Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Volgende
 C5/3 sensor ventielen onbetrouwbaar ? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
precies... :lol: :lol:

06 apr 2010 16:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mooi dat er een oplossing in zicht is, al houd ik nog wel een slag om de arm vwb die zogenaamd stalen ventielschachten. In de database zit al sinds de introductie van de C5 Ph.II (2004!) dezelfde reparatiekit voor de ventielen (ook C6 en C5-3), dus ik zie niet hoe die dealer nu ineens aan iets anders zou kunnen komen.

Citaat:
Ik weer blij ondanks het pak slaag dat ik hier heb gehad

Ik denk dat de meesten in dit draadje ondanks het redelijk opruiende karakter van je eerste post nog vrij meedenkend zijn geweest. Houd er wel rekening mee dat het een website is van liefhebbers voor liefhebbers.
Voor ongenuanceerd gezeik is er autoweek of autoblog. :smt023

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

06 apr 2010 16:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Roman schreef:
ik heb er op de duitse C5club nagezocht en heb ook zoiets gevonden..

http://www.c5forum.de/viewtopic.php?t=6439

Het tweede deel van dat verhaal komt naadloos overeen met Alcoan's ervaringen.

En het feit dat er bij onze Oosterburen, naar het zich laat aanzien, een terugroepaktie in gang gezet is spreekt boekdelen:
Citaat:
Lösung für instabile oder brechende Ventile bei Rädersätzen (Citroen): Alle Ventile/Radsensoren müssen getauscht werden, sowohl bei Sommer- als auch bei Winterrädersatz. Alle Sensoren müssen aus- und wieder angelernt werden.

Goed dat we dit hier nu ook weten.
Ik ben benieuwd wanneer dit in NL officieel bekend wordt.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

06 apr 2010 16:45
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Ventielen onbetrouwbaar en 'levensgevaarlijk' ?
Mooi dat ze eindelijk de juiste gaan monteren, wel jammer idd dat Citroen dat niet eerder heeft aangedragen, suc6 :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

06 apr 2010 17:57
Profiel
Antwoord met een citaat
Ach ja je deelt een tikkie uit en je incasseert wat. Persoonlijk heb ik er wel begrip voor, als je schrikt dan uit zich dat en niet altijd (eigenlijk zelden) tot ieders zin. Laat staan op een liefhebbersforum!
Heb daarnaast wel de indruk dat je hierdoor wat getriggerd bent geweest en daarom heb doorgevraagd, klopt dat wat?

06 apr 2010 19:35
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Alcoan schreef:
Hij had de boel aangehoord en doorgelezen, was op onderzoek uitgegaan en vertelde dat hun systeem "info rapid" wel degelijk problemen ophoestte met deze ventielen.

Wat de oorzaak is weet ik nog niet maar feit is wel dat Citroen al een hele tijd nieuwe ventielen gebruikt die niet meer van aluminium zijn maar van staal. Deze hebben ook een ander artikelnummer. Hij was een beetje boos dat dit niet gemeld was door Citroen en er zo via een :evil: klant achter moest komen. Waar of niet waar maar zo is het me verteld.
:smt080

in principe kan ik die bewuste inforapid zoeken als ik de laatste 8 postities van je chassisnummer heb.

Hobbyauto: Burton Classic zie website

06 apr 2010 20:32
Profiel
Antwoord met een citaat
tjob schreef:
Ach ja je deelt een tikkie uit en je incasseert wat. Persoonlijk heb ik er wel begrip voor, als je schrikt dan uit zich dat en niet altijd (eigenlijk zelden) tot ieders zin. Laat staan op een liefhebbersforum!
Heb daarnaast wel de indruk dat je hierdoor wat getriggerd bent geweest en daarom heb doorgevraagd, klopt dat wat?

Zoals iemand al aangaf hier, door eerdere ervaringen was ik al negatief en bevooroordeeld. Dan hoeft er niet veel te gebeuren en kassa. Ik ga gewoon afkijken hoe mijn Car zich houdt vanaf nu en probereren niet elk wissewasje aan te grijpen als "zie je wel". Ik ben iemand die verwacht dat een aangeschaft product doet wat ervan verwacht mag worden en ben zelden bereid om water bij de wijn te doen. De onderste steen komt dan boven als ik denk dat ik gelijk heb.
Ach het is maar een auto laten we maar zeggen. Geen reden om je te veel over op te winden maar getriggerd was ik wel.
Toch wel "fun" gehad hier op het forum en in elk geval een plek om terug te keren voor hulp/advies of ervaringen.

06 apr 2010 21:11
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand

Naar boven
Antwoord met een citaat
Daar geef ik een rondje op in ons mooie gezellige ClubCafé :smt193
ClubCafé

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

06 apr 2010 21:14
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Bouwjaar: 2017
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans

Naar boven
Antwoord met een citaat
Alcoan schreef:
Ik weer blij ondanks het pak slaag die ik hier heb gehad :smt080

Dat pak slaag is met plezier gegeven :twisted: maar ik begrijp je reactie zeer goed. Laatst moest ik ook getakeld worden stommiteit (fout van mijn monteur) en was ik ook vréselijk pissed. (2uur wachten in de kou, laten wegslepen, lekke band gekregen met vervang-k*t-Zafira, babystoel in Zafira vergeten en 100 km mogen rondrijden, grrrrrrrrrrrrrrr)

Ja, ik kan er ook heel kwaad van worden maar ... op het einde van de rit ( :D plastisch uitgedrukt) is het maar een wagen en er zijn belangrijkere dingen in het leven,niet? Even afkoelen met een frisse Affligem en het is al veel minder "onbetrouwbaar en levensgevaarlijk".

Dus keep it cool, bedankt voor de interessante draad (mijn volgende C5 zal ook weer gewone ventielen hebben :lol: ) en succes met je C5. Hopelijk komt het nog goed tussen jullie :smt190

Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)

06 apr 2010 21:15
Profiel
Antwoord met een citaat
BJG schreef:
Alcoan schreef:
Hij had de boel aangehoord en doorgelezen, was op onderzoek uitgegaan en vertelde dat hun systeem "info rapid" wel degelijk problemen ophoestte met deze ventielen.

Wat de oorzaak is weet ik nog niet maar feit is wel dat Citroen al een hele tijd nieuwe ventielen gebruikt die niet meer van aluminium zijn maar van staal. Deze hebben ook een ander artikelnummer. Hij was een beetje boos dat dit niet gemeld was door Citroen en er zo via een :evil: klant achter moest komen. Waar of niet waar maar zo is het me verteld.
:smt080

in principe kan ik die bewuste inforapid zoeken als ik de laatste 8 postities van je chassisnummer heb.

Gaaf.....
Ik neem aan dat het identificatienummer (kentekenbewijs) het chassisnummer is?
De laatste 8 zijn 54049357.

06 apr 2010 21:16
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla

Naar boven
Antwoord met een citaat
Alcoan schreef:
Wat de oorzaak is weet ik nog niet maar feit is wel dat Citroen al een hele tijd nieuwe ventielen gebruikt die niet meer van aluminium zijn maar van staal. Deze hebben ook een ander artikelnummer.

Weet je zo hoelang "een hele tijd" is? Ik bedoel natuurlijk: loop ik risico met mijn voiture die eind juni 2009 geproduceerd is? Die van mij heeft een organummer dat echt duidt op een productie op maandag :!: En dat heb ik ook al geweten :( (zie mijn diverse postings daarover). Toch ben ik nog steeds heel content met haar ("karakter" ;) ).

06 apr 2010 21:36
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla

Naar boven
Antwoord met een citaat
Alcoan schreef:
Ik ga gewoon afkijken hoe mijn Car zich houdt vanaf nu en probereren niet elk wissewasje aan te grijpen als "zie je wel".

Toch willen wij allen denk ik wel graag geïnformeerd worden over eventuele "wissewasjes" ook al hoop ik met en voor jou dat je die niet meer zult ondervinden. Ik heb nog nooit een nieuwe auto (C5, Vectra) gehad zonder aanloopproblemen, al was mijn vorige C5 wel heel coulant wat dat betreft, alleen één keer nieuwe firmware voor 't motormanagement omdat ze nog wel eens afsloeg bij 't optrekken en nieuwe zonnekleppen omdat 't ophangmechaniek niet helemaal jofel meer werkte, verder niets.

06 apr 2010 21:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Henk2304 schreef:
Alcoan schreef:
Wat de oorzaak is weet ik nog niet maar feit is wel dat Citroen al een hele tijd nieuwe ventielen gebruikt die niet meer van aluminium zijn maar van staal. Deze hebben ook een ander artikelnummer.

Weet je zo hoelang "een hele tijd" is? Ik bedoel natuurlijk: loop ik risico met mijn voiture die eind juni 2009 geproduceerd is? Die van mij heeft een organummer dat echt duidt op een productie op maandag :!: En dat heb ik ook al geweten :( (zie mijn diverse postings daarover). Toch ben ik nog steeds heel content met haar ("karakter" ;) ).

Helaas weet ik niet hoelang maar dat vraag ik met plezier na als ik volgende week aan de beurt ben bij de dealer.

06 apr 2010 21:51
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Dit vindt ik als info rapid. het suggereert Inderdaad dat er ventielen zijn die afbreken, of lekken
Dus zou het een productfout kunnen zijn, omdat er wordt gesproken over modellen tot een bepaalde productiedatum (organisatienummer)
Daarna zouden de sensoren goed moeten zijn, en bij vervanging dus ook. (nieuwe sensoren die nu ook op de productielijn gebruikt worden zijn goed, vanaf organisatienummer 11831)

hier volgt een gedeelte van de inforapid:

Te lage bandenspanning - Branden van de waarschuwingslamp voor een lekke band of een te lage bandenspanning
1. HERKOMST
Scheuren of breken van het aluminium ventieluiteinde van de sensor detectie te lage bandenspanning.
2. AFTER-SALES-INTERVENTIE:
Controleer of de lekkage wordt veroorzaakt door de sensor detectie te lage bandenspanning : Breng zeepsop aan op het bandenventiel :
Indien een sensor detectie te lage bandenspanning lekkage vertoont : Werkzaamheden
Indien geen van de sensoren detectie te lage bandenspanning lekkage vertoont : Deze informatie niet toepassen
2.3. Ingreep
Vervangen : De 4 sensoren detectie te lage bandenspanning.
Voer een herkenning van de sensor uit met de elektronische eenheid van de detectie te lage bandenspanning ; Met het diagnoseapparaat.
2.4. Bewerkingstijd
Controle : Sensor detectie te lage bandenspanning :
Factureertijd : xxxxxxx
Bewerkingscode : xxxxxxxx
Vervangen : Sensor detectie te lage bandenspanning :
Factureertijd : xxxxx
Bewerkingscode : xxxx

3. OPLOSSING SERIE
Vanaf organisatienummer 11831 : Montage van nieuwe sensoren detectie te lage bandenspanning.

Voor de duidelijkheid :oplossing serie geeft aan dat er vanaf org 11831 andere ventielen worden gebruikt

Conclusie: Er zijn dus ventielen die kunnen breken of scheuren, het betreft dus een productfout. Het door mij (en anderen) geopperde ondeskundige montage of behandeling is dus in dit geval niet aan de orde
derhalve mijn excuus voor een foute inschatting van dit probleem

ik verwacht dat je na de ingreep door je dealer geen problemen meer krijgt met de ventielen, mits natuurlijk deskundige montage van banden enzovoort. Ik hoop dat je daarna met plezier in je c5 storingsvrij kunt rondrijden

Hobbyauto: Burton Classic zie website

07 apr 2010 23:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Bouwjaar: 2021
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
En dat Organisatienummer 11831 betekent: 31 maart 2009, als de calculator op XCNL goed werkt ;)

Al met al herhaal ik wat ik eerder schreef: ik ben blij dat Alcoan dit naar voren gebracht heeft.
We hebben hier een boel van geleerd, en ik neem aan dat gebruikers van dit soort systemen gaan checken hoe het met hun ventielen gesteld is :idea:

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

08 apr 2010 00:25
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 22  Volgende