voorbij te steken.(en het is niet altijd)
Heb de ontkoppeling al laten checken bij de garage maar die bleek ok.
De rest laat ik mogen uitchecken. Ik hoop dat ze iets zullen vinden van foutlmeldingen.
mvg
Fedor
Enkele uitsluitsels:
1) Het is een originele Clarion RD3 radio en is correct aangesloten (als hij niet correct werkte kreeg ik waarschijnlijk direct een foutmelding (auto is al 8 jaar in gebruik)
2) Ik begrijp dat je plankgas geeft dat je niet direct begint te versnellen.
Ik heb dit gevoel ook al als ik nog maar een beetje versnel om bv een tractor voorbij te steken.(en het is niet altijd)
Heb de ontkoppeling al laten checken bij de garage maar die bleek ok.
De rest laat ik mogen uitchecken. Ik hoop dat ze iets zullen vinden van foutlmeldingen.
mvg
Fedor

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2010 23:18
Auto: C5 Tourer 1.6HDI 110PK Business GPS
Opties: business GPS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12386
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 192000
Kleur: grijs
Locatie: Antwerpen
Auto vandaag naar garage geweest voor diagnose.
Ik ben eigenlijk niet wijzer geworden maar meer onzeker over de toekomst van mijn C5.
Ze hebben 'm aan de computer gehanegne ne enkele aanwezige fouten gereset. "Hierdoor zou het stilvallen verminderen ???"
Ze hebben ook 'vastgesteld' dat de luchtmassameter zou vervangen moeten worden bij de eerstvolgende keer dat hij toch zou stilvallen.
Ten derde hebben ze gezien dat de batterij ook bijna ten einde is maar zolang ik geen startproblemen heb moest deze nog niet vervangen worden
En als allerlaatste opmerking (en dewelke ik helemaal niet begrijp en mij ook het meest verontrust) is dat ze zeiden dat gezien de vele Km (154000km) de turbo (varialele) ook zijn beste tijd heeft gehad.
Enfin : kostplaatje 226€ en ik rij nog steeds met een onrustig gevoel !
Ik ben eigenlijk niet wijzer geworden maar meer onzeker over de toekomst van mijn C5.
Ze hebben 'm aan de computer gehanegne ne enkele aanwezige fouten gereset. "Hierdoor zou het stilvallen verminderen ???"
Ze hebben ook 'vastgesteld' dat de luchtmassameter zou vervangen moeten worden bij de eerstvolgende keer dat hij toch zou stilvallen.
Ten derde hebben ze gezien dat de batterij ook bijna ten einde is maar zolang ik geen startproblemen heb moest deze nog niet vervangen worden
En als allerlaatste opmerking (en dewelke ik helemaal niet begrijp en mij ook het meest verontrust) is dat ze zeiden dat gezien de vele Km (154000km) de turbo (varialele) ook zijn beste tijd heeft gehad.
Enfin : kostplaatje 226€ en ik rij nog steeds met een onrustig gevoel !

Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)

Het verwijderen van foutmeldingen doet niets aan het fout functioneren van een onderdeel.anhuygfe schreef:Ze hebben 'm aan de computer gehanegne ne enkele aanwezige fouten gereset. "Hierdoor zou het stilvallen verminderen ???"
Onzin dus, als je het mij vraagt.
Dat kan, maar als ze dat met de computer constateren... ik wist niet dat de Lexia dat kon.Ten derde hebben ze gezien dat de batterij ook bijna ten einde is maar zolang ik geen startproblemen heb moest deze nog niet vervangen worden
Er zijn heel veel C5en die met de originele turbo rijden met dubbel die afstand.En als allerlaatste opmerking (en dewelke ik helemaal niet begrijp en mij ook het meest verontrust) is dat ze zeiden dat gezien de vele Km (154000km) de turbo (varialele) ook zijn beste tijd heeft gehad.
Sowieso een beetje een kansloze opmerking.
Ik snap je gevoel...Enfin : kostplaatje 226€ en ik rij nog steeds met een onrustig gevoel !
Mijn tip: zoek een andere garage. En snel...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2010 23:18
Auto: C5 Tourer 1.6HDI 110PK Business GPS
Opties: business GPS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12386
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 192000
Kleur: grijs
Locatie: Antwerpen
Hi
Ik heb mijn garage nog eens opgebeld om toch te weten of ze de fouten die ze hebben gereset oa van de LMM afkomstig zijn. Dit bleek ook.
Prijs om ze te laten vervangen 250€ .
Ik overweeg om ze te laten vervangen (wanhoopsdaad).
Toch nog een vraag : Kan de LMM ervoor zorgen dat ik plots stilval tijdens het rijden zonder enige foutmelding op het display van de auto ?
Tweede vraag : waar is "the place to be " om een volledige diagnose te laten vaststellen van mijn C5. (maw mensen die dagelijks niets anders doen dan zulke diagnoses) ?
Ik heb mijn garage nog eens opgebeld om toch te weten of ze de fouten die ze hebben gereset oa van de LMM afkomstig zijn. Dit bleek ook.
Prijs om ze te laten vervangen 250€ .
Ik overweeg om ze te laten vervangen (wanhoopsdaad).
Toch nog een vraag : Kan de LMM ervoor zorgen dat ik plots stilval tijdens het rijden zonder enige foutmelding op het display van de auto ?
Tweede vraag : waar is "the place to be " om een volledige diagnose te laten vaststellen van mijn C5. (maw mensen die dagelijks niets anders doen dan zulke diagnoses) ?
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
erg twijfelachtig.anhuygfe schreef:Toch nog een vraag : Kan de LMM ervoor zorgen dat ik plots stilval tijdens het rijden zonder enige foutmelding op het display van de auto ?
1) omdat de motor mbv andere gegevens (stand smoorklep, turbodruk, toerental) weet dát er lucht binnenkomt, zelfs redelijkerwijs hoeveel en dus kan detecteren of die LMM een valse waarde geeft.
2) omdat bij het uitvallen van een dergelijke sensor het logische gevolg de zgn noodloop is waarbij je nog 80 à 120km/h kunt. (afh. van motor)
verder ben ik het wel met maarten eens.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2010 23:18
Auto: C5 Tourer 1.6HDI 110PK Business GPS
Opties: business GPS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12386
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 192000
Kleur: grijs
Locatie: Antwerpen
Hi,
Ik heb ook eens gekeken op ebay;fr en daar zag ik LMM staan voor 66€.
Lijkt me interssant om zelf deze te vervangen amaar waar zit deze juist.
Heeft iemand schema's om deze te demonteren ?(een tekening zegt meer dan woorden)
( en als ik deze vervang krijg bestaat de kans dat ik dan foutmeldingen krijg )?
mvg
Ik heb ook eens gekeken op ebay;fr en daar zag ik LMM staan voor 66€.
Lijkt me interssant om zelf deze te vervangen amaar waar zit deze juist.
Heeft iemand schema's om deze te demonteren ?(een tekening zegt meer dan woorden)
( en als ik deze vervang krijg bestaat de kans dat ik dan foutmeldingen krijg )?
mvg

C5club Rookie


Berichten: 35
Lid geworden op: 16 apr 2010 20:10
Auto: Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs
Locatie: Boxmeer
Hoi Hoi,
Laatst al een keer, en vandaag weer tijdens het rijden. Valt hij ineens stil. Je merkt het aan de stuurbekrachtiging dat het niet meer soepel gaat.
Tijdens uitrollen kan je hem snel starten, maar goed lijkt me het allemaal niet.
Iemand al een oplossing voor dit euvel?
Laatst al een keer, en vandaag weer tijdens het rijden. Valt hij ineens stil. Je merkt het aan de stuurbekrachtiging dat het niet meer soepel gaat.
Tijdens uitrollen kan je hem snel starten, maar goed lijkt me het allemaal niet.
Iemand al een oplossing voor dit euvel?
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Ik heb toch sterk het vermoeden dat er een apparaat of accessoire niet goed gemonteerd is,
of niet goed gedemonteerd is. Je hebt aan de radio zitten frummelen,
oude apparatuur misschien verwijderd? Of wellicht een trekhaak o.i.d. verwijderd?
Zie bijvoorbeeld ook deze situatie, had heel wat voeten in de aarde voor het opgelost was. klik
JW
of niet goed gedemonteerd is. Je hebt aan de radio zitten frummelen,
oude apparatuur misschien verwijderd? Of wellicht een trekhaak o.i.d. verwijderd?
Zie bijvoorbeeld ook deze situatie, had heel wat voeten in de aarde voor het opgelost was. klik
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Uitvallen kan worden verooorzaakt door een krukastoerental sensor.
Maar ook door een haperende bsm die veel sensoren van spanning voorziet.
tevens komt uitval wel eens voor als gevolg van een centraal display dat communicatie problemen veroorzaakt bij de eerste serie C5 tot organisatienummer 9720.
De LMM kun je uitsluiten als oorzaak van uitval, wel van inhouden en vermogensverlies, maar afslaan zal hij zeker niet.
Een slechte accu geeft sowieso mogelijk rare onvoorspelbare problemen
Maar ook door een haperende bsm die veel sensoren van spanning voorziet.
tevens komt uitval wel eens voor als gevolg van een centraal display dat communicatie problemen veroorzaakt bij de eerste serie C5 tot organisatienummer 9720.
De LMM kun je uitsluiten als oorzaak van uitval, wel van inhouden en vermogensverlies, maar afslaan zal hij zeker niet.
Een slechte accu geeft sowieso mogelijk rare onvoorspelbare problemen
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 35
Lid geworden op: 16 apr 2010 20:10
Auto: Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs
Locatie: Boxmeer
het mooie is dat ik er nooit niets aan heb vervangen of geknusteld heb qua elektra.
Mogelijk kan een slechte accu het gevolg zijn. Die heb ik nog niet vervangen. Alhoewel hij het nog wel doet......?
De rest ben ik niet zo in thuis, maar zou me er eens in kunnen verdiepen waar het zit en wat het doet.
Mogelijk kan een slechte accu het gevolg zijn. Die heb ik nog niet vervangen. Alhoewel hij het nog wel doet......?
De rest ben ik niet zo in thuis, maar zou me er eens in kunnen verdiepen waar het zit en wat het doet.