Weer geld weggegooid dus..Menno schreef:Bakolie laten verversen, wat er uit kwam was nog erg netjes ...
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Nee....Ploffie schreef:Weer geld weggegooid dus..Menno schreef:Bakolie laten verversen, wat er uit kwam was nog erg netjes ...
Menno heeft een auto gekocht waarvan niet zeker was hoe het met de conditie van de bak gesteld was.
En dus heeft hij zéér verstandig gehandeld en de bakolie laten verversen. Da's gewoon een investering voor de toekomst
En voorts heeft het een stukje geruststelling opgeleverd, da's nooit weg
Groet,
JW
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het is simpelweg verstandig als je graag wat langer met de bak wil doen, ...
En het feit dat wat er uit kwam netjes was is enkel meegenomen, zo weet je iig dat de bak het niet al te zwaar heeft gehad
En het feit dat wat er uit kwam netjes was is enkel meegenomen, zo weet je iig dat de bak het niet al te zwaar heeft gehad
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Na bijna twee weken rijden in de C5 merk ik toch op dat de automaat zich veel laat voelen bij op en terug schakelen. Ik gaf dit afgelopen week nog aan bij de dealer maar hij vermelde dat het vervangen van de olie niet aan te raden was. Omdat dit voor bij het overschakelen van 3 naar 4 slechter zou worden en het terugschakelen er niet soepeler op zou worden?!? Dit ging er niet echt in bij mij. Als ik zo'n antwoord krijg ga ik niet eens in discussie met deze monteur (chef werkplaats?!?!).
Dus even zoeken HET forum en kom op dit draadje uit.
Het was even lezen
(13 pagina's) maar ik kom er dus achter dat een bezoekje aan Nieuw Vennep mij waarschijnlijk een C5 geeft met als resultaat dat die beter en soepeler kan gaan schakelen.
Maandag maar eens even contact met ze opnemen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr.
Walter.
Dus even zoeken HET forum en kom op dit draadje uit.
Het was even lezen
Maandag maar eens even contact met ze opnemen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr.
Walter.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Verwacht er niet altijd wonderen van hoor, maar slechter schakelen van een oliewissel is natuurlijk onzin ...
Bovendien weet je bij een oliewissel dat het peil weer netjes is, aangezien er geen peilstok meer in zit
, het niveau luistert erg nauw.
Bovendien weet je bij een oliewissel dat het peil weer netjes is, aangezien er geen peilstok meer in zit
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ja...JW-NHS schreef:
Nee....
Menno heeft een auto gekocht waarvan niet zeker was hoe het met de conditie van de bak gesteld was.
En dus heeft hij zéér verstandig gehandeld en de bakolie laten verversen. Da's gewoon een investering voor de toekomst
En voorts heeft het een stukje geruststelling opgeleverd, da's nooit weg![]()
Groet,
JW
Menno heeft zijn bakolie laten verversen want hij kent de historie van zijn auto niet, dus een goede keuze, nu blijkt de kleur van de olie eigenlijk prima en is de oliewissel dus eigenlijk overbodig geweest en heeft Menno centjes uitgegeven voor een oliewissel die eigenlijk niet noodzakelijk was en heeft hij dientengevolge achteraf een paar centjes weggegooid.
Hoopte dat dat duidelijk was, beetje tussen de regels doorsnappend.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Geef je adres door aan Menno dan stuurt hij je zijn oude olie wel op, zonde om weg te doen. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Is al geregeld!
De spaarzame.
De spaarzame.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Heeft eigenlijk al eens iemand de olie gewisseld van een AISIN 6-bak?
Mijn auto is net de 100K gepasseerd en ik zal ook te overwegen de olie eens te wisselen. Bij mijn vorige V6 met de ZF 4 bak heb ik het ook rond de 100K al eens gedaan en mijn 4 bak was "de soepelste waarmee ie ooit had gereden" aldus Oldenhage.
De aisin werkt op zich prima. Wel is bij vol gas in de 1e versn een bijgeluidje te horen de eerste meters, wat de garage echter geen zorgen baarde. Tevens heeft ie z'n eerste 2 jaar in Frankrijk gesleten, wat natuurlijk door bergen ook een wat zwaarder leven kan zijn.
Mijn auto is net de 100K gepasseerd en ik zal ook te overwegen de olie eens te wisselen. Bij mijn vorige V6 met de ZF 4 bak heb ik het ook rond de 100K al eens gedaan en mijn 4 bak was "de soepelste waarmee ie ooit had gereden" aldus Oldenhage.
De aisin werkt op zich prima. Wel is bij vol gas in de 1e versn een bijgeluidje te horen de eerste meters, wat de garage echter geen zorgen baarde. Tevens heeft ie z'n eerste 2 jaar in Frankrijk gesleten, wat natuurlijk door bergen ook een wat zwaarder leven kan zijn.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Vanochtend contact opgenomen met Nieuw Vennep. Na het vertellen van mijn bevindingen over de wel en wee van de automaat gaf hij mij het advies om de klepjes inclusief de bijbehorende software te laten vervangen. Het vervangen van de olie kan ook helpen maar gezien de tellerstand zou er met de olie niet veel mis kunnen zijn. Hoogstens dat het op peil brengen van het de olie niveau zou tot verbetering kunnen brengen.
Ik ben bij de dealer langs gereden en heb het verkregen advies vermeld. Er waren wat vraagtekens over de klachten die ik noemde omdat de beleving was dat deze klachten bekrachtigd worden door de zaken die ik op het forum gevonden heb over de schakelproblemen van de automaat. Het blijkt dat niet elke dealer blij is met de informatie die beschikbaar is op de fora.
Na nogmaals de eigen bevindingen te verwoorden is er toch besloten om te kijken om de modificatie/reparatie te gaan uitvoeren. Herhaaldelijk werd er aangegeven dat deze automaat niet de soepelste automaat onder de automaten is. En dat mogelijk niet al mijn bevindingen opgelost zullen worden. Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn na het bezoek van a.s. vrijdag.
Ik houd jullie op de hoogte.
gr.
Walter.
Ik ben bij de dealer langs gereden en heb het verkregen advies vermeld. Er waren wat vraagtekens over de klachten die ik noemde omdat de beleving was dat deze klachten bekrachtigd worden door de zaken die ik op het forum gevonden heb over de schakelproblemen van de automaat. Het blijkt dat niet elke dealer blij is met de informatie die beschikbaar is op de fora.
Na nogmaals de eigen bevindingen te verwoorden is er toch besloten om te kijken om de modificatie/reparatie te gaan uitvoeren. Herhaaldelijk werd er aangegeven dat deze automaat niet de soepelste automaat onder de automaten is. En dat mogelijk niet al mijn bevindingen opgelost zullen worden. Ik ben benieuwd wat het resultaat zal zijn na het bezoek van a.s. vrijdag.
Ik houd jullie op de hoogte.
gr.
Walter.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Tja, dat kan twee dingen betekenen. Of de dealer is van mening dat een forum zorgt voor ongeruste gebruikers die overal problemen gaan zoeken die er niet zijn, of er wordt info gedeeld die alleen voor intern gebruik is. En ik gok dan op het tweede.Paap_Dude schreef:Het blijkt dat niet elke dealer blij is met de informatie die beschikbaar is op de fora.
Maar goed, ik hoop dat het je gaat lukken
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
En ik denk dat deze dealer van het eerste uitgaat. Zelf slechte ervaringen gehad, vermoed ik...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Goed, de C5 automaat is voorzien van nieuwe klepjes en olie.
Ik merk het goed dat de overgangen bij opschakelen soepeler verlopen. Bij het terugschakelen hang ik niet meer in de gordel
. Ik heb nog niet echt veel ermee gereden maar deze korte rit geeft mij al een goed gevoel.
Nogmaals,
voor de Citroen Dealer Mekenkamp te Bunnik.
Ik merk het goed dat de overgangen bij opschakelen soepeler verlopen. Bij het terugschakelen hang ik niet meer in de gordel
Nogmaals,
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:29
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Contacteer:
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
De kleppen zijn volgens mij een specifiek probleem van de AL4 bak, dat is een andere bak dan die in de V6 zit; dat is een ZF 4HP20.





