Re: c5 wil niet meer omhoog pomp geeft ook geen geluid
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van spoelvloeistof gehoord voor HA3.
Vroeger bleef er veel vuil in de hoogteregelaars zitten (die zijn er niet meer) en was het circuit ook verantwoordelijk voor de remmen. Vooral voor de hoogteregelaars was spoelen (dwz rondrijden met spoelvloeistof) een simpele oplossing. Het systeem is nu veel beter beschermd voor invloeden en vervuiling van buitenaf. Wel is het zo dat vervuiling soms de in de BHI geïntegreerde kleppen voor de hoogteregeling doet vastplakken, maar dat is iets wat gymnastieken wel oplost.
Is er echter de verkeerde vloeistof in gegaan (bijv LHM) dan zijn mogelijk rubbers en afdichtingen aangetast, ik denk niet dat je dat oplost met wat spoelen.
De pomp heeft volgens mij geen problemen met de vloeistof (hoe vervuild ook) maar juist met drooglopen. LDS wisselen is een beetje een luxe bij 200.000km, maar bijvullen is absoluut essentiëel. Heb je te lang met te weinig LDS rondgereden dan kan het uiteraard zo zijn dat de pomp beschadigd is.
Ik zie in dit draadje (en andere over hetzelfde onderwerp) steeds dezelfde fouten terugkomen.
De pomp loopt niet omdat de zekering eruit knalt, maar die zekering knalt er juist uit om de pomp te beschermen.
Hij knalt omdat de pomp droogloopt en te veel stroom trekt. Dan kan je wel bijvullen of zelfs een grotere zekering plaatsen, maar waar het om gaat is een een eventueel lek op te sporen. Begin gewoon met nauwkeuring het niveau in de gaten te houden.
En dan heb ik het nog niet eens over de schade die men aanricht door verkeerde vloeistof, rijden in de lage stand of rijden met te veel belading.