Dank aan allen voor het warme welkom! Het huwelijk vindt trouwens pas plaats in augustus, maar mijn vriendin en auto heb ik nu al

Het was al opgelost, maar het is zeker een Ligne Prestige.
Vandaag eens goed in de spits gereden, van Leiden naar Haarlem via A4 en een stuk binnendoor - dat is wel even wennen na de benzine-Xantia. Het is meer varen dan rijden, maar je moet wel je hoofd erbij houden

Zoals iemand op Autoweek (geloof ik) zei: de C5 zorgt wel dat je thuiskomt, daar hoef je zelf niet zoveel voor te doen. Bij de Xantia hoefde je niet op de snelheidsmeter te kijken, want boven de 100 begon hij te gieren en bij 120 te schudden, dus liet je het wel uit je hoofd om 130 te rijden. Ik kan nu uit ervaring melden dat de C5 geen kik geeft tot minstens 140 - ik dacht dat ik 100 reed. Het is al vaak gezegd op dit forum, maar ik maak het nu ook (als bestuurder) mee: wat een comfort.
Uit mijn jeugd (achterin of naast vader-Citrofiel) ken ik nog de rij-ervaring van de DS en de CX, en ik vind het erg leuk dat de C5 daarvan een afstammeling is. (zelf een Xantia gehad en m'n vader heeft de XM overgeslagen omdat ie te druk was met CX'en rijden). Je merkt het ook wel: de C5 is een DS in het formaat van een CX. Of het liefdeskind van een Traction en een SM, dat kan ook.
@Klussie: Merci, dat vind ik ook! Ik zie ze zelden op de weg - veel C5'en zijn blijkbaar stemmige leaseauto's (geweest).