Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
JW-NHS schreef: Sjever schreef: Laat je niet blij maken met een dode mus, kleppen of plunjers is toch echt niet hetzelfde! Als ze bij Autrans gezegd hebben dat er plunjers stuk zijn, is dat iets anders als elektrische klepjes aan de buitenkant van de bak. Grtz Sjef  Zonder de bak open te maken kun je dat niet vaststellen. Als al duidelijk is wat er onder die "plunjers" verstaan wordt En de electrische kleppen zitten ín de bak, niet aan de buitenkant er van. Groet, JW Bij de simpele reparatie gaat het om de elektrokleppen buiten op de bak als je de plunjers moet vervangen moet de hele bak uit elkaar Grtz Sjef 
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
13 mei 2010 22:56 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Stevie schreef: Heb ik geen flauw idee van. Heb hem in onderhoud bij een "allround garage" en die heeft wel geinformeerd hoe of wat met de olie. Heb voorgesteld om te kijken of er voldoende olie inzit, maar konden geen peilstok oid vinden. Na wat navraag schijnt moet er een precies aantal cl in maar niemand weet hoeveel dat dit is. Anders kan ik dit een keer laten verversen. Interesse???
Een garage die niet weet waar de peilstok zit.... Kennelijk ben je bij een garage die niet weet dat er geen peistok zit op de AL4, er is een heel andere procedure is om het niveau te checken. Daar heb je wel iemand voor nodig die weet hoe dat moet, oftewel een echte Citroëndealer. Mijn advies: zoek zo'n dealer op, en ga met hem in overleg om het niveau te laten checken. Wellicht meteen maar de bak laten verversen en op niveau brengen. Vraag dan wel of ze willen vaststellen hoeveel er uit komt, en tevens hoe die olie er uit ziet. Is die nog (redelijk) helder, of al zwart? Deze zaken kun je laten doen voor niet te veel geld. Dan pas zal blijken of er meer aan de hand is. Bedenk je daarbij dat de AL4 nogal gevoelig is voor de juiste olie en het goede niveau. Afwijkingen daarin resulteren in slecht schakelen. En als je er dan niks aan doet kan de bak echt kapot gaan. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 mei 2010 00:53 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Sjever schreef: Bij de simpele reparatie gaat het om de elektrokleppen buiten op de bak als je de plunjers moet vervangen moet de hele bak uit elkaar Grtz Sjef  In het Frans worden dat 'Electrovannes' genoemd. Die zitten allemaal op/aan/in het Bloc Hydraulique 1635. Er zijn er in totaal 8. Zes daarvan zijn 'Electrovannes de séquence', de andere twee zijn 'Electrovannes de modulation de pression'. Het zijn deze twee kleppen die meestal als eerste verdacht zijn en vervangen worden. Als je die moet vervangen moet de bak opengemaakt worden en moet het Bloc Hydraulique er af. Daarvoor hoeft niet de hele bak uit elkaar. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 mei 2010 01:15 |
|
 |
Sjever
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22 Berichten: 822 Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Heel mooi verhaal van je maar je zegt het zelfde als ik, alleen hebben ze het bij Autrans niet over deze kleppen, maar over zuigertjes cq plunjertjes in de bak. Hoop dat je het nu begrijpt want ik stop ermee. Grtz Sjef 
_________________ Nu, C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium Citroën DS19 hydrauliek 1965 Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005 Ganache 27-RD-FZ ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002 Orga#:9226CJ 90-JF-PB ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24 ex BX19TRS 1988, TB-96-KN ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
|
14 mei 2010 08:31 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
@ Stevie:
Heeft Autrans er destijds een testrit mee gemaakt? En hebben ze je auto aan de diagnose computer gehangen om te kijken wat er precies aan de hand was met jouw AL4?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 mei 2010 09:55 |
|
 |
Stevie
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Ja, inderdaad alles gedaan en toen kwamen zij tot deze conclusie 
|
14 mei 2010 16:58 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Informeer hier eens voor een goede 2e hands bak;
Bettray Autoverwertung Lehmweg 17 46446 Emmerich am Rhein 0049 2822 6 85 05
Aangezien C vijven in Duitsland geen kloot waard zijn, zal het met de (2e hands) onderdelen wellicht navenant zijn.
|
16 mei 2010 10:51 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Dat is een mogelijkheid, met ongewisse uitkomst. Je hebt geen idee van de staat van zo'n bak, waarbij komt dat het uit-en-inbouwen een behoorlijk kostbare aangelegenheid is.
Mijn advies blijft: laat eerst het oliepeil chechen en ververs de bak. Dan weet je hoe de olie er uit ziet, en voorts of het peil OK was. Dat doet een goede Cit-dealer voor je in een uur, dat kost heeeel wat minder dan een bak uitwisselen.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 mei 2010 11:06 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Inderdaad. Daarom zei ik ook; informeer eens.
|
16 mei 2010 18:16 |
|
 |
Stevie
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Hallo forumgenoten, Heb gisteren de olie laten verversen bij een citroëndealer. 125 euro's. De olie hoeft nooit ververst te worden werd er op voorhand gezegd maar was achteraf toch wel wenselijk. Het schokken is stukken minder geworden, hoop niet dat het een lapmiddel is.
Bedankt voor de goedbedoelde adviezen, Stevie
|
02 jun 2010 19:41 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Weet je iets van de kleur van de olie die er uit kwam? En hoe was het niveau vóór het verversen?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 jun 2010 10:49 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
06 jun 2010 18:58 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
of voor gebruikte versnellingsbakken de website: http://www.partsinmotion.nl
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
06 jun 2010 19:04 |
|
 |
Wandel
C5club Newbie
Geregistreerd: 21 sep 2007 21:09 Berichten: 8
Auto: C5 Break 2.0 Exclusive 2002 LPG-G3 Aut.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9375CJ
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs metaal
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
In opdracht van de autofabriekanten wordt vertelt, dat de transmissies gevuld zijn met "olie gevuld voor het leven"!
Maar versnellingsbakfabriek ZF raadt aan om na 80.000 tot 120.000 km toch de olie te verversen!
Zij zeggen, "we merken bij transmissies die we met 160.000 kilometer op de teller innemen dat de transmissieolie toch relatief vaak als oorzaak kan worden aangemerkt voor een in bepaalde opzichten minder functioneren van de bak"!.
Ikzelf ververs daarom elke 80.000 km de olie en wel twee keer vlak na elkaar omdat je bij verversing slechts de helft van de olie ververst. Daarna olie peilen bij 60 graden C.
Han Wandel.
_________________ Citroen SM coupe 1971 CX Break 25TRI 1987 Xantia 2.0 16V Break LPG-G3
|
06 jun 2010 20:11 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Revisie of ruilbak??
Er worden in dit topic veel reacties gegeven in de trand van de garage heeft er geen verstand van, dus kijk eerst hier of daar naar (mn olie verwisselen)
Echter topicstarter is niet naar zomaar een garage geweest, maar naar de absolute automaatspecialist , Autrans. Ook die weten heus wel van het preventief vervangen van de olie.
Ik zou dus niet te gauw juichen dat olieverwisseling verbetering brengt, maar de extra tijd die het geeft gebruiken om in alle rust een goede deal voor een vervangende bak en inbouw te vinden. Dat kan in Duitlsand of bv Belgie een stuk voordeliger uitpakken.
Overigens, de oliewissel door de betreffende garage, hebben ze je verteld hoe vaak ze verwisseld hebben? Een AL4 kun je nl. niet helemaal leeg laten lopen, er blijft altijd wat achter. Mogelijk kan het dus nog verder verbeteren door nogmaals te verwisselen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
07 jun 2010 11:07 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|