Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Duurde even, maar ik denk dat je bedoelt dat de radio Harman-Becker en dus geen Philips is. Dat kan kloppen, maar daarom kan ie nog wel erg goed zijn toch? En kan de versterking etc. toch best van Philips zijn. Overigens heb ik in het verleden ook een erg goede Philips radio-cd gehad, die had zelfs een dynamiekregeling of zoiets voor de CD-speler, werkte perfect. Alleen liep de zaak vast als je langer dan een uur of 8 onderweg was, hitteprobleem .
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Uiteraard, ook een Harman Becker Radio kan zeer goed klinken. De Becker Radio's hebben op dit punt een reputatie op te houden, een positieve welteverstaan
Aan die radio hangt nu de Philips DSP versterker, totaal vermogen 350W. En naar ik veronderstel zitten er ook Philips speakers gemonteerd, 8 stuks plus een subwoofer.
Mijn huidige Philips/VDO radio, de MR4000 is er nog zo eentje zoals jij beschrijft. Die heeft een per geluidsbron instelbare dynamiek regeling. Daar maak ik gebruik van bij de CD speler, voor de radio is dat niet nodig. Die wordt al aan de zenderzijde gecomprimeerd.
Van warmte problemen heb ik geen last bij mijn radio, ook niet bij lange ritten in zeer zomerse condities. Kennelijk doet de fan z'n werk goed en kan 'ie aan de achterkant z'n warmte kwijt.
Nog een vraag: zie je kans een plaatje te maken van de subwoofer opstelling en dat hier te plaatsen?
En waar zit die subwoofer, in de ruimte rechtsachter die eigenlijk voor de CD wisselaar bedoeld is?
Groet,
JW
Aan die radio hangt nu de Philips DSP versterker, totaal vermogen 350W. En naar ik veronderstel zitten er ook Philips speakers gemonteerd, 8 stuks plus een subwoofer.
Mijn huidige Philips/VDO radio, de MR4000 is er nog zo eentje zoals jij beschrijft. Die heeft een per geluidsbron instelbare dynamiek regeling. Daar maak ik gebruik van bij de CD speler, voor de radio is dat niet nodig. Die wordt al aan de zenderzijde gecomprimeerd.
Van warmte problemen heb ik geen last bij mijn radio, ook niet bij lange ritten in zeer zomerse condities. Kennelijk doet de fan z'n werk goed en kan 'ie aan de achterkant z'n warmte kwijt.
Nog een vraag: zie je kans een plaatje te maken van de subwoofer opstelling en dat hier te plaatsen?
En waar zit die subwoofer, in de ruimte rechtsachter die eigenlijk voor de CD wisselaar bedoeld is?
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2009 16:16
Auto: 2.2 Hdif Sedan Exclusive
Opties: Metallic (Gris Thorium), Pack Protection, Pack Concert Excl, Pack Detection3 Excl, Schuif-/Kanteldak, Trekhaak wegklapbaar
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 370000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: HEERHUGOWAARD
Ja die subwoofer en versterker zijn weggebouwd aan de rechter kant met een plaat ervoor. Als ik een foto schiet zie je niets. Je kan deze plaat makkelijk weghalen en dan zie je een donkere ruimte.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Het is inderdaad niet zo boeiend om daar een foto van te maken. Voorheen had je daar een vak waar ik mijn looplamp, handschoenen, res. lampjes in propte. Ook nu is er wel wat ruimte over, maar lijkt me slecht idee om dat op te vullen. Wel jammer dat het vak links vol zit met de accu... Overigens kan je nog wel wat kwijt bij het reservewiel, bij mij een 135/80 (of 85) thuiskomertje.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Tsja, een V6, noblesse obligeCcinq schreef:Het is inderdaad niet zo boeiend om daar een foto van te maken. Voorheen had je daar een vak waar ik mijn looplamp, handschoenen, res. lampjes in propte. Ook nu is er wel wat ruimte over, maar lijkt me slecht idee om dat op te vullen. Wel jammer dat het vak links vol zit met de accu... Overigens kan je nog wel wat kwijt bij het reservewiel, bij mij een 135/80 (of 85) thuiskomertje.
Of zoals JJC het altijd zegt: elk voordeel heb ze nadeel
Groet,
JW
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Als je bedoeld dat je zaken als volume, klankkleur en loudness per geluidsbron kunt instellen, dat kan ik met mijn MyWay ook. In het instructieboekje staan zelfs een paar adviezen hoe je per geluidsbron een aantal zaken het beste kunt instellen (uit m'n hoofd, loudness wel bij CD maar niet bij radio of zo).JW-NHS schreef:Uiteraard, ook een Harman Becker Radio kan zeer goed klinken. De Becker Radio's hebben op dit punt een reputatie op te houden, een positieve welteverstaan![]()
Aan die radio hangt nu de Philips DSP versterker, totaal vermogen 350W. En naar ik veronderstel zitten er ook Philips speakers gemonteerd, 8 stuks plus een subwoofer.
Mijn huidige Philips/VDO radio, de MR4000 is er nog zo eentje zoals jij beschrijft. Die heeft een per geluidsbron instelbare dynamiek regeling.
L8r, Henk
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Uiteraard kun je zaken als klankkleur loudness etc. per geluidsbron instellen, zó kan dat tegenwoordig.
Maar bij die Philips/VDO kun je ook de dynamiekcompressie regelen, en dat is bij gebruik van een CD in een auto erg handig. CD's hebben immers een zeer groot dynamisch bereik, dat kan zomaar 70 dB of meer zijn. En in een auto is dat wat teveel van het goede, dan hoor je zachte passages niet meer en harde zijn dan te hard als je de volumeknop wat opdraait bij een zachte passage. Door de dynamiekcompressie in te schakelen, regelbaar in stappen van 5 dB als ik me goed herinner, kun je de dynamiek verkleinen waardoor de zachte passages iets harder, en de harde passages wat zachter klinken.
Errug handig dus
Groet,
JW
Maar bij die Philips/VDO kun je ook de dynamiekcompressie regelen, en dat is bij gebruik van een CD in een auto erg handig. CD's hebben immers een zeer groot dynamisch bereik, dat kan zomaar 70 dB of meer zijn. En in een auto is dat wat teveel van het goede, dan hoor je zachte passages niet meer en harde zijn dan te hard als je de volumeknop wat opdraait bij een zachte passage. Door de dynamiekcompressie in te schakelen, regelbaar in stappen van 5 dB als ik me goed herinner, kun je de dynamiek verkleinen waardoor de zachte passages iets harder, en de harde passages wat zachter klinken.
Errug handig dus
Groet,
JW
C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
Hmm, ben ik dan de enige die vind dat de geluidskwaliteit van het concert pack (hifi) te wensen over laat?
Ik heb deze in combinatie met de NG4. De bassen vind ik niet echt zuiver klinken, maar vooral het midden en hoog vallen storen mij, ze zijn weinig sprankelend. Het valt mij ook op dat in andere wagens het stereobeeld veel breder is (neen, de fader staat niet naar achteren).
Mijn vorige wagen was een Lancia Lybra (heb ik nog steeds) die inmiddels 10 jaar oud is, deze is standaard uitgerust met een Bose-systeem en dat klinkt naar mijn mening vele malen beter.
Van een optie waar zo'n prijs tegenover staat, had ik wel meer verwacht. Helaas was er voor aankoop nergens een testwagen te vinden die hier mee uitgerust was en heb ik het er toen maar op gewaagd.
Ik heb deze in combinatie met de NG4. De bassen vind ik niet echt zuiver klinken, maar vooral het midden en hoog vallen storen mij, ze zijn weinig sprankelend. Het valt mij ook op dat in andere wagens het stereobeeld veel breder is (neen, de fader staat niet naar achteren).
Mijn vorige wagen was een Lancia Lybra (heb ik nog steeds) die inmiddels 10 jaar oud is, deze is standaard uitgerust met een Bose-systeem en dat klinkt naar mijn mening vele malen beter.
Van een optie waar zo'n prijs tegenover staat, had ik wel meer verwacht. Helaas was er voor aankoop nergens een testwagen te vinden die hier mee uitgerust was en heb ik het er toen maar op gewaagd.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
het maakt wel veel uit of je per bron de juiste instellingen kiest voor de equalizer, en dan zelf nog laag en hoog instellen. Maar ik neem aan dat je dat wel gedaan hebt... Overigens niet allemaal even handig dat gepiel met de joystickachtige zwarte knop, maar misschien is dat de leeftijd 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club Fan


Berichten: 52
Lid geworden op: 31 jan 2010 13:07
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic
De equalizer doet volgens mij meer slecht dan goed en die heb ik dan ook op linear staan voor alle bronnen. Bas en treble varieert naargelang de bron tussen 0 en 2. De fader heb ik op +2 (naar voren) staan denk ik. Die instellingen klinken voor mij het beste, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.
Ik ken je leeftijd niet, maar een touchscreen had het misschien net iets eenvoudiger/handiger gemaakt.
Ik ken je leeftijd niet, maar een touchscreen had het misschien net iets eenvoudiger/handiger gemaakt.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Het duurt nog een maandje of 3 voor ik mijn PH3 in ontvangst kan nemen, maar ik ben we wel vast aan het oriënteren op een beter geluid want dat viel me tijdens de proefrit met een soortgelijk exemplaar wel tegen.
Ik vraag me nl. af of alleen nieuwe speakers en evt. een aanvullende versterker veel brengen. Ik vrees echter dat de kleine opening (het rooster) van de speaker (ik neem aan dat er een 16cm speaker achter zit) een raar tunneleffect veroorzaken. Wellicht als je de lage frequenties van de 4 speakers afknijpt en een subwoofer toevoegt dat het wat beter wordt. Ik weet niet of iemand zoiets al geprobeerd heeft.
Ik ben zeer benieuwd of iemand weet of er een kabel voor een subwoofer naar achter is gelegd (en is geactiveerd), je kunt nl. wel een subwoofer met stekker als accessoire voor de C5 aanschaffen en die zal toch ergens op aangesloten moeten worden.
Ik vraag me nl. af of alleen nieuwe speakers en evt. een aanvullende versterker veel brengen. Ik vrees echter dat de kleine opening (het rooster) van de speaker (ik neem aan dat er een 16cm speaker achter zit) een raar tunneleffect veroorzaken. Wellicht als je de lage frequenties van de 4 speakers afknijpt en een subwoofer toevoegt dat het wat beter wordt. Ik weet niet of iemand zoiets al geprobeerd heeft.
Ik ben zeer benieuwd of iemand weet of er een kabel voor een subwoofer naar achter is gelegd (en is geactiveerd), je kunt nl. wel een subwoofer met stekker als accessoire voor de C5 aanschaffen en die zal toch ergens op aangesloten moeten worden.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country



