Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Heb pas mijn olievoorraad eens nagekeken van de hydrauliek. Vering op de laagste stand gezet en er moest 0,8 liter LDS olie bij gedaan worden. Vraag is nu waar is die 0,8 liter olie verloren gegaan er vanuit gaande dat het vorheen ged is bijgevuld). Ik zie geen lekken dus denk ik aan de bollen, dat die wellicht minder zijn. Vroeger kon je de bollen op laten pompen, maar hoe gaat dat met deze bollen? Hoe weet je of ze nog goed zijn?
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
tot waar heb je de olie bijgevuld
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik zeg niks hoor tot aan amsterdam?willy4 schreef:tot waar heb je de olie bijgevuld

Leg er eens snachts een stuk karton onder de auto bij de bollen en kijk of hij ergens lekt.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
idd bij een probleem bij het begin beginnen: minimale niveau is felsrand hydrauliekvat in laagste stand vering.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Je kunt ze laten nameten, maar ze horen praktisch geen druk te verliezen (<10% in 5jr) behalve als ze dooroverbelasting geperforeerd raken, maar dan zijn ze gelijk totaal plat en dat kun je ook zonder meting voelen.maran schreef:Vroeger kon je de bollen op laten pompen, maar hoe gaat dat met deze bollen? Hoe weet je of ze nog goed zijn?
Navullen is niet mogelijk.
Lekkage kan gebeuren via de plunjers, mn achter, maar ook via de leidingen van de stuurbekrachtiging.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
op het reservoir staan merktekens. bijgevuld tot tussen deze 2 merktekens met vering in laagste stand. Je ziet door de witte kunststof een donkere kleuring van de olie.willy4 schreef:tot waar heb je de olie bijgevuld
Nadien niet meer gecontroleerd of het niveau na een aantal duizend km is gezakt. Blijft het niveau zo dan trek ik de conclusie dat er geen lekkages zijn. Ook onder de auto zijn geen oliesporen op de grond zichtbaar ook niet als het geregend heeft en de ondergrond nat is.
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Daar stond het peil voordien dus zeker een halve liter onder!Hans47 schreef:idd bij een probleem bij het begin beginnen: minimale niveau is felsrand hydrauliekvat in laagste stand vering.
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Ik zal het oliepeil in de gaten houden. Ik ga ervan uit dat er nog maar 4 bollen op zo'n auto zitten. als ik op de trekhaak druk zit er goede afvering achter. Voor nog niet gecheckt. Wellicht zinvol om na bijna 10 jaar eens nieuwe bollen te plaatsen?EvilTwin schreef:Je kunt ze laten nameten, maar ze horen praktisch geen druk te verliezen (<10% in 5jr) behalve als ze dooroverbelasting geperforeerd raken, maar dan zijn ze gelijk totaal plat en dat kun je ook zonder meting voelen.maran schreef:Vroeger kon je de bollen op laten pompen, maar hoe gaat dat met deze bollen? Hoe weet je of ze nog goed zijn?
Navullen is niet mogelijk.
Lekkage kan gebeuren via de plunjers, mn achter, maar ook via de leidingen van de stuurbekrachtiging.
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik geloof niet dat er een termijn is voorzien, maar als het idd 10% verlies is in 5jr dan kun je na 10jr wel wat merken, als je daarvoor gevoelig bent.maran schreef:Ik zal het oliepeil in de gaten houden. Ik ga ervan uit dat er nog maar 4 bollen op zo'n auto zitten. als ik op de trekhaak druk zit er goede afvering achter. Voor nog niet gecheckt. Wellicht zinvol om na bijna 10 jaar eens nieuwe bollen te plaatsen?
Overigens heb je met je 2.0-16v toch Hydractive 3PLUS ? In dat geval heb je zes bollen. Te weinig LDS kan dan ook vreemde effecten opleveren mbt het HARD-ZACHT schakelen van de vering.
Er zijn verschillende niveaus LDS gespecificeerd afhankelijk van HA3 danwel HA3+.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Ik heb op laagste stand tot HYD bijgevuld (waar het vor staat?) heb boven de veerpoten aan elke kant 1 bol en achter bij elke draagarm 1 bol en achter ook nog 1 in het midden (bij niveau afregeling) Dus dat zijn er 5. Zit er wellicht voor nog in het midden ergens 1 verborgen?EvilTwin schreef:Ik geloof niet dat er een termijn is voorzien, maar als het idd 10% verlies is in 5jr dan kun je na 10jr wel wat merken, als je daarvoor gevoelig bent.maran schreef:Ik zal het oliepeil in de gaten houden. Ik ga ervan uit dat er nog maar 4 bollen op zo'n auto zitten. als ik op de trekhaak druk zit er goede afvering achter. Voor nog niet gecheckt. Wellicht zinvol om na bijna 10 jaar eens nieuwe bollen te plaatsen?
Overigens heb je met je 2.0-16v toch Hydractive 3PLUS ? In dat geval heb je zes bollen. Te weinig LDS kan dan ook vreemde effecten opleveren mbt het HARD-ZACHT schakelen van de vering.
Er zijn verschillende niveaus LDS gespecificeerd afhankelijk van HA3 danwel HA3+.
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
HYD staat voor het niveau waarop een C5 met HA3+ moet staan.
BASE is het niveau voor HA3.
Jouw C5 heeft HA3+ vandaar zes bollen, de middenbol voor zit verstopt op het voorste subframe, bij (3)
BASE is het niveau voor HA3.
Jouw C5 heeft HA3+ vandaar zes bollen, de middenbol voor zit verstopt op het voorste subframe, bij (3)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:15
Auto: C5 Break 3.0i V6-24v Exclusive
Opties: Erg compleet.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09881
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 110.000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Locatie: Zuid-Holland
Ik vind de vering niet optimaal functioneren. Bij verkeersdrempels veert de wagen te veel door, korte hobbels bonken nogal (ten opzicht van mijn vorige C5). Nu is het niveau van de LDS met de wagen in de laagste stand op het minimum niveau = ter hoogte van de flens. Het zichtbare deel van het reservoir is dus half vol. Ik wil daarom bijvullen. Het reservoir vertoont geen duidelijke markeringen in letters BASE/HYD/MAX. Maar als ik de foto's hier goed bestudeer kom ik er wel uit denk ik. Even ter controle. Het verschil in volume LDS tussen MIN en BASE lijkt groot tov het verschil tussen BASE en HYD. Klopt dat?
Theo[C5]
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Daar lijkt het wel op, waar dat verschil precies vandaan komt is mij ook niet helemaal duidelijk. Op de Ph.II zijn die markeringeen zelfs verdwenen, alleen maar tandjes in het netje wat in je reservoir hangt.theo[C5] schreef:Even ter controle. Het verschil in volume LDS tussen MIN en BASE lijkt groot tov het verschil tussen BASE en HYD. Klopt dat?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

EvilTwin schreef:Daar lijkt het wel op, waar dat verschil precies vandaan komt is mij ook niet helemaal duidelijk. Op de Ph.II zijn die markeringeen zelfs verdwenen, alleen maar tandjes in het netje wat in je reservoir hangt.theo[C5] schreef:Even ter controle. Het verschil in volume LDS tussen MIN en BASE lijkt groot tov het verschil tussen BASE en HYD. Klopt dat?
Als er te weinig olie in zit kan de auto dan ook gaan zakken achter na ca.2 uur stil te hebben gestaan ??
Heb net even gekeken maar kan helaas geen min. of max. vinden op het reservoir,als ik tegen de auto aandruk zie ik halverwege het reservoir de olie heen en weer gaan,moet ik er wat bij gooien of heeft dit geen zin ? ook de mijne lekt nergens zover ik weet en kan zien,wanneer je de dop er af draaid zie je een soort filter,ook daar is geen olie te zien,moet ik hem vullen totdat ik de olie wel kan zien of is het dan al teveel ?
Beetje lastig hoor om te zien wat goed of niet goed is ff,,
ps. heb een break van 2003 20.ltr 110 pk Hdi
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Bij mij is het zo: als je de dop eraf draait van het hyd reservoir zit er een zeefje met bovenin een rond gaatje aan de zijkant. Met de vering op de laagste stand is bij mij de olie gevuld tot net onder dat gaatje. Dan staat het op het schuine gedeelte van het reservoir totiets over de helft. Iets over de HYD merkteken. In het totaal heb ik er dus 1 liter in gedaan. Houd het nu gewoon in de gaten.
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!