Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 89
Lid geworden op: 16 feb 2010 22:58
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09873
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 323000
Kleur: gris iceland
Heeft iemand ervaring met zelf olie verversen
? Vraag me af of het net zo eenvoudig is als bij mijn BX
Volgens Pennzoil.com kan er trouwens gewoon 10w40 in
dus op naar HEMA!
Ex: Mini 1000, Visa II RE; BX 1.4; BX 1.6 TRI; BX 1.9 D; Break Ligne Prestige 2.0 HDI
Actueel: C5 2.0 Diff. HDI Aut.; BMW K75S
Actueel: C5 2.0 Diff. HDI Aut.; BMW K75S
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Doe dan 5w40 van Action á 3,48 liter
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Fan


Berichten: 89
Lid geworden op: 16 feb 2010 22:58
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09873
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 323000
Kleur: gris iceland
Net 6 liter van die Action olie gekocht. Nette prijs (€3,29). Denk trouwens dat voor de zomer er gerust wél 10w40 in kan en ga dat dus gewoon uitproberen. (Mijn garage adviseerde overigens 5w30, wat me echt veel te dunne olie lijkt, zeker bij warm weer, moet je maar eens opzoeken in een zgn. olie-temperatuur tabel).
Maar zijn er nog mensen die ervaring hebben met zelf olie verversen? Hoe krijg je die kunststof bodemplaat onder het motorblok los? Kan ik meteen even de startmotor vervangen, want die reutelt vaak nog na.
Maar zijn er nog mensen die ervaring hebben met zelf olie verversen? Hoe krijg je die kunststof bodemplaat onder het motorblok los? Kan ik meteen even de startmotor vervangen, want die reutelt vaak nog na.
Ex: Mini 1000, Visa II RE; BX 1.4; BX 1.6 TRI; BX 1.9 D; Break Ligne Prestige 2.0 HDI
Actueel: C5 2.0 Diff. HDI Aut.; BMW K75S
Actueel: C5 2.0 Diff. HDI Aut.; BMW K75S
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Persoonlijk zou ik op 5W40 overgaan, ook in de zomer!
Toen we onze auto kochten was de olie ververst met 10W40. Nadat ik er 5W40 in had gedaan liep de motor echt rustiger en stiller. Ook bij een km stand van 240000 krijgt onze dame 5W40.
Met name de olie-kanaaltjes van de hydraulische klepstoters vinden dunne olie erg prettig.
De plaat zit vast met bouten/schroeven, uit mijn hoofd; sleutel 10.
Bij ons zaten op plekken waar boutjes horen te zitten schroeven. Dus eigenlijk gewoon goed kijken en losschroeven.
Johan
Toen we onze auto kochten was de olie ververst met 10W40. Nadat ik er 5W40 in had gedaan liep de motor echt rustiger en stiller. Ook bij een km stand van 240000 krijgt onze dame 5W40.
Met name de olie-kanaaltjes van de hydraulische klepstoters vinden dunne olie erg prettig.
De plaat zit vast met bouten/schroeven, uit mijn hoofd; sleutel 10.
Bij ons zaten op plekken waar boutjes horen te zitten schroeven. Dus eigenlijk gewoon goed kijken en losschroeven.
Johan
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Dat advies voor 5W40 zie ik vaak, maar geldt dat dan ook voor de 2.0 HDi-110?
Dit omdat er over een maandje een beurt bij mij aankomt, en dan kan ik dat mooi meenemen
(en excuus als ik het topic kaap)
Dit omdat er over een maandje een beurt bij mij aankomt, en dan kan ik dat mooi meenemen
(en excuus als ik het topic kaap)
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
ja, voor onze C5 HDI 110pk geld ook dat ze 5W40 het prettigst vindt. De garages waar ik heb laten doen deden er ook 5W40 in. Onze C5 heeft inmiddels een 240000 km levenservaring en een olie verbruik van 1 op 12 a 13000km.
Johan
Johan
hallo
LET OP !!! met olie verversen je hebt hier te maken met een turbomotor
en de turbo word gevoed door de olie van de motor dit is een uitlaatgas turbo en draait op
een laagje olie de turbo draait onderdruk zo'n 120.0000toeren dus geen grapjes mee uithalen
koop vooral GEEN olie in de supermarkt
zorg voor goede olie anders verliest de olie
zijn viscositeit en krijg je een verkeerde menging dus turbo klaboem
gooi de olie er ook niet zomaar in heel voorzichtig schenken want,anders komt er olie in de verkeerde leiding terecht vacuüm
en je raad het al ma een paar km of zo kan het
klaboem
zijn. neem geen risico ga naar de vakhandel 
LET OP !!! met olie verversen je hebt hier te maken met een turbomotor
en de turbo word gevoed door de olie van de motor dit is een uitlaatgas turbo en draait op
een laagje olie de turbo draait onderdruk zo'n 120.0000toeren dus geen grapjes mee uithalen
koop vooral GEEN olie in de supermarkt
zijn viscositeit en krijg je een verkeerde menging dus turbo klaboem
gooi de olie er ook niet zomaar in heel voorzichtig schenken want,anders komt er olie in de verkeerde leiding terecht vacuüm
klaboem
Berichten: 135
Lid geworden op: 01 feb 2010 17:56
Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter
Locatie: Voorthuizen
Ververs met 5W40 en omdat we dat ook in onze bedrijfswagens gebruiken (CDi)en goede ervaring mee hebben, gebruiken we de Shell Helix. Op al de kilometers is dat relatief zo weinig ( uit het vat) dat er geen Hema of Halfords oid. voor gehaald kan worden.
Olie heeft allerlei toevoegingen erin gemengd en de "merk" oliën, zijn daar heel specifiek in.
In verband met de turbo's in onze auto's, adviseren de meeste autofabrikanten de 5W.
De 30 , durf ik niet bij mijn auto 276K aan. Ik ben bang dat de opgebouwde rilletjes en carbon afsluitingen zullen oplossen en daarbij voor in-en externe lekkages zulen zorgen. Dit geldt overigens ook voor de zgn. schoonmaakmiddeltjes ( dieseltoevoeging).
Wat wel belangrijk is , is het vervangen van het oliefilter en luchtfilter. Ook het water aftappen van het oliepotje hoort eigenlijk te gebeuren.
Olie heeft allerlei toevoegingen erin gemengd en de "merk" oliën, zijn daar heel specifiek in.
In verband met de turbo's in onze auto's, adviseren de meeste autofabrikanten de 5W.
De 30 , durf ik niet bij mijn auto 276K aan. Ik ben bang dat de opgebouwde rilletjes en carbon afsluitingen zullen oplossen en daarbij voor in-en externe lekkages zulen zorgen. Dit geldt overigens ook voor de zgn. schoonmaakmiddeltjes ( dieseltoevoeging).
Wat wel belangrijk is , is het vervangen van het oliefilter en luchtfilter. Ook het water aftappen van het oliepotje hoort eigenlijk te gebeuren.
CX sedan -phase 2 - GTi automatic - mauritius blue -1989
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)
Ik heb woensdag mijn C5 opgehaald. Deze is afgeleverd met een beurt. Op het service kaartje staat speciaal 5W40 vermeld.
Ik houd het gewoon bij de geadviseerde olie.
Walter.
Ik houd het gewoon bij de geadviseerde olie.
Walter.
C5club Fan


Berichten: 89
Lid geworden op: 16 feb 2010 22:58
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09873
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 323000
Kleur: gris iceland
Dank je wel voor alle reacties
!
Ex: Mini 1000, Visa II RE; BX 1.4; BX 1.6 TRI; BX 1.9 D; Break Ligne Prestige 2.0 HDI
Actueel: C5 2.0 Diff. HDI Aut.; BMW K75S
Actueel: C5 2.0 Diff. HDI Aut.; BMW K75S
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ik zat te zoeken naar een kannetje van 5 liter, maar die hebben ze hier niet, of bij jullie ook niet?Herman schreef:Doe dan 5w40 van Action á 3,48 liter
2 liter 5w40 meegenomen à €3,29
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nee helaas 1 liter kan 3.29 klopt lekker voordelig en net zo goed als uit de garage , die betalen zelf ook niet zoveel.Ploffie schreef:Ik zat te zoeken naar een kannetje van 5 liter, maar die hebben ze hier niet, of bij jullie ook niet?Herman schreef:Doe dan 5w40 van Action á 3,48 liter
2 liter 5w40 meegenomen à €3,29
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Volgens puristen natuurlijk troep, maar volgens mijn portemonnee is dit verschrikkelijk goeie olie.
En ik kan me niet onttrekken aan het vermoeden dat het uit hetzelfde dure vat komt...
En ik kan me niet onttrekken aan het vermoeden dat het uit hetzelfde dure vat komt...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Tis zelfde als met merk benz. en de witte pomp 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
dat je olie uit de action goed vind omdat ie goedkoop is is een keuze die iedereen zelf moet maken.Herman schreef:Tis zelfde als met merk benz. en de witte pomp
maar als je zegt dat wittepomp benzine het zelfde is als merk.......
dat is klinklare onzin, en dat weet ik uit ervaring..
met de vorige C5 genoeg probs gehad door witte pomp diesel...

