Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 1720
      		Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C4 berline
      			      		      			      				Opties: image
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 75000
      			      		      			      				Kleur: noir obsidien (exl)
      			      		      			      				Locatie: Roden(Drenthe)
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb vandaag in de phase 3 gereden van mijn werkgever, wat een teleurstelling.
Voor mij straks geen phase 3, hij rijdt goed, ziet er goed uit, maar van binnen veel te fors.
Wat mij opviel dat je weinig zicht hebt rondom, een mega groot dashboard, een enorme armsteun, een groot stuurwiel en ik stoot telkens als ik instap mijn hoofd aan de dakrand!
Viel mij tegen als ik dat vergelijk met een phase 2 !
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Voor mij straks geen phase 3, hij rijdt goed, ziet er goed uit, maar van binnen veel te fors.
Wat mij opviel dat je weinig zicht hebt rondom, een mega groot dashboard, een enorme armsteun, een groot stuurwiel en ik stoot telkens als ik instap mijn hoofd aan de dakrand!
Viel mij tegen als ik dat vergelijk met een phase 2 !
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
    				
    				    			think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Berichten: 460
      		Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
      			      		      			      				Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11922
      			      		      			      				Productienummer: 10340
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 90000
      			      		      			      				Kleur: Grijs Fulminator
      			      		      			      				Locatie: België; regio Brussel
      			      		      		
      		      		      		        De C5III is vrij duits van dashboard (vooral de tellers dan) en de kleine ruiten. Ik zie dit zeker niet als voordeel, en verkies op dat vlak het licht van de C4P in het interieur.
Maar verder een topwagen. Niets is perfect, niet?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Maar verder een topwagen. Niets is perfect, niet?
Berichten: 33562
      		Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      		      			      				Locatie: 033
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Mee eens, een PH3 steekt uitstekend in elkaar, dat zicht is sowieso een nadeel van elke moderne auto omdat de a/b/c stijlen erg dik zijn i.v.m. stevigheid v/ koets ...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
      		Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Schuifdak , beige matinal leer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: Vert Suroit
      			      		      			      				Locatie: Hoogkarspel (1616)
      			      		      		
      		      		      		        Daarom heb ik dus mijn Ph2 niet ingeruild voor een Ph3.KlaasS schreef:en ik stoot telkens als ik instap mijn hoofd aan de dakrand!
Viel mij tegen als ik dat vergelijk met een phase 2 !
 
 Ik pas er niet in.

(\__/) 
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
    				
    				    			(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 1720
      		Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C4 berline
      			      		      			      				Opties: image
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 75000
      			      		      			      				Kleur: noir obsidien (exl)
      			      		      			      				Locatie: Roden(Drenthe)
      			      		      		
      		      		      		        gelukkig 
meerdere mensen delen deze mening dus
maar of dit slim is van CITROEN durf ik te betwijfelen,want hoe velen hebben hierom afgezien van een C5Ph 3??
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					meerdere mensen delen deze mening dus
maar of dit slim is van CITROEN durf ik te betwijfelen,want hoe velen hebben hierom afgezien van een C5Ph 3??
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
    				
    				    			think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Berichten: 10678
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Honda C-RV E:HEV
      			      		      			      				Opties: Van alles
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2024
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 0
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      		
      		      		      		        Klaverblaadje schreef:Daarom heb ik dus mijn Ph2 niet ingeruild voor een Ph3.KlaasS schreef:en ik stoot telkens als ik instap mijn hoofd aan de dakrand!
Viel mij tegen als ik dat vergelijk met een phase 2 !
Ik pas er niet in.
mijn vrouw zei dit is geen auto voor als we ouder zijn...
de instap is laag..
maar ik vind hem toch wel nog ruimer dan de gemiddelde mercedes taxi of Bmw 5
 
    					    					    				C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 181
      		Lid geworden op: 10 mei 2009 09:01
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
      			      		      			      				Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EGS6
      			      		      			      				kilometerstand: 40.000
      			      		      			      				Kleur: Gris Haria
      			      		      			      		      			      				Locatie: De Meern
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Ik moet eerlijk zeggen dat dit wel waar lijkt te zijn. Toen ik dat weekend een demo C5-Ph3 had, ben ik ermee naar mijn vader geweest die rijdt nu in z'n derde C5 (1x Ph1, 2x Ph2) en nou is hij zeker niet slecht ter been, maar hij klaagde enorm over de instap in de Ph3. Zowel voor- als achterin. De combinatie van de lage daklijn en de (relatief) hoge stoel- en bankzijkanten maakten dat hij er toch maar heel moeilijk in en uit kon komen...
Maar 't blijft een mooie auto . En ach ja, wie mooi wil zijn...
 . En ach ja, wie mooi wil zijn...   
 
Greetz,
Walter
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Maar 't blijft een mooie auto
 . En ach ja, wie mooi wil zijn...
 . En ach ja, wie mooi wil zijn...   
 Greetz,
Walter
 
    					    					    				C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 140
      		Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11502
      			      		      			      				Productienummer: 10424
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 45.000
      			      		      			      				Kleur: vert suroit
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Den Haag
      			      		      		
      		      		      		        Daarom heb ik stand 1 van de bestuurdersstoel geprogrammeerd in mijn prettige, en tamelijk  hoge rij-positie, en stand 2 is laag en achteruit, prima voor het uitstappen. Ik ben de enige die in de auto rijdt, vandaar deze luxe. 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			
Berichten: 6169
      		Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Schuifdak , beige matinal leer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: Vert Suroit
      			      		      			      				Locatie: Hoogkarspel (1616)
      			      		      		
      		      		      		        Roman schreef:mijn vrouw zei dit is geen auto voor als we ouder zijn...
de instap is laag
 
   
   
 Dan zijn jullie al 12 auto's verder.
 
   
  
(\__/) 
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
    				
    				    			(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 10678
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Honda C-RV E:HEV
      			      		      			      				Opties: Van alles
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2024
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				kilometerstand: 0
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 460
      		Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
      			      		      			      				Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11922
      			      		      			      				Productienummer: 10340
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 90000
      			      		      			      				Kleur: Grijs Fulminator
      			      		      			      				Locatie: België; regio Brussel
      			      		      		
      		      		      		        Instap vind ik echt goed meevallen eigl.
Picasso was wel 100 keer handiger op dit vlak.
Ook de interieurruimte vind ik prima, merkbaar beter dan een MB E of 5, zeker achterin. Enkel de lage daklijn is een nadeel. Zo zal er altijd wel iets zijn.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Picasso was wel 100 keer handiger op dit vlak.
Ook de interieurruimte vind ik prima, merkbaar beter dan een MB E of 5, zeker achterin. Enkel de lage daklijn is een nadeel. Zo zal er altijd wel iets zijn.
Berichten: 565
      		Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
      			      		      			      				Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 15423
      			      		      			      				Productienummer: 20136
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 1500
      			      		      			      				Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
      			      		      			      				Locatie: Tollebeek
      			      		      		
      		      		      		        Mensen met veerbollen kunnen natuurlijk altijd nog een standje hoger kiezen bij het uitstappen (en dan daarmee dus ook weer bij het instappen daarna). Dat doe ik vaak als ik verwacht dat ik oudere mensen mee ga nemen (m'n vader en schoonmoeder zijn beide over de 80).
De Exclusive heeft bovendien nog weer als voodeel dat de bestuurderstoel een "instapstand" kent (zo'n 5 cm meer naar achteren dan de normale stand) die wordt uitgeschakeld zodra je het contact aanzet (en weer wordt ingeschakeld zodra je het contact weer uitzet).
Maar de C5 is geen SUV (gelukkig niet!), dus als je daarna op zoek bent kom je bij een Picasso of een C-Crosser.
Ikzelf vind de instap van de PhIII prettiger dan die van de PhII (maar bij die laatste had ik geen Excl.). Bovendien spreekt de veel robustere uitstraling van het dashboard van de PhIII tov. de PhII mij enorm aan. En ik begrijp van m'n dealer dat ik daarin niet de enige ben...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					De Exclusive heeft bovendien nog weer als voodeel dat de bestuurderstoel een "instapstand" kent (zo'n 5 cm meer naar achteren dan de normale stand) die wordt uitgeschakeld zodra je het contact aanzet (en weer wordt ingeschakeld zodra je het contact weer uitzet).
Maar de C5 is geen SUV (gelukkig niet!), dus als je daarna op zoek bent kom je bij een Picasso of een C-Crosser.
Ikzelf vind de instap van de PhIII prettiger dan die van de PhII (maar bij die laatste had ik geen Excl.). Bovendien spreekt de veel robustere uitstraling van het dashboard van de PhIII tov. de PhII mij enorm aan. En ik begrijp van m'n dealer dat ik daarin niet de enige ben...
L8r, Henk
    				
    				    			Berichten: 238
      		Lid geworden op: 09 nov 2006 00:35
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Puretech 180 S&S EAT8 Feel
      			      		      			      				Opties: pano schuifdak, pack color ano. red, conn cam
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 15530
      			      		      			      				Productienummer: 20358
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 53000
      			      		      			      				Kleur: Pearl White
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Ik heb gisteren een uurtje mogen proefrijden in een Tourer op wokkels, om de 1.6 THP met 6bak te ervaren. Ik (1.90m) moest de stoel in de achterste stand zetten om lekker te zitten, waardoor er achterin eigenlijk te weinig ruimte overblijft om mijn dochters (1.84) nog enig conform te bieden. In de huidige C5 ph1 is het al crisis, maar in de ph3 gaat het niet passen. En nog een nadeel, de bagageruimte is zo'n 10 cm smaller, waardoor ik mijn gitaarkoffer niet meer zo handig mee kan nemen als ik een ph3 heb. Kleinigheidje, maar toch......
Nog een ruimte-issue: ik ben gezegend met een tamelijk groot onderstel (maat 47). Ik heb gemerkt dat als ik mijn voet van het gaspedaal naar het rempedaal beweeg, ik soms een weinig blijf hangen aan het interieur boven de pedalen (tsja, hoe noem je dat?). Zouden ze het rempedaal misschien wat naar beneden kunnen bijstellen?
Geweldige motor, trouwens die 1.6 THP.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Nog een ruimte-issue: ik ben gezegend met een tamelijk groot onderstel (maat 47). Ik heb gemerkt dat als ik mijn voet van het gaspedaal naar het rempedaal beweeg, ik soms een weinig blijf hangen aan het interieur boven de pedalen (tsja, hoe noem je dat?). Zouden ze het rempedaal misschien wat naar beneden kunnen bijstellen?
Geweldige motor, trouwens die 1.6 THP.
 
    					    					    				ik meet 1,98 meter en heb ook schoenmaat 47, lichaamsmaten die zo heb ik ook ondervonden niet erg passen in een Phase III. Collega van me rijdt een Phase II Tourer Exclusive met die nieuwe 1.6 THP motor. Ziet er geweldig uit en rijdt idem dito. Maar ik heb in mijn Renooit Laguna Phase III meer ruimte (en grotere kofferbak...)  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			
Berichten: 1853
      		Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Organummer: 12454
      			      		      			      				Productienummer: 0056
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 115000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque
      			      		      		
      		      		      		        Ben ik blij dat ik maar 1,75 ben en schoenmaat 41 heb; kan ik straks ruim genoeg zitten in de PH3. Eindelijk eens een voordeel dat ik niet tot de grootste op deze aardbol behoor.Robbert schreef:ik meet 1,98 meter en heb ook schoenmaat 47, lichaamsmaten die zo heb ik ook ondervonden niet erg passen in een Phase III.
Overigens heb ik mede i.v.m. de lage daklijn achter van de sedan voor een tourer gekozen, dat scheelt toch net dat stukje dat je wat achterin makkelijker instapt (wat ben ik toch zorgzaam voor mijn medepassagiers)
Ik heb overigens een LB besteld en zie nu in de nieuwe prijslijst dat de middenarmsteun op het nieuwe type niet meer verstelbaar is; daar ben ik HELEMAAL NIET blij mee
 . Ik ga maar vast op zoek naar een verstelbare deksel op de sloop, anders kan ik straks de middenarmsteun nog net niet gebruiken, toch weer een nadeel dat ik niet tot de grootste behoor.
 . Ik ga maar vast op zoek naar een verstelbare deksel op de sloop, anders kan ik straks de middenarmsteun nog net niet gebruiken, toch weer een nadeel dat ik niet tot de grootste behoor.(maar daar heeft iemand als eens eens spreuk over gemaakt, en die blijkt weer van toepassing te zijn (E.V.H.Z.N.)
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
    				
    				    			DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country













