Auteur |
Bericht |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
De olie op de peilstok ziet er normaal uit, er is ook geen sludge op de peilstok of aan de vuldop.
Daarnaast rijd ik louter lange stukken, dus weinig stadsritjes, dus minder vocht, dus als er al meer water meekomt dan zou dit moeten verdwijnen.
Ik zie het directe verband hier ook niet eigenlijk...
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 mei 2010 21:24 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Vandaag een extra storing erbij gekomen. Meneer wil niet meer op lpg lopen, zodra hij op lpg springt, springt hij na enkele tellen weer op benzine om daarna die kenmerkende ping te laten horen bij de gasttank... Vervolgens gaat hij na een korte tijd weer op gas en na enkele seconden weer op benzine en weer 'ping' bij de tank, etc.... Dit blijft zich herhalen en toen natuurlijk 'PIEP'...emissiestoring. Goh, die heb ik lang niet gehad. Je kunt er zelf zo weinig aan zien, oppervlakkig bekeken viel me niets op, geen lekke slang of een injector die er naast lag. Misschien maar eerst de gasboer er eens naar laten kijken, ik weet het ook niet..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 mei 2010 16:04 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
gebeurt dat onder het rijden of wanneer ie er net opspringt zeg maar ?/ Ja, ff langs gasboer cq deskundige , kan er weinig aan doen met die G3 , Hoeft geen ernstige kwaal te zijn ,maar maakt de gasman/deskundige er wel van ,zal wel aan de ''kast ''moeten .. Geeft dan de ping in je knip weer 
|
05 mei 2010 17:00 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Gewoon tijdens het rijden. De lpg-man zal wel eerst vragen wanneer de bougies zijn vervangen, dat doen ze graag..
Nou, dat is dan 25000 km geleden.
Ik zal er zo eens eentje uittrekken en de bekijken, ook de elektrodeafstand even nameten.
(Hoe groot moet die ook weer zijn? Even zoeken)
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 mei 2010 17:22 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 mei 2010 17:35 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Bougie ziet er nog wel netjes uit, afstand is 1 mm. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 mei 2010 17:59 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Is 1 mm niet wat veel ?? Heb hier al over 0,6 mm gelezen zitten wel moeilijk toch he die bougies volgens, heb een keer snel gekeken maar ..... wil ze ook eens bekijken hoe ze eruit zien eigenlijk..
Meestal staan ze goed vanuit fabriek toch , bij LPG wel iets ruimer als ik het goed heb ? Of is dat ook uit de ouwe doos????????????
hoop dat je eruit komt , succes
|
05 mei 2010 18:48 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Dit heeft mijn c5 ook momenteel. Is inderdaad de luchtmotor zoals genoemd in het andere draadje wat in je vorige topic post staat. Ik heb hem bij de c-dealer laten uitlezen en daar kwam de code uit dat deze motor kapot was, zijn geen goedkope motortjes (tweedehands ongeveer €200,-)!
Zit in links voorin achter de bumper, is best een groot apperaat!
Succes
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
05 mei 2010 18:55 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Elektrodeafstand op lpg moet iets kleiner zijn dan op benzine. Ik heb ze nu alle 4 op 0,8 mm getimmerd, maar het mag niet baten. Hij loopt wel goed, ofschoon ik hem niet helemaal koud heb kunnen laten worden, daar niet van, alleen wil hij niet meer op lpg lopen...na een paar tellen valt hij terug op benzine, lijkt me dus een zaak voor de gasmeneer...èn voor de troenspecialist. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 mei 2010 19:14 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Okay, zitten die bougies nou zo moeilijk ook Ben benieuwd wat gasboermanspecialist te zeggen heeft , dat het niet goed is snappen we zelf al natuurlijk. Succes , zie het nog van je ( er zit toch nog wel gas in ?? ) 
|
06 mei 2010 07:47 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
c5maarten schreef: Dit heeft mijn c5 ook momenteel. Wil hij nog wel gewoon op lpg lopen? En is de luchtmotor synoniem voor de luchtmassameter die Eviltwin noemde?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
06 mei 2010 09:57 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Ja dat is het enige verschil, die van mij doet het wel nog op lpg! Volgens mij staat de luchtmassa meter voor het brandstofinspuit gedeelte en de Luchtmotor is voor je emissie systeem. Maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
06 mei 2010 18:44 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Vanmiddag even de boel flink warm gestookt en hem de sporen gegeven. Toen hij op temperatuur was op gas gezet en warempel, hij bleef op gas lopen... Tijdje later weer een stukje gereden en het leek goed te gaan totdat ik het rode lampje van de benz/lpg schakelaar weer op zag lichten. Resteert alleen de vraag waar ik het eerst naar toe moet...hmm...
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
06 mei 2010 19:08 |
|
 |
John LeGrand
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 apr 2010 12:17 Berichten: 640 Woonplaats: Oosterhout
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
Is je koelvloeistof wel op peil , of was dat al gepasseerd hier ??
bij een te laag niveau bevriest vergasser en stopt motor ook ,
|
08 mei 2010 09:12 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Koude motor houdt in.
inhouden, en melding storing uitlaatgas (Nog maar drie cilinders) bij een twee liter 16v is een bekend probleem. Bij mij is de bobine al vervangen en ik ben ook overgestapt op 5w30 olie. Het probleem is wel minder maar nooit helemaal weg. Tijdens koude periodes en als niet meteen met vollast kan worden weggereden blijft het altijd een probleem. (Op vakantie bergaf naar beneden is altijd een probleem met koude motor. Moet dan altijd zorgen dat de boel eerst op temperatuur is voordat ik hiermee begin  ) De enige oplossing is vervangen van alle hydr. klepstotors maar dat is een dure reparatie.  Suc6
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
09 mei 2010 12:39 |
|
 |
|