C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 jul 2006 17:00
Auto: Citroen C5 2.0 HDIF VTR Berline
Opties: RT3 Telefoon/Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10434
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 182000
Kleur: Zwart Metallic
Locatie: Zaandam
Ik heb het hier voor je neergezet:

http://www.web-presentatie.nl/Citroen/luk-repxpress.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

In deze pdf vind je alle informatie.
Geschiedenis
2CV4 (diversen)
2CV6 (diversen)
Dyane 6
Ami 8 Break
BX 14
BX 19 TZi
XM 2.0i Comfort
Xantia Break 2.0 16V LPG G3
Xsara 1,8i 16V
C5 2.0i 16v exclusive berline
C5 2.0 HDIF VTR 136 PK
C4 1.6 16V Prestige Automaat
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 jul 2006 17:00
Auto: Citroen C5 2.0 HDIF VTR Berline
Opties: RT3 Telefoon/Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10434
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 182000
Kleur: Zwart Metallic
Locatie: Zaandam
Derk schreef: En nu gewoon maar afwachten of ik de juiste keus heb gemaakt..
Gewoon vertrouwen in hebben.... ;)
Geschiedenis
2CV4 (diversen)
2CV6 (diversen)
Dyane 6
Ami 8 Break
BX 14
BX 19 TZi
XM 2.0i Comfort
Xantia Break 2.0 16V LPG G3
Xsara 1,8i 16V
C5 2.0i 16v exclusive berline
C5 2.0 HDIF VTR 136 PK
C4 1.6 16V Prestige Automaat
Derk
Nee helaas, maar dit probleem doet zich volgens mij alleen voor bij de type's PH2.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
bedankt :smt023
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 jul 2006 17:00
Auto: Citroen C5 2.0 HDIF VTR Berline
Opties: RT3 Telefoon/Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10434
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 182000
Kleur: Zwart Metallic
Locatie: Zaandam
Derk schreef:Nee helaas, maar dit probleem doet zich volgens mij alleen voor bij de type's PH2.
klopt!
Geschiedenis
2CV4 (diversen)
2CV6 (diversen)
Dyane 6
Ami 8 Break
BX 14
BX 19 TZi
XM 2.0i Comfort
Xantia Break 2.0 16V LPG G3
Xsara 1,8i 16V
C5 2.0i 16v exclusive berline
C5 2.0 HDIF VTR 136 PK
C4 1.6 16V Prestige Automaat
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
Hoelang ben je er mee bezig geweest Phritz? Ik zie dat het qua onderdelen bijna niets kost, 327,- voor het bimassa vliegwiel en 190,- voor de koppelingsset. Komt er nog een torxset voor het vliegwiel en een keerring bij. Dan zitten er aan de garageprijzen te zien toch een hoop uren in.
Afbeelding
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 jul 2006 17:00
Auto: Citroen C5 2.0 HDIF VTR Berline
Opties: RT3 Telefoon/Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10434
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 182000
Kleur: Zwart Metallic
Locatie: Zaandam
Hoe kom je aan deze prijzen?
Het vliegwiel kost ca 490.00 en de drukgroepset 290.00.
Torxset en keerring zijn de kosten niet.
Binnen een dag red je het niet. Hoeeel dealeruren ervoor staan weet ik niet, maar zal vast minder zijn.
Geschiedenis
2CV4 (diversen)
2CV6 (diversen)
Dyane 6
Ami 8 Break
BX 14
BX 19 TZi
XM 2.0i Comfort
Xantia Break 2.0 16V LPG G3
Xsara 1,8i 16V
C5 2.0i 16v exclusive berline
C5 2.0 HDIF VTR 136 PK
C4 1.6 16V Prestige Automaat
Derk
Mijn garage heeft er 7,5 uur voor gerekend. Is geen citroendealer maar noemt zich citroen specialist. Het is een 1 mans bedrijf en citroen liefhebber. Sleutelt hoofdzakelijk aan citroen en restaureert ook o.a. citroen DS.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
@Phritz. Ik heb gewoon op hbase.nl gekeken en daar kost het vliegwiel 327ex (Luk 415032010), dus dat is 390,- inc. De Luk koppelingset kost voor mijn auto 189,- ex en voor modellen van na okt 2006 289,- ex. Dus dat is 224,- of 343,- inclusief. Maarja de prijzen van de dealer zullen wellicht wat hoger zijn zoals je zegt.
Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
Ik heb contact met een garage uit Ermelo (hier weleens aangeprezen op dit forum).
De monteur beweert dat als de platen vervangen dienen te worden, meestal ook het vliegwiel aan de beurt is en dat ik op 1450 Euro moet rekenen (inclusief kleine beurt).
Daar schrok ik nogal van, temeer dat mijn Citroen dealer een bedrag noemde van ca 850 Euro en het er helemaal niet over had dat je meestal gelijk het vliegwiel dient te vervangen.
Ik heb alle items over koppeling doorgespit maar word er niet echt veel wijzer van of je inderdaad meteen de hele bubs dient te vervangen.
Wie heeft wijze raad??
Vriendelijke groeten uit Harderwijk
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
Tja, even opletten dus!
Ik lees net het e.e.a. over wel niet vliegwiel meteen vervangen.
Ik zal mijn citroen dealer nog eens om raad vragen.
Sorry, dat ik het draadje (zo heet dat toch?) over het hoofd zag.
Groeten John
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
Ik heb net een vraag geplaatst over dit onderwerp. Had ik even opgelet had ik kunnen zien dat er al over gepraat wordt. Maar goed.
Het enige probleem wat ik heb, is dat de koppelingsplaten lijken te slijten.
Bij gas geven in hogere versnelling, schiet de toerenteller omhoog en zakt dan weer terug.
Verder niks geen last met schakelen of rare geluiden.
Dus , tsja, zal ik dan het vliegwiel niet lekker laten zitten??
Vriendelijke groeten wederom uit Harderwijk
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij welk draadje wil je dat ik dit voeg ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
Bij die van massa vliegwiel die onder de mijne staat?
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
waterlelies
waterlelies
Ik heb een C5 1.6 HDI en wordt een beetje moe van alle mogelijke dure reparaties die ik in de vier jaar dat ik de auto heb (km-stand 135.000), heb mogen meemaken. Sinds de aanschaf in 2007 (wagen is van begin 2005) heb ik meer dan 4000 euro onverwachte reparaties ondervonden. Dat is bijna 10.000 ouderwetse guldens; dat zegt wat meer.

Net bekomen van de vervanging van het roetfilter (760 euro bij garage De Jong in Hoofddorp/mijn eigen Citroengarage, heet toevallig ook DeJong in Aalsmeer offreerde ca 1050 euro, rara hoe kan dat?), moet er nu weer een vliegwiel vervangen worden. Weer ca 1000 euro. En de koppeling is tijdens een vakantie in ZuidFrankrijk ook al vervangen bij 95.000 km!
Het gekke is, dat de garage in mijn gemeente (geen Citroen-garage overigens), die het vliegwiel gaat vervangen, zich erover verbaast, dat toen tegelijk met de koppeling ook het vliegwiel niet is vervangen (nu weer ca 600 euro arbeidsloon, had toen meteen kunnen worden meegenomen), terwijl mijn eigen Citroengarage, die ik toen telefonisch om advies heb gevraagd, hierover in het geheel niet repte.
Van alle kanten hoor dat, dat dit soort reparaties/vervangingen van vitale onderdelen tegenwoordig heel normaal is; reden: er worden materialen ingbouwd van een steeds slechtere kwaliteit. En niemand ziet dat natuurlijk aan de buitenkant!
Kortom: ik krijg sterk de indruk dat we steeds meer belazerd worden.
M.i. zou dit door "Europa" eens onderzocht moeten worden!
Plaats reactie