Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
In foto topic heb ik mijn nieuwe tweedehands C5 al voorgesteld. er zit 6 maanden garantie op en na 2 weken vallen de volgende dingen me op.
Ik vroeg me af of de problemen van algemene aard zijn:
1) rammel in de voordeuren (lijkt op beschreven probleem van losse raamklemmen oid) bij stadsritten op hobbelige weg/lage snelheid.
2) 5e versnelling wil er niet altijd uit, komt niet in de vrij, na heen en weer trekken weer wel.
3) achterklep wil niet uit zichzelf helemaal open, moet je met de hand helemaal omhoog drukken
4) rechter achterdeur blijft op slot bij ontgrendelen (soms); update wil nu helemaal niet meer open.
Misschien komt er meer, heb er pas 500Km op zitten.
De rammel was met de testrit al opgevallen en gemeld, maar blijkbaar niet opgelost. Binnenkort eerste afspraak maken voor garantie punten. De verkoper meldde bij verkoop dat alles verholpen zou worden, zelfs de kleinste dingen, dus ik ben benieuwd.
Ik vroeg me af of de problemen van algemene aard zijn:
1) rammel in de voordeuren (lijkt op beschreven probleem van losse raamklemmen oid) bij stadsritten op hobbelige weg/lage snelheid.
2) 5e versnelling wil er niet altijd uit, komt niet in de vrij, na heen en weer trekken weer wel.
3) achterklep wil niet uit zichzelf helemaal open, moet je met de hand helemaal omhoog drukken
4) rechter achterdeur blijft op slot bij ontgrendelen (soms); update wil nu helemaal niet meer open.
Misschien komt er meer, heb er pas 500Km op zitten.
De rammel was met de testrit al opgevallen en gemeld, maar blijkbaar niet opgelost. Binnenkort eerste afspraak maken voor garantie punten. De verkoper meldde bij verkoop dat alles verholpen zou worden, zelfs de kleinste dingen, dus ik ben benieuwd.
C5club Bikkel

Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Ik heb probleem 3 en 4
3 vind ik niet zo erg en 4 heb ik zelf op gelost, was bij mij slecht contact tussen de stekker en het slot van de achter deur (deur ging niet opslot). pinnetjes bij gebogen en contact spray er op.
Bij de dealer vervangen ze blijkbaar het hele slot.
Kijk of je knipperlicht hendel etc het goed doen deze gaan ook vaak kapot en kosten over de 300 euro!!
3 vind ik niet zo erg en 4 heb ik zelf op gelost, was bij mij slecht contact tussen de stekker en het slot van de achter deur (deur ging niet opslot). pinnetjes bij gebogen en contact spray er op.
Bij de dealer vervangen ze blijkbaar het hele slot.
Kijk of je knipperlicht hendel etc het goed doen deze gaan ook vaak kapot en kosten over de 300 euro!!
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Contacteer:
1) dit ook gelezen ?
( klik ... )
2) ?
3) gasveren niet meer goed ?? gaat sowieso niet echt heel soepel , ook bij mij niet ( niet hinderlijk )
4) nieuw slot ....
Het is per slot garantie
2) ?
3) gasveren niet meer goed ?? gaat sowieso niet echt heel soepel , ook bij mij niet ( niet hinderlijk )
4) nieuw slot ....
Het is per slot garantie
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Ja die had ik gelezen, daar doelde ik ook op.M&M schreef:1) dit ook gelezen ?( klik ... )
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Contacteer:
Ken idd probleem 3 (van beide rechterportieren inmiddels het slot vervangen) en 4 ook.
Probleem 4 is niet hinderlijk zolang ik mijn hoofd niet stoot. Dus, zo lang ik niks uit de kofferbak hoef te halen, hindert me dat niet. Als ik wel wat moet pakken, dan geef ik die klep een extra zet en stoot ik mijn hoofd alsnog niet. Probleem niet hinderlijk meer.
Probleem 2 heb ik niet, omdat de mijne maar 4 verzetten heeft
Probleem 1: de navigatiecomputer zit bij mij in een een beugel die het geheel niet rammelvrij bergt. Daarnaast heb ik standaard overal losse zooi in de auto, die rammelt. Kortom, ik heb er geen last van.
Probleem 4 is niet hinderlijk zolang ik mijn hoofd niet stoot. Dus, zo lang ik niks uit de kofferbak hoef te halen, hindert me dat niet. Als ik wel wat moet pakken, dan geef ik die klep een extra zet en stoot ik mijn hoofd alsnog niet. Probleem niet hinderlijk meer.
Probleem 2 heb ik niet, omdat de mijne maar 4 verzetten heeft
Probleem 1: de navigatiecomputer zit bij mij in een een beugel die het geheel niet rammelvrij bergt. Daarnaast heb ik standaard overal losse zooi in de auto, die rammelt. Kortom, ik heb er geen last van.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Contacteer:
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Contacteer:
Hier heb ik ook last van (bij een Ph1). Weet iemand of een Ph2 hier ook last van heeft?3) achterklep wil niet uit zichzelf helemaal open, moet je met de hand helemaal omhoog drukken
De achterruit ging ook niet meer apart open (hier hebben ook meer break-bezitters last van), maar dit is "opgelost" door een inbreker die zo vriendelijk was om de ruit in te slaan.
C5club Die-Hard

Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
de phII heeft hier geen last van, is in feite superlicht om open en toe te doen ivgl. met de phI (onze phI heeft er ook last van)hilgeman schreef:Hier heb ik ook last van (bij een Ph1). Weet iemand of een Ph2 hier ook last van heeft?3) achterklep wil niet uit zichzelf helemaal open, moet je met de hand helemaal omhoog drukken
De achterruit ging ook niet meer apart open (hier hebben ook meer break-bezitters last van), maar dit is "opgelost" door een inbreker die zo vriendelijk was om de ruit in te slaan.
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Onder garantie (bovag) hersteld:
Achterportier is hersteld onder garantie (nieuwe motor 9138A2)
Achterklep nieuwe gasveer (8731F4)
Rammels zijn weg,
Versnellingsbak gesmeerd, als probleem blijft wordt de bak gedemonteerd.
Versnellingsbak probleem lijkt niet weg te gaan, dus van de 5 terug wil niet altijd naar de vrij, dus ik laat nog weten of dat ook wordt opgelost.
Erg tevreden met de dealer.
De suzuka's (16" velgen) zijn ook geleverd, maar gaan er pas onder na de winter.
Achterportier is hersteld onder garantie (nieuwe motor 9138A2)
Achterklep nieuwe gasveer (8731F4)
Rammels zijn weg,
Versnellingsbak gesmeerd, als probleem blijft wordt de bak gedemonteerd.
Versnellingsbak probleem lijkt niet weg te gaan, dus van de 5 terug wil niet altijd naar de vrij, dus ik laat nog weten of dat ook wordt opgelost.
Erg tevreden met de dealer.
De suzuka's (16" velgen) zijn ook geleverd, maar gaan er pas onder na de winter.
Contacteer:
C5club Newbie

Ik heb probleem 2 en 3 ook, met een Ph1 sedan.
De versnellingsbakproblemen doen zich maar een paar keer per jaar voor.
De gasdempers van de achterklep bewegen wat stroef en zijn na 3 jaar al verroest. Het zelfde had ik ook met de gasdempers van de Xantia. Ik denk dat ik ze maar eens verwissel met de dempers van de moterkap als die tenminste gelijk zijn.
Mobieldick
De versnellingsbakproblemen doen zich maar een paar keer per jaar voor.
De gasdempers van de achterklep bewegen wat stroef en zijn na 3 jaar al verroest. Het zelfde had ik ook met de gasdempers van de Xantia. Ik denk dat ik ze maar eens verwissel met de dempers van de moterkap als die tenminste gelijk zijn.
Mobieldick
De 5e versnelling blijft hangen, 12 december gaat de bak uitelkaar. Gratis vervangend vervoer aangeboden gekregen. Ondertussen bleef ook het koppelingspedaal iets hangen, en komt met een klik laatste stukkie omhoog.
Heb er nu 900km opzitten. Verder prima auto en als dit is opgelost ook 100% tevreden met de aanschaf.
Heb er nu 900km opzitten. Verder prima auto en als dit is opgelost ook 100% tevreden met de aanschaf.