Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Voor het eerst gereden met een caravan achter mijn prachtige C5.
Ik had er hoge verwachtingen van.
Maar het viel bitter tegen.
Ik vond de combinatie dweilen.
Achter mijn Picasso hing de caravan goed en makkelijk te berijden.
Maar nu............ik kreeg het idee dat de auto uit wilde breken.
Ik vond het niet prettig rijden.
De kogeldruk is 75 kg, nauwkeurig gemeten.
Totaal gewicht caravan, dus inclusief belading 1100 kg, nauwkeurig gemeten.
De last op beide caravanwielen bedroeg slechts een 20 kg verschil ten opzichte van elkaar.
Ik voelde mij er niet prettig bij en tot overmaat van ramp stopte mijn airco er ook mee.
En dat op deze warme dag.
Groet en een prettige avond toegewenst door Kukel.
Ik had er hoge verwachtingen van.
Maar het viel bitter tegen.
Ik vond de combinatie dweilen.
Achter mijn Picasso hing de caravan goed en makkelijk te berijden.
Maar nu............ik kreeg het idee dat de auto uit wilde breken.
Ik vond het niet prettig rijden.
De kogeldruk is 75 kg, nauwkeurig gemeten.
Totaal gewicht caravan, dus inclusief belading 1100 kg, nauwkeurig gemeten.
De last op beide caravanwielen bedroeg slechts een 20 kg verschil ten opzichte van elkaar.
Ik voelde mij er niet prettig bij en tot overmaat van ramp stopte mijn airco er ook mee.
En dat op deze warme dag.
Groet en een prettige avond toegewenst door Kukel.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Van de C5 is de oversteek ook langer dan van de Picasso.
Daardoor is de arm die de caravan heeft ten opzichte van de achterwielen een stuk langer.
Overigens: Zijn je ADAL's nog goed?
Mijn ervaring met de Xantia was namelijk dat die absoluut niet meer spoorde met een aanhanger toen de ADAL's kapot waren.
Daardoor is de arm die de caravan heeft ten opzichte van de achterwielen een stuk langer.
Overigens: Zijn je ADAL's nog goed?
Mijn ervaring met de Xantia was namelijk dat die absoluut niet meer spoorde met een aanhanger toen de ADAL's kapot waren.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Ben ook van Picasso naar C5 gegaan maar geen verschil in hoe de caravan achter deze auto's ligt, gewoon goed en rustig. 110-120 km/h geen probleem. Wel iets lichtere caravan. Is de bandenspanning van zowel auto als caravan wel goed?
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
En hoe zat het met de belading van de auto?
Ikzelf ging met de Legacy van mijn vader ooit bijna achterstevoren omdat iemand het een goed idee had gevonden eerst de lichte tassen boven de achteras in te pakken en vervolgens een bungalowtent tegen de achterklep aan te leggen.
Ik ben toen na twee bochten gestopt, heb uitgepakt en de boel opnieuw ingepakt.
Ikzelf ging met de Legacy van mijn vader ooit bijna achterstevoren omdat iemand het een goed idee had gevonden eerst de lichte tassen boven de achteras in te pakken en vervolgens een bungalowtent tegen de achterklep aan te leggen.
Ik ben toen na twee bochten gestopt, heb uitgepakt en de boel opnieuw ingepakt.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ik zou het in de banden zoeken: bandenspanning caravan en C5 controleren. Bandenspanning van de C5 achter mag best wel wat hoger zijn.
En hoe is de conditie van de banden, profiel, haarscheurtjes?
En hoe is de conditie van de banden, profiel, haarscheurtjes?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Dat klinkt niet prettig. Onze caravan van 1200 kg max dweilt echt niet achter de auto. Snelheden van boven de 100km zijn geen enkel probleem. We hebben wel een Stabifix en Caravan banden op 4 bar, kogeldruk ook een 70 kg.
Bandenspanning achter heb ik op 2.8 bar.
Ik vind deze combinatie juist als een blok op de weg liggen.
Check idd je bandendruk, heb je fietsen achterop hangen?
Johan
Bandenspanning achter heb ik op 2.8 bar.
Ik vind deze combinatie juist als een blok op de weg liggen.
Check idd je bandendruk, heb je fietsen achterop hangen?
Johan
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2007 15:28
Auto: C4 Picasso Image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 0
Kleur: wit
Caravan met een opbouwlengte van 5.10 m (7.10 m. inkl. dissel), totaalgewicht ca. 1400 kg, C banden op 4 atm., kogeldruk ca. 60 kg. en een Alko stabilisator achter onze C5 Break 2.0i 100 tot 110 km/u (was) een goede vertrouwde combinatie is onze ervaring. Helaas om gezondheidsredenen hebben wij de caravan moeten verkopen en zijn we van de C5 Break 2.0 i overgegaan naar een C4 Picasso.
Pack Look, automatische airco, Connecting Box, Mistlampen in voorbumper, parkeersensoren voor en achter, Radio/CDspeler, 16 inch wielen
TomTom Go930
C5 Berline 2002
C5 Break 2005
TomTom Go930
C5 Berline 2002
C5 Break 2005

C5 is net voorzien van nieuwe banden, druk 2,8 bar.
Caravan vorig jaar voorzien van nieuwe banden.
Hangen inderdaad 2 fietsen achterop.
Caravan voorzien van stabilisator.
Wat zijn Adals?
Groet vanuit een regenachtig Voorburg.
Caravan vorig jaar voorzien van nieuwe banden.
Hangen inderdaad 2 fietsen achterop.
Caravan voorzien van stabilisator.
Wat zijn Adals?
Groet vanuit een regenachtig Voorburg.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
adals zijn lagers van de achterste draagarmen

Hartelijk dank voor de info, maaruh.......mijn airco hield er plotsklaps mee op en morgen ga ik op vakantie naar de regio Ommen.
De vraag luid dus: weet iemand een goede garage in of in de omgeving van Ommen om naar mijn airco te kijken en deze mogelijk te repareren.
Groet vanuit nu nog Voorburg.
De vraag luid dus: weet iemand een goede garage in of in de omgeving van Ommen om naar mijn airco te kijken en deze mogelijk te repareren.
Groet vanuit nu nog Voorburg.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Wat betreft de airco, dan zou het maar zo kunnen zijn dat je airco module er mee op is gehouden
lees onderstaand draadje maar even door.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... rco+module" onclick="window.open(this.href);return false;
een dealer in Ommen is Bouwman
http://www.citroendealer.nl/CWH/nl-NL/D ... 17-Bouwman" onclick="window.open(this.href);return false;
en er zit er nog 1 in Hardenberg Citram
http://www.citroendealer.nl/CWH/nl-NL/D ... 134-Citram" onclick="window.open(this.href);return false;
Hardenberg ligt redelijk dicht bij Ommen
lees onderstaand draadje maar even door.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... rco+module" onclick="window.open(this.href);return false;
een dealer in Ommen is Bouwman
http://www.citroendealer.nl/CWH/nl-NL/D ... 17-Bouwman" onclick="window.open(this.href);return false;
en er zit er nog 1 in Hardenberg Citram
http://www.citroendealer.nl/CWH/nl-NL/D ... 134-Citram" onclick="window.open(this.href);return false;
Hardenberg ligt redelijk dicht bij Ommen
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
collega van me rijdt meestal met zijn Xantia naar Bouwman vanuit Wierden.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
vwb het onverwachte gedrag van de achterkant: kijk ook nog even naar het LDS niveau.
En belangrijker nog: de staat en aanwezigheid (!) vd rubber aanslagnokken tussen het achterste subframe en de wieldraagarmen.
Tenslotte komt het voor dat een probleem aan de voorkant zich manifesteert achter, bijv. versleten stabilisator verbindingsstangetjes (voor).
En belangrijker nog: de staat en aanwezigheid (!) vd rubber aanslagnokken tussen het achterste subframe en de wieldraagarmen.
Tenslotte komt het voor dat een probleem aan de voorkant zich manifesteert achter, bijv. versleten stabilisator verbindingsstangetjes (voor).
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Deze topic krijgt een vervolg.
Teruggekomen van vakntie met caravan.
Terugreis niet harder dan 80 gereden in verband met dweilen.
De caravan was anders beladen, het gewicht op de trekhaak gewogen.
Niet geholpen, dweilen.
2 weken geleden naar Berlijn afgereisd zonder caravan.
Ik dacht op de autobahn rond de 140/150 te gaan rijden.
Mooi nop.
De auto ging dweilen, niet normaal meer.
Ik heb niet harder dan 130 kunnen rijden met twee handen aan het stuur.
Ik wijt het aan de nieuwe banden, Michelin Primacy HP.
Terug naar garage, monteur gereden, inderdaad auto dweilt.
2 banden van achteren naar voren verplaatst en vice verca, er zou misschien een band niet goed kunnen zijn.
Niets geholpen.
Wie o wie heeft er een idee want ik heb sterk het gevoel dat niemand eruit komt.
Kortom: Help
Teruggekomen van vakntie met caravan.
Terugreis niet harder dan 80 gereden in verband met dweilen.
De caravan was anders beladen, het gewicht op de trekhaak gewogen.
Niet geholpen, dweilen.
2 weken geleden naar Berlijn afgereisd zonder caravan.
Ik dacht op de autobahn rond de 140/150 te gaan rijden.
Mooi nop.
De auto ging dweilen, niet normaal meer.
Ik heb niet harder dan 130 kunnen rijden met twee handen aan het stuur.
Ik wijt het aan de nieuwe banden, Michelin Primacy HP.
Terug naar garage, monteur gereden, inderdaad auto dweilt.
2 banden van achteren naar voren verplaatst en vice verca, er zou misschien een band niet goed kunnen zijn.
Niets geholpen.
Wie o wie heeft er een idee want ik heb sterk het gevoel dat niemand eruit komt.
Kortom: Help
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
kun je is niet met iemand verwisselen van banden