Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Zoek maar eens op stuurkolom, daar wil wel eens speling in zitten en dat geeft een soort gekraak als gevolg.
Rammelen bij het onderstel zijn meestal de stabilisatorstangetjes ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2007 16:12
Auto: C5 1.8i 16v
Opties: 1 kinderstoeltje oudste mag nu los
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09453
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brielle
Hallo,
mocht je het trucje met de LOCTITE doen, het gaat om LOCTITE 243, dit is een blauw goedje die de meeste garages wel op de werkbank hebben staan.
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen, maar dat kan een automonteur ook
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
wat is het verschil tussen de blauwe en de rode ?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2007 16:12
Auto: C5 1.8i 16v
Opties: 1 kinderstoeltje oudste mag nu los
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09453
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brielle
De blauwe is om moeren op bouten te borgen, de rode is om te "verlijmen" .
Met de blauwe heb je een grotere kans dat je bij eventuele abrupte bewegingen de boel weer los komt, omdat volgens sommige hier dit gedeelte in elkaar schuift bij een frontale botsing. :smt017
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen, maar dat kan een automonteur ook
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
weeral iets bijgeleerd :smt038
Pierke
Pierke
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen

Bericht door Pierke »

dag iedereen,

na het bezoek (en het gezeur) van de regiomanager, kon deze "niks abnormaal vast stellen". Dat had ik dus zien aankomen. Heb hem gelijk een zelfde proefrit laten rijden met een andere C5 die in de garage stond: na deze rit werd het heel wat stiller..... dat had ik dus wel gedacht ;) .
na wat her-kalibreren en regelen van de hoogte bleek de wagen toch iets zachter te zijn.
dit was goed voor een 100 kilometer, daarna weer het zelfde liedje. bonken en stampen van de C5. rijcomfort is zogoed als nihil.

door het nulpunt te verzetten raakt de motor-beschermkap nu ook regelmatig de grond als ik van een vluchtheuvel af rij. goed bezig zeg ik dan maar................... :smt023

laatste optie is het vervangen van de BHI of zoiets. duur grapje en geen garantie op het slagen van de ingreep.

wat denken jullie????

tot de volgende keer
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
over hoeveel euro's praten we dan ???
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik heb het als een eerder gezegd, maar ook in België is het niet normaal om over vluchtheuvels te rijden. De correcte term is drempel of verkeerplateau. Op een vluchtheuvel mag je alleen als voetganger komen!

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 02#p223902" onclick="window.open(this.href);return false;

Een BHI transplant is enkele honderden euro's maar zoals ik dit hoor is er gewoon iets simpels mis, anders doet hij het niet 100km wel goed. Zie ook dit bijvoorbeeld:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 95#p247995" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Pierke schreef:laatste optie is het vervangen van de BHI of zoiets. duur grapje en geen garantie op het slagen van de ingreep.

wat denken jullie????

tot de volgende keer
als je die onder garantie vervangen krijgt zou ik het laten doen.. ;)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2007 16:12
Auto: C5 1.8i 16v
Opties: 1 kinderstoeltje oudste mag nu los
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09453
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brielle
Hallo Heren,
ik heb een tijd gereden met kapottes ADAL's, dit was op den duur duidelijk te horen en ik voelde het al als ik over een plakaat vogelpoep heen reed, dit kan je makkelijk laten controleren, en als ik mij niet vergis heeft dit een redelijke uitwerking over de hele vering van de auto.
Dat even met zijn wielen van de grond komt me ook bekend voor( dat het dan even beter is).
Uiteraard ben ik een leek en spreek uit eigen ervaring dus ik neem geen deel aan evt. discussies over wel of niet waar, maar geef een idee. :|
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen, maar dat kan een automonteur ook
Pierke
Pierke
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen

Bericht door Pierke »

hallo,

het feit dat de wagen eventjes goed rijdt na een bezoek aan de garage, kan inderdaad een gevolg zijn van het "opkrikken" van de wagen.

vraag voor de echte leken onder ons; wat zijn precies ADAL's ? :geek:

oh ja, dit wisten jullie nog niet. heb ondertussen ook al een nieuwe koppeling moeten laten plaatsen. 75.000km..... :smt017 ben echter geen "koppeling-sloper". vindt dit wel erg vroeg maar ja, denk ondertussen dat ik de wagen heb ontvangen van de "maandagmorgen-net-na-een-lang-weekend" ploegje. voiture_00001. :smt089

word vervolgd (helaas)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2007 16:12
Auto: C5 1.8i 16v
Opties: 1 kinderstoeltje oudste mag nu los
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09453
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brielle
Achterste DraagArmLagers, sorry!
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen, maar dat kan een automonteur ook
Pierke
Pierke
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen

Bericht door Pierke »

aaahhhhhhhhhh jaaaa die dingen.

het zijn die krakende lagertjes. Nou, DIE HEB IK OOK. :smt193

vraagje; was het probleem dan helemaal opgelost door de "NIET-KRAKENDE" lagertjes te monteren?

als ik de wagen tijdens stilstand naar beneden duw, (door eventjes wat gewicht, <100kg :oops: , op de trekhaak te zetten), dan kraakt er echter niks.

heeft dit dan echt zoveel invloed op het rijcomfort?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2007 16:12
Auto: C5 1.8i 16v
Opties: 1 kinderstoeltje oudste mag nu los
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09453
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brielle
Ik zou niet meer weten of ze kraakten als ik de wagen induwde maar na 3 weken in Italië kraakten ze "heel goed" tijdens stapvoets rijden, ik dacht aan slechte smering van het een of ander, maar na thuiskomst de belabberde wegligging in de bebouwde kom geconstateerd.

Bij Oldenhage hebben ze geconstateerd dat de linker ADAL inderdaad "dood" was, dit laten repareren en de wagen veerde weer zoals ik gewend was.

Ik zou er even naar laten kijken maar de reparatie is niet goedkoop!(€200,-)

Gebruik ook even de zoekfunctie van dit forum en vul daar ADAL in.

Succes.

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 36#p184436" onclick="window.open(this.href);return false;
weet niet of de link werkt
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen, maar dat kan een automonteur ook
Pierke
Pierke
Re: HELP: Slecht afveren van de wagen

Bericht door Pierke »

dat gekraak moet in ieder geval opgelost worden.

heb echter nog sterk mijn twijfels over dat stom lagertje en het oplossen van mijn veerprobleem.

reed jouw wagen na de ingreep van het ADAL (begin het te kennen ;) ) terug als een strijkijzer of zeg je toch dat het nog niet helemaal opgelost was?
Plaats reactie