Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
edgo schreef: Het ging toen om een olieverversing incl oliefilter, doe dit normaal gesproken zelf, maar ze hadden een actie. Ik had toen zoiets van, dan ga ik niet voor de deur staan te klooien. Totdat het moment van afrekenen kwam, en het bedrag het dubbele was. Toen was het, ja maar meneer er moet speciale olie in, en we hebben alle vloeistoffen bijgevuld, en de verlichting gecontroleerd. Het ging hier om een Ford en ik wist zelf welke olie er op moest. En naar andere diensten had ik al helemaal niet gevragen! Heb toen met het stoom uit mijn oren 100euro afgetikt! Dat had je dan ook gewoon niet moeten accepteren. Aktietarief is aktietarief, als ze je niet gevraagd hebben voor andere zaken of waarschuwen dat je niet onder de voorwaarden viel. Dus alleen het aktiebedrag betalen of anders direct aangifte doen van oplichting....
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
08 feb 2010 12:40 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Giessenburger schreef: edgo schreef: Het ging toen om een olieverversing incl oliefilter, doe dit normaal gesproken zelf, maar ze hadden een actie. Ik had toen zoiets van, dan ga ik niet voor de deur staan te klooien. Totdat het moment van afrekenen kwam, en het bedrag het dubbele was. Toen was het, ja maar meneer er moet speciale olie in, en we hebben alle vloeistoffen bijgevuld, en de verlichting gecontroleerd. Het ging hier om een Ford en ik wist zelf welke olie er op moest. En naar andere diensten had ik al helemaal niet gevragen! Heb toen met het stoom uit mijn oren 100euro afgetikt! Dat had je dan ook gewoon niet moeten accepteren. Aktietarief is aktietarief, als ze je niet gevraagd hebben voor andere zaken of waarschuwen dat je niet onder de voorwaarden viel. Dus alleen het aktiebedrag betalen of anders direct aangifte doen van oplichting.... En dan ook nog eens een paar uur op het politiebureau doorbrengen!? Heb wel gemaild naar het hoofdkantoor, of dit de normale gang van zaken was. Reactie hierop moet ik nu nog krijgen, dat zegt mij genoeg!
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
08 feb 2010 12:46 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Draai het dan om: jij vertrekt, en ze kunnen kiezen: met betaling van het aktietarief of zonder betaling. Dan kunnen zij aangifte doen, en dat durven ze dan toch niet.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
08 feb 2010 13:10 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Giessenburger schreef: Draai het dan om: jij vertrekt, en ze kunnen kiezen: met betaling van het aktietarief of zonder betaling. Dan kunnen zij aangifte doen, en dat durven ze dan toch niet. Had ook gekunnen, mijn zoon(tje) was er bij, en ik weet van mezelf als ik mijn boosheid ga "uiten" dat ik dan nogal vrij explosief kan zijn  Dat leek mij niet echt een vb voor mijn zoon! Maar ik ben er klaar mee, alleen mij zien ze er nooit meer 
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
08 feb 2010 13:23 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Heb je natuurlijk gelijk in.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
08 feb 2010 13:59 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
@ Willy4 je gaat voor de hoofdprijs> Citaat: de achterbanden is vooraan plaatsen en de voorbanden achteraan plaatsen dan weet ge het in de banden zit ja of neen Ben vandaag terug bij de Vries geweest. Ze hebben de wielen kruislings gewisseld, en jawel de dame "spoort" weer zoals het hoort 
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
10 feb 2010 16:40 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Ik heb vandaag de voorwielen naar achteren gegooid en vice versa. Dit in verband met de slijtage. Het nieuwe profiel was 7mm en bleek nu voor 4½ te zijn, achter was het nog 6½, en dit na ongeveer 25000 km. Morgen eens voelen en luisteren of ze zoemen of niet. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
12 apr 2010 18:12 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Om zoemen door cuppen tegen te gaan moet je niet alleen voor en achter verwisselen maar ook nog de draairichting. Dus kruiselings.
Als je ze allemaal kruiselings verwisselt komen ze bij de volgende keer weer terug op de oude plek. Da's ook niet optimaal.
Van de car tyre bible heb ik het volgende optimale schema (voor een voorwielaandrijver)
RA=>LV=>LA=>RV=>RA
Dus van voor naar achter recht en van achte naar voren gekruist. De evt gecupte banden (achter) wisselen dan ook van draairichting en zo slijt het cuppen er zo snel mogelijk weer af.
Bovendien als je de volgende keer weer wisselt zitten alle banen precies aan de andere kant en elimineer je links/rechts slijtage verschillen. Doe dit elke 5-10K km is het advies. Dan slijten je banden evenredig.
Bij achterwielaandrijvers moet je het precies andersom doen, bij 4WD kruiselings. Mits je banden niet richtingsgebonden zijn natuurlijk!
PS om een discussie voor te zijn is er ook een "school" die zegt dat je altijd je beste banden achter moet laten zitten. Echter juist het enigszins scheef afsluiten en de neiging tot cuppen achter moet je dan maar voor lief nemen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
13 apr 2010 12:11 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Nou, 60 km. gereden maar geen gezoem oid. Merk geen enkel verschil in sporing. Vind wel dat de voorbanden veel afgesleten zijn tov de achterbanden, 2½ mm. tegenover een ½ mm. Als ik de voorbanden bekijk na een ritje lijkt het loopvlak ook altijd vrij grijs vergeleken met de wangen, net of ze iets vreten... Bij jullie ook zo? Maar als ze echt zouden wringen dan zouden ze na 26000 km. wel erger afgesleten zijn lijkt me..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
13 apr 2010 14:06 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Volgens mij heb ik het al eerder gezegd, in dit topic zelfs, maargoed...
1) de beste banden horen achter, het wisselen van voor naar achter is dus vrijwel uitgesloten, omdat de voorbanden nog maar op 5mm zullen zitten als de achterbanden nog 8mm hebben. 2) cuppen (zaagtanden) is het resultaat van de dynamische sporing van de achteras (meesturend effect) niks aan te doen en hooguit vervelend vanwege het zoemen. Het is geen afkeur (geen echte ongelijke slijtage) Hopen dat eenmaal voor de banden vanzelf terugslijten is onzin en het zoemen is daar veel erger. Dus gecupte achterbanden naar voren levert geen voordeel; alleen meer lawaai! 3) kruislings wisselen is altijd fout. Remmen vervormt het karkas in een richting, kruislings wisselen maakt dat je nu rijdt in de remrichting. 4) las je per sé iets wilt wisselen: een nieuw paar achter gooien en de "oude" achterbanden voor, zolang als ze niet te veel zaagtand vertonen. 5) heb je bandenspanningssensoren dat kan het wisselen ertoe leiden dat de BC niet meer de juiste weergave heeft wel wiel plat is (geen probleem op Ph.I)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
14 apr 2010 14:43 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23 Berichten: 674 Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
EvilTwin schreef: 5) heb je bandenspanningssensoren dat kan het wisselen ertoe leiden dat de BC niet meer de juiste weergave heeft wel wiel plat is (geen probleem op Ph.I)
Een goedziende mens kan dit nog wel met het blote oog waarnemen 
|
14 apr 2010 16:49 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Dat zou ik erg knap vinden als jij het verschil kan zien tussen 2,6 en 2,3 bar. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
14 apr 2010 17:58 |
|
 |
filip
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23 Berichten: 674 Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
wanneer de sensoren alarm geven zal de druk wel wat lager zijn niet ?
|
14 apr 2010 18:11 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Nee, de melding zachte bad icm SERVICE volgt al bij een relatief klein drukverschil (instelbaar bijv 0,3bar) Bij meer drukverlies volgt de melding: lekke band, icm STOP
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 apr 2010 11:20 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Uitlijnen.
Heeft mij al een keer wisselen langs de snelweg gescheeld door tijdig waarschuwen dat er een band leegliep, ik vind het uitstekend werken Iets wat je normaal niet merkt totdat het echt te laat is ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
15 apr 2010 11:47 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|