Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Hoor sinds kort een rammeltje onder de auto .
Is duidelijk iets van/met ijzer.
Zou van uitlaat kunnen komen , ook inwendig misschien lijkt het , hoor het met ramen dicht in de auto haast niets van ,hoop niet dat het de Kat is eigenlijk.
Maar die schijnt leeg te halen te zijn ?
Moet nog ff kijken wat het precies zal zijn , zit best allemaal wel afgeschermd weer zeker ??
Iemand al meer zoiets gehad ?????
Is duidelijk iets van/met ijzer.
Zou van uitlaat kunnen komen , ook inwendig misschien lijkt het , hoor het met ramen dicht in de auto haast niets van ,hoop niet dat het de Kat is eigenlijk.
Maar die schijnt leeg te halen te zijn ?
Moet nog ff kijken wat het precies zal zijn , zit best allemaal wel afgeschermd weer zeker ??
Iemand al meer zoiets gehad ?????

Wij hebben af en toe hetzelfde John,... vooral 's ochtends bij de koude start: een licht "gerinkel"............ Ben ook benieuwd naar de reacties.......... Hoe weet je trouwens wanneer de kat kapot is? 

Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
het zou een tussenschotje in de uitlaat kunnen zijn die losligt
en als de uitlaat heet is kan zo een plaatje door uitzetting klem komen te zitten waardoor het niet meer rammelt ,totdat hij weer koud is en gaat rammelen totdat hij weer warm enz enz enz enz enz
en als de uitlaat heet is kan zo een plaatje door uitzetting klem komen te zitten waardoor het niet meer rammelt ,totdat hij weer koud is en gaat rammelen totdat hij weer warm enz enz enz enz enz
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Dat zou maar zo eens dit kunnen zijn.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
succes ermee
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
succes ermee

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Lijkt idd op een hitteschild dat rammelt , stopt ook wel eens wanner het warmer word .
zal wss iets inwendigs zijn in en pot vrees ik .
Heb pas een kapotte bobine gehad en geetf een soort6 van explosie in uitlaat wel eens , kan daardoor losser zijn gaan zitten ,\
eens kijken wat nu weer
zal wss iets inwendigs zijn in en pot vrees ik .

Heb pas een kapotte bobine gehad en geetf een soort6 van explosie in uitlaat wel eens , kan daardoor losser zijn gaan zitten ,\
eens kijken wat nu weer

Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Het is niet het hitteschild, dat dacht ik eerst ook, maar op het 2e plaatje, daar zie je de aansluiting op de uitlaat daar komen, die 4 pijpjes bij elkaar, dat zijn de binnen pijpen van je spruitstuk, en die rammelen tegen elkaar aan, door daar een bout in te draaien ( zie rode cirkeltje) dan is het over, ik adviseer wel om hem meteen vast te lassen, anders loop je de kans dat hij weer los rammelt, en dan kom de bout in je uitlaat terecht voor je katalysator, en dat vind je katalysator niet zo fijn op den duur.

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Okay , is er redelijk bij te komen of moet pot er persè onderuit ??
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Klopt heb net gekeken , uitlaat ziet er als nieuw uit verder..
Lijkt ook meer aan de achterkant vandaan te komen , voor ook wel iets van een rammel.
Zal er niet zomaar onderuit vallen in ieder geval .
Lijkt ook meer aan de achterkant vandaan te komen , voor ook wel iets van een rammel.
Zal er niet zomaar onderuit vallen in ieder geval .
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 mar 2009 18:14
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Locatie: Tilburg
Bij mij was laatst het hitteschild aan het rammelen.Had ik verholpen maar doet het nu alweer
Is dus behoorlijk eigenzinnig, "maar" ik krijg dat ding nog wel onder de duim 


Als je taal fouten vindt mag je ze houden!

C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Rammel kom ook ergens achter vandaan , bij gas loslaten ook een soort roffeltje even .
Duidelijk ijzergeluid wel
Zal eens op de brug moeten , er onder liggen niet te doen bijna , ziet dan ook nier veel

Duidelijk ijzergeluid wel
Zal eens op de brug moeten , er onder liggen niet te doen bijna , ziet dan ook nier veel



C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Monteur/beuner in de buurt met kennis van zaken en brug







C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout





Niemand intr, tegen vergoeding natuurlijk



C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Nou ja , CEE la Vie(vijf) zeker he





C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
r3slotboom schreef:Wij hebben af en toe hetzelfde John,... vooral 's ochtends bij de koude start: een licht "gerinkel"............ Ben ook benieuwd naar de reacties.......... Hoe weet je trouwens wanneer de kat kapot is?
zo is het bij mij ook begonnen ,rammelt nu harder ,twijfel nog of het de uitlaat is ook ,
Ff achter een brug aan komende week ,probeer dan ook gelijk trekhaak te monteren en olie te verversen, ben er dan toch onder

De Kat , ?/
soms kun je dat ruiken aan een vies luchtje , net amoniak ofzo ??
De heren monteurs zullen dat beter weten ook.
Gr John