Ik heb 't een beetje gehad...
Auteur |
Bericht |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Ik heb 't een beetje gehad...
Tja,
ik heb 't nu toch wel een beetje gehad met de C5... Afgelopen weekend het tiende mankement in de 11 maanden die ik nu met deze auto rij. Ik ben echt wel tevreden over comfort en rijeigenschappen, maar de kwaliteit van deze auto laat wat mij betreft te wensen over.... Iedere keer als ik de auto instap ben ik benieuwd wat me weer staat te wachten. Een overzicht:
- defect portierslot bestuurdersportier (bij afleverbeurt gerepareerd) - defecte vlotter benzinetank (onder garantie gerepareerd) - defecte veerpomp (onder garantie gerepareerd, duurde meer dan vier weken omdat het benodigde onderdeel niet verkrijgbaar was) - niet werkende airco, mengmotor defect - na hoogteverstelling zakt de bestuurdersstoel vanzelf weer - irritant krakende portierrubbers, zelf "gerepareerd" door aanbrengen anti-rattle tape - storing uitlaatgas, kwam voor op lange ritten na plm. 3 maanden uiteindelijk verholpen door software update - kruimels uit de bestuurdersstoel, binnenwerk van de stoel laat kennelijk los - bestuurdersportier niet te openen van binnenuit - Het (voorlopig) laatste mankement: gisteren brak de portiergreep aan de binnenkant van het bestuurdersportier af...
Ik vind dit eigenlijk niet normaal voor een auto van 5,5 jaar oud (mei 2001) met net iets meer dan 100.000 km op de teller... Wat denken jullie hiervan?
|
12 dec 2006 14:38 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Mijne van november 2001:
Vorige eigenaren: aardig wat inspuitproblemen, injectoren vervangen
Zelf:
- Turbo defect en een hoop zoekwerk
- accu vervangen
- geen Aircoproblemen
- geen andere problemen.
Ik hou 'm voorlopig wel, maar ik kan me je reactie voorstellen.
Ter verdediging kan ik hooguit zeggen: je hebt een van de eerste C5-en volgens mij...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 dec 2006 14:47 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: Ik heb 't een beetje gehad...
Voor de een is een krumel onder de stoel een kruimel die je wegzuigt, terwijl dat voor een ander blijkbaar een mankement is. Je gebruikt de auto dus slijt hij, dus moet je af en toe repareren.
Dat je stoel inzakt is geen mankement, waarschijnlijk ga je zelf op de hendel zitten terwijl je instapt, remedie, kortere hendel.
Bestuurdersportier niet van binnenuit te openen, kwestie van afstellen door de garage, had je greep ook niet afgebroken. Hadden ze mooi kunnen doen toen dat slot vervangen werd.
Ik denk toch dat je er een beetje aan zal moeten wennen dat er af en toe iets defect raakt.
|
12 dec 2006 14:58 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Ik heb 't een beetje gehad...
ik kan me voorstellen dat je je aan bepaalde zaken irriteert, maar een auto is, zoals oldenhage al aangeeft , slijtage onderhevig.
daarbij rijdt je een C5 uit de 2001 die ( ik ga nniet zeggen slecht) maar toch her en der wat mankementjes had.
en het mooie is ook nog dat veel onder garantie gemaakt zijn.
nu zoveel vevangen is ga jij je auto toch niet weg doen.
en geloof mij maar met nieuwe auto's kan je ook slecht uitvallen. 
|
12 dec 2006 15:20 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
De belangrijkste 'mankementen' zijn onder garantie verholpen.
De laatste had niet nodig geweest , zie ook antwoord Oldenhage ...
Voor het inzakken van de stoel is een 'update'  beschikbaar in de vorm van korte hendels ( € 5,- p/st )
Portier is kwestie van afstellen ...
Verder , tja ... het is een auto van bijna 6 jaar oud , gaat wel eens wat stuk , en als ik deze puntjes lees , niet echt wereldschokkend  ( mijn mening  )
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
12 dec 2006 16:43 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Ik vind het wel bovengemiddeld, maar niet teveel. Ik heb een maandagochtend Xantia gehad en daar was ook zeer regelmatig wat mee en heb m uiteindelijk weggedaan, omdat het niet ophield. In jouw geval valt het nog mee dus. Bovendien zijn het geen 'grote' zaken zoals motor in puin bijvoorbeeld.
|
12 dec 2006 17:55 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Ik zou haast zeggen "ruilen voor een picasso?"
dat ding ben ik ook zat, elke week moet hij gerepareerd worden....op de rekening staat steevast "40liter loodvrij"
Geintje natuurlijk,
Maar zeg eens, heb je dan niet het gevoel dat er niet veel meer stuk kan? je hebt toch al wat gehad zou je zeggen...niet van die grote dingen trouwens...
Ach als je hem inruilt moet je nog maar afwachten wat er met de volgende kar allemaal mis gaat!
Schoonpa kocht ooit een Mercedes, want hij wilde een goeie auto
Nou hou je vast, 12x bij de dealer gestaan! computer stuk! een en al rare problemen......
Maar als je er van af wil,zou ik hem gewoon inruilen.
Dat had ik met de Xantia..het irritante gehobbel was er nagenoeg uit, maar hij trilde nog steeds....we hadden nog kunnen sleutelen en het ding tot 3 ton rijden, maar hij had gewoon mijn grens bereikt!
Bij jou dus ook (jammer)
Ik zou het nog even aankijken.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
12 dec 2006 18:49 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Ik ben het wel met Rene eens. Het is enorm balen als het ene na het andere probleem moet worden opgelost. Soms is dan het enige wat rest een nieuwe. Het risico dat je weer problemen krijgt blijft bestaan, maar als je gevoel over deze auto niet verandert dan zal elke reparatie weer een druppeltje in de emmer doen...
Succes met je keuze
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
12 dec 2006 21:17 |
|
 |
The F Mister
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38 Berichten: 248 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Rene schreef: Nou hou je vast, 12x bij de dealer gestaan! computer stuk! een en al rare problemen......
Blijf er dan ook vanaf en laat dat aan prof's over
Ontopic: Het zijn wel allemaal dingetjes die duiden op "onhandig gedrag?" In goede zin bedoelt. Hendeltjes en dergelijke breken wel eens. En die mechanische problemen (veerpomp etc). Dat is op zich niet zo gek bij een auto van bijna 6 jaar.
_________________ C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
|
12 dec 2006 21:25 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Als het allemaal weer klaar is (garantie??) ben je het snel weer vergeten.
Een voordeel heeft het ook.
De dealer gaat je kennen.
Hoogteverstelling en kruimels onder de stoel zie ik als een tot op heden niet uitgevoerde modificatie.
Wellicht maakte de 1e eigenaar zich daar geen zorgen over.
Ik deed dat ook wel en het werd naar tevredenheid opgelost.
Verder moet je met iedere auto geluk hebben.
Een vriend van me heeft een nieuwe BMW M5 (148.000 euro) en had condens in een koplamp, storing in de versnellingsbak (auto trok niet echt goed ondanks 400pk) en met een lekke band de auto 2 dagen kwijt omdat dat type moeilijk te krijgen zou zijn.
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
12 dec 2006 21:34 |
|
 |
The F Mister
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38 Berichten: 248 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
frank65 schreef: auto trok niet echt goed ondanks 400pk
Had ie op de "M" knop moeten drukken dan hat hij er 507 gehad
Maar dat is met een nieuwe auto. Storingen. Wat hier beschreven wordt is gewoon slijtage.
_________________ C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
|
12 dec 2006 22:15 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Je kijkt te veel top gear 
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
12 dec 2006 22:18 |
|
 |
The F Mister
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38 Berichten: 248 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
_________________ C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
|
12 dec 2006 22:19 |
|
 |
M
C5club Rookie
Geregistreerd: 03 dec 2006 05:14 Berichten: 46 Woonplaats: Midden Nederland
Auto: C5 Exclusive Ph1
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Donker Groen
Naar boven
|
De zakkende stoel kan een defect zijn. Had ik ook toen ik mijn C5 kocht. Er bleek een of andere rind kapot te zijn. De stoel zakte elke dag gewoon 5 centimeter terug. na repareren geen last meet van gehad.
Martijn
_________________ Vous n´imaginez pas tout ce que´on peut faire avec une Citroen
|
01 maart 2007 05:24 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
De mijne gekocht in maart 2006 en tot nu toe geen probleem, alleen remblokken voor vervangen dat is normaal. verders nog nooit bij de garage geweest en rijd perfect! dus zo kan het ook.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
01 maart 2007 09:23 |
|
 |
|