Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club extreme Fan


Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Hey Gerben,
sorry voor het late antwoord.
Ik heb nog geen idee ik kijk wel waar ik kom. Het kost een hoop tijd en materiaal.
en laat ik nou chronisch tijdgebrek hebben.
Maar het is idd wel de bedoeling om hem emma "klaar" te maken. Maar spelen weet ik niet zeker, ik weet niet of de spullen die ik er in leg SQ genoeg zijn. Tevens wil ik niet de hele auto verbouwen zoals een tweets en middentoner op het dash schroefen/polyen.
het blijft een woon/werk auto.
sorry voor het late antwoord.
Ik heb nog geen idee ik kijk wel waar ik kom. Het kost een hoop tijd en materiaal.
en laat ik nou chronisch tijdgebrek hebben.
Maar het is idd wel de bedoeling om hem emma "klaar" te maken. Maar spelen weet ik niet zeker, ik weet niet of de spullen die ik er in leg SQ genoeg zijn. Tevens wil ik niet de hele auto verbouwen zoals een tweets en middentoner op het dash schroefen/polyen.
het blijft een woon/werk auto.
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010

aah, op zo'n manier.
Tsja, t is inderdaad wel een hoop gedoe ja. Ik ben zelf wel van plan mee te gaan doen, al gaat de eerste wedstrijd (full speed Rosmalen) te vroeg komen. Heb het regelboek eens doorgelezen, en heb nog een hoop te documenteren.
Tsja, t is inderdaad wel een hoop gedoe ja. Ik ben zelf wel van plan mee te gaan doen, al gaat de eerste wedstrijd (full speed Rosmalen) te vroeg komen. Heb het regelboek eens doorgelezen, en heb nog een hoop te documenteren.

C5club extreme Fan


Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
haha rosmalen is veel te vroeg ik denk dat ik met een beetje geluk alleen de laatste mee kan pakken.
ik moet verder ook nog heel veel kopen. ik heb momenteel alleen nog de versterkers en binnenkort de bit one van audison.
ik moet verder ook nog heel veel kopen. ik heb momenteel alleen nog de versterkers en binnenkort de bit one van audison.
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2009 23:55
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Wageningen
Zelf vind ik de standaard luidsprekers ver onder de maat. Ook de standaard radio is erg zwak qua geluid. Ik heb gekozen voor een JBL-setje met 2 woofers, tweeters en filtertjes, destijds bij car&sound gekocht voor zo'n 80 euro. Het resultaat is dat je in elk geval klank in je interieur hebt in plaats van slecht(s) geluid...
Naar mijn smaak (want daar draait de geluidsbeleving toch wel om) heb je de betere klank bij woofers onder en tweeters met veel ruimte als bv. vanuit het dashboard naar boven gericht. Alles op elkaar geplakt in één speaker vindt ik teveel geluid vanuit één hoek.
Voor een nog beter geluid kan je denk ik beter een universeel-radio uitzoeken, maar dan heb je niks aan je flippertjes..
Naar mijn smaak (want daar draait de geluidsbeleving toch wel om) heb je de betere klank bij woofers onder en tweeters met veel ruimte als bv. vanuit het dashboard naar boven gericht. Alles op elkaar geplakt in één speaker vindt ik teveel geluid vanuit één hoek.
Voor een nog beter geluid kan je denk ik beter een universeel-radio uitzoeken, maar dan heb je niks aan je flippertjes..

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2009 12:52
Auto: Break exclusive LPG-G3
Opties: hifi pack
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9360
Productienummer: 10431
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252000
Kleur: grilyne met.
Locatie: Oegstgeest
Volgens mij zijn de tweeters achterin vooral bedoeld voor de mensen die daar ook zitten.
Dan hoeven de hoge tonen niet helemaal van voren te komen, en kan je dus voor iedereen in de auto een evenwichtig geluidsbeeld maken.
Dan hoeven de hoge tonen niet helemaal van voren te komen, en kan je dus voor iedereen in de auto een evenwichtig geluidsbeeld maken.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Inmiddels een tweede setje identieke Pioneers gescoord. Van het weekend maar eens inbouwen.Wimmie schreef:Ik heb onlangs de kartonnen speakers in de voordeuren vervangen door Pioneers van kevlar. Moet zeggen dat het een hele verbetering is. Tweeters in dashboard gewoon gehandhaafd.
Ik wil achter soortgelijke of liefst dezelfde speakers hebben. Is een 3-weg speaker dus ik ga niet rotzooien met deurpanelen om er een losse tweeter bij in te bouwen.

Ben benieuwd of ik daar voorin ook nog wat van merk.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Rotterdam
Even een kleine update, ik heb nu deze in de achterportieren zitten:

Er lijkt nu meer "fundament" in de laagweergave te zitten, maar het is nog niet in balans door de brakke speakers in de voordeuren en het dashboard.

Er lijkt nu meer "fundament" in de laagweergave te zitten, maar het is nog niet in balans door de brakke speakers in de voordeuren en het dashboard.