Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 C5 V6 Break exclusive 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23
Berichten: 562
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6 Break exclusive
Na al jullie reacties kan ik niet wachten tot woensdag. Ik hoop dat ik dan niet te gretig kijk want dat maakt mijn onderhandelings positie wel wat moeilijker.
Ik denk zelf dat als een V6 normaal belast alles minder te lijden heeft dan en 4 cilinder, immers de krachten worden meer verdeeld. Mijn vorige auto was een Lancia Kappa 5 cilinder (LPG) en hier heb uitgezonderd het normale onderhoud niets vreemds aan gehad (400000+ km)
Ik heb wel geleerd dat als je eenmaal begint met onkosten, je snel afscheid moet nemen. Dan doet het maar een keer pijn.


19 apr 2010 19:52
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 10 mei 2009 14:15
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6 Break exclusive
exroosje schreef:
Er zijn een boel zaken wel wat duurder, maar het is te overzien.
Regulier onderhoud scheelt eigenlijk normaliter alleen dat je meer olie moet hebben (7l ipv 5).


Er gaat maar 5,25 liter in het carter, maar ik heb er nooit meer dan 4,5 liter ingekregen omdat er altijd wat olie achterblijft
Bij een V6 zijn de klepstoters gevoelig, niet per definitie slecht, maar hij kan flink tikken bij koude motor.
Mocht je hem bij een dealer kopen, met of zonder garantie, laat ze in ieder geval controleren of hij via de lexia "veroudering pre-kats" aangeeft en controleer of er bobines met een witte bovenkant zijn gemonteerd

De 4HP20 heeft ook geen eeuwig leven, met 180d op de teller zou ik wel de staat willen controleren.

BTW, ik rij een berline V6 met handbak redelijk probleemloos. 1 op 12 is best haalbaar


20 apr 2010 12:42
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23
Berichten: 562
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6 Break exclusive
wederom bedankt voor al jullie reacties. Op deze manier ga ik nog een V6 deskundige worden :smt203
Stel dat er inderdaad andere bobines in moeten, wat gaat dan zoiets kosten? Als dat inderdaad erg prijzig is dan zou er toch wel wat van af moeten. Ik heb van de garage gehoord dat de vorige eigenaar een monteur was en alle onderhouds boekjes zijn erbij. (vraagprijs na aftrek sloop premie 5950-euro)


20 apr 2010 13:33
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6 Break exclusive
Nieuwste type bobine's zijn zo rond de 3 tientjes per stuk ... makkelijk vervangbaar ( enkel de achterste vergen wat meer werk )
Wil overigens niet zeggen dat mochten ze er niet inzitten dat er iets mis is met de auto :idea: , enkel gaan de oude varianten eerder stuk ( je kan er ook vanuit gaan dat ze een keer stuk gaan ) ;)

Is m.i. dus geen onderhandelpunt aangezien ook de overige varianten prima kunnen werken.

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


20 apr 2010 13:39
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23
Berichten: 562
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6 Break exclusive
Tjonge,tjonge, zojuist terug van mijn eerste rit met mijn aangeschafte V6 :smt193 .
Dank zij jullie tips heb ik alles kunnen nakijken. De vorige eigenaar heeft alle facturen er bij gedaan. Onderhouds boekje volledig bij gehouden. Jullie spreken over bobines met een witte bovenkant maar uit de faktuur blijkt dat er afgelopen maand 6 nieuwe bobines in gezet. Deze hebben een paarse bovenkant met een groene stip, zijn deze ook goed of toch maar vernieuwen?
Voor de rest is het een groot feest, wat een luxe en rij genot.
Nogmaals heel erg bedankt voor jullie tips. Ik ga nu weer rijden en zal de komende dagen een paar fotokes plaatsen.


21 apr 2010 18:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6 Break exclusive
Luc, gefeliciteerd, helemaal goed. Nou ja, bijna dan. De bobines zijn van het een na nieuwste type en niet erg slijtvast.
Niet aan denken, gewoon heerlijk zweven nu. Let op die palen hoor, want je flitst erzo voorbij, maar ze pakken je wel.
Welk merk LPG erin ?

Gr. Ronald
Ps. We zien graag je organummer in je profiel en denk aan de Alzheimer-lijst aub.

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


21 apr 2010 18:50
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 V6 Break exclusive
Gefeliciteerd Luc, ... jammer dat ze niet gelijk de nieuwste bobines hebben gebruikt, maar dat mag de pret niet drukken, als ze net nieuw zijn moet je er toch wel even tegenaan kunnen, veel plezier ermee :smt193

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


21 apr 2010 19:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.